A harcos
Szöveges ítélet
Az első motorom, ezalatt azt értem, hogy életemben nem vezettem semmilyen robbanómotoros kétkerekűt. Mountain bike-ot hajtottam rengeteget terepen, hegyen völgyön.
Szerettem volna egy olyan gépet amivel lehet haladni - akár eszeveszett módon - terepen is, de akár egy európai körutazásra is alkalmas.
Első feladat a gyors jogsiszerzés volt, aztán a dilemma.
Igazából két márka között gondolkodtam KTM vagy BMW, BMW vagy KTM.
Ráültem kipróbáltam mindkettőt a BMW tűnt kényelmesebbnek azzal a megaszéles ülésével. A KTM-et viszont egyértelműen terepbarátabbnak ítéltem.
Nehéz döntés volt, de megszültem és a BMW F650 GS Dakar lett belőle. Nagyobb "dögnek" néz ki mint a vékonyka KTM, csak elég ránézni és láthatóan alkalmasabb egy nordkappi körutazásra is. A 21 cm-es rugóútjai elégnek kell hogy legyenek terepen is.
Voltam vele Görögországban 1200km/nap simán le lehet húzni vele. Visszaúton Szerbeknél megálltam pár helyen fényképezni, az autópályán 130-140km/h közt haladtam, felfigyeltem rá, hogy a felüljárók körül hiányzik az amúgy folytonos kerítés. Gondoltam egyet, miért ne ha már terepparipám van, kiugrok nézelődni egyet. Így tettem, le a füves töltésen (5-6 méter meredek rész) alul kicsi sár át a kiszedett kerítésen, ösvény következett a földútig... Félreálltam egy folyó mellett, pisi, kaja nézelődés, pecáztak a helyiek a vízben állva. Elment mellettem pár Lada, Zastava, meg egