A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » F 800 GS (798 cm3)

F 800 GS (798 cm3) 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

A végtelenbe és tovább! Bátran Bömbölj!

Szöveges ítélet

Gyerekkorom óta az életemet kíséri a motorozás szeretete és 12 éves koromtól pár év kihagyásával mindig volt saját motorom kezdve a Riga 16-ostól a Simsonon át az ETZ-ig, majd később a Japán nagyvasakig. Egy alkalommal 2012-ben egyik barátommal cseréltünk egy próbagurulásra motort, kíváncsi voltam a BMW F 800 GS-re olyan lazán motorozott vele, megtetszett és az üléspozíciója is érdekelt mert kezdtem kinőni az összes motort a környezetemben és ezzel együtt a ruháimat is. Csak az asszonyomat nem nőttem ki, Ő a mai napig rámjön de csak ha kell neki valami. Durván nagydarab vagyok, 196 magas és közel másfél mázsa. A nagy Bandit akkorra már marha kényelmetlen volt nem beszélve arról, hogy úgy néztem ki rajta mint egy cirkuszi medve a kisbringán. A Bömi viszont meglepően kényelmes, brutál jó fékekkel, kiváló futóművel. A Bandit után csak a menetteljesítmény volt nevetséges de kárpótolt érte bőven a sok jó tulajdonsága, alig akartam visszacserélni. Akkor elhatároztam magamban, hogy feladom a Suzukis márkahűségemet (Freewind, 3 Big Bandit, 1400gsx) és váltok, amit nem bántam meg. Sikerült 2012 telén beszámíttatnom (egyéb kp. híján) egy szgk-t és némi kp megtoldásával hozzájutnom egy sárga-fekete paripához. Nem kifejezetten tetszett ez a színösszeállítás ezért a későbbiekben befóliáztattam a sárga részeket fekete karbon mintás fóliával és sokak szerint így szebb lett, persze szerintem is. Továbbá magasabb Givi túraplexit+magasítót szereltem rá, és az ülésemet is magasabbra alakíttattam a még kényelmesebb üléspozíciót hajszolva ezzel. Ez sikerült is de biztos ami tuti, még beszereztem egy 2 centis kormánymagasítót is, hogy teljes legyen a kép. Ezek után lett 100 %-osan megfelelő a motor kényelme és mivel ebben a korban (44) ami már nem nevezhető tininek, inkább a motorozás kényelmére és szépségeire hajtok mint gyorsaságára és vadságára. Mondom ezt úgy, hogy 2013-ban kétszer pereceltem, de erről kicsit később.
Az én GS-em nagyon kezes, az ABS-t kicsit szokni kell mégis nagyon jól adagolhatóak a fékek, a futóműve hihetetlenül jó. Aki járt a Mátrában mostanában, legfőképpen az északi oldalon az tudja mennyire jól karbantartott az út arrafelé, a legtöbb kátyúban a legmodernebb holdjáró is elakadna, nem úgy a BMW. Homlokomig bedőlve a kanyarokban, nem egyszer mentem bele ilyesmi gödrökbe, enyhe dobással jelezve nekem azt, de sebességemet nem vesztve hajtottam tovább. Később magam sem értettem miért is nem estem el? Szóval nagyon jó a futómű ami állítható is, bár az enyém nem volt megfelelően felkeményítve, úgyhogy az oldalsztenderem fele elkopott míg a középsztender jobb oldala is kezdett kopogatni mire megtaláltuk a megfelelő beállítást, de akkor már az oldaltámaszt felhajlítottuk a további kellemetlenségeket elkerülve ezzel.
Következő a fogyasztás. Ezt nem hiszitek el, 5.1L/100 km!! az átlagfogyasztása úgy, hogy mint említettem másfél mázsával kell szegénynek mennie árkon-bokron át ami ugye nagyjából egy normális testalkatú házaspár súlya. Tehát a motorom örök két személy cipelésére (néha három) van kárhoztatva, de ez csak megy...csak megy. A végsebessége 191,1345 km/h de ekkor már visszasírja a gyári futószalagot és új tulajért könyörög!
A motor málházhatósága is fenomenális. Baráti csapattal voltunk a nyáron Montenegróban és egy gagyi top case-t szereztem eme alkalomból ami terhelhetősége szempontjából látott már életében jobb és könnyebb napokat is. Komolyan mondom, (persze nem büszkén) hogy alig bírtam levenni egy-egy alkalommal, minimum 30 kg volt benne, különböző motoros felszerelések, szerszámok, zárak, láncok és most nem 50 Cent nyakbavalóira gondolok. Továbbá még volt ez és köztem egy nagy táska felgumizva az utas helyére ami maga is akkora volt mint egy tüszős bálnamandula. Volt még egy tanktáska is fent persze kibővített állapotban, az is nagyobb volt a Deákné vásznánál. A fentebb említett átlagfogyasztást is ekkor mértem. Volt velünk egy ugyanilyen GS a túrán, neki 5 tizeddel kevesebbet fogyasztott a motorja, de ő csak "magában" volt a gépén.
Ez úttal kapcsolatosan még utalnék a kényelmére, hazafelé egy seggel és egy zacsival hazajöttünk 1000 km-t úgy, hogy pár pohár whisky elfogyasztása után még egy breakversenyen simán elindultam volna dobogós hely reményében.
18 ezer km-rel vettem, most a duplája van benne, soha nem hagyott cserben még csak jelét sem adta semmi ilyesminek.
A kötelező szervizeken kívül nem költöttem csak a fogyó-kopó alkatrészekre, gumik 10 ezrenként, a fékbetétek is majdnem ennyi km megtétele után cserére szorultak. Na és persze az extrákra...
A motor alapból jól felszerelt, nagyon jó a markolatfűtés, ABS, fedélzeti számító-számológéppel felszerelve. Ezt mindannyian tudjuk..az extrák megvásárlása feneketlen kút. Plexik, magasítók, ülés, bukókeret, xenon (ami nagyon hasznos), top case, oldaldobozok (amik még nincsenek de rajta vagyok a beszerzésükön) és sorolhatnám. Szerencsére a motor megvásárlásakor már rajta volt egy Akrapovic kipuffantó, legalább erre már nem kellett költenem. Ez fontos extra, ugyanis a gyári kolbásztöltő tényleg nagyon bénán szól, pont mint egy kolbásztöltő ha belefújsz. A nagyobb hang jobban felhívja a körülötted lévő forgalom figyelmét arra, hogy érkezel, higgyétek el ez nagyon fontos, tapasztalatból tudom. Megéri a pénzét. A legnagyobb költészetem sajnos az összetört alkatrészek pótlására ment el amit a legutolsó esésemnek köszönhetek. Na ezek az árak igazán horrorisztikusak. Pl. egy komplett km óra 1000!!! Euro. Ne tudd meg...
Kétszer dobtam el idén a vasat mindkétszer szerencsésen, mindkettő csúszás volt. Az elsőnél karcmentesen megúsztuk, én és a motor is. A másodiknál a fő elemek, a váz, a futómű szerencsére nem sérült. Én is enyhe bordafájdalmakkal megúsztam, bár ha nem lett volna rajtam védőruha, rendesen odakozmáltam volna. Cafatokban lógott rólam a kabát, nadrág, kesztyű. Ezúton is szeretném felhívni a figyelmeteket a megfelelő védőruha használatára, nagyon-nagyon fontos! Az esést megnézheted a legnagyobb videós oldalon.(nem reklám de hátha tanul az esetből valaki) Keresőbe ezt írd: "BMW F800 GS Crash 2013". 3:28 a videó, a Bükkben készült. (tudom-tudom, gyorsan, felelőtlenül mentem)
A motor kinézete megosztja a közvéleményt, nekem tetszik és én is neki, ezt a kacsintásából gondolom. Minden csak szokás kérdése, mondta ezt a nagymuter is mikor elindult a nagyfaterért a kocsmába.
Könnyen kezelhető, városban, országúton, enyhe terepen is megállja a helyét. Könnyű, jól lehet vele az autók között tolakodni, fordulékony, etcetc. Bátran mondhatom, csalódásmentes vétel volt. Egyelőre nem akarom eladni, megvenném még egyszer, tudom ajánlani mindenkinek, magasabb emberkéknek előnyösebb!
Széles utat és balesetmentes túrázásokat mindenkinek!

Hibalista

- Eddig semmi, leszámítva a saját hibámból történteket, gondolok itt az esésre.

Ide hordtam szervizbe

Dynamic Motors Eger

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? 1200S Bandit Következő motorja? BMW GS de kipróbálnám a KTM bazi változatait is.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.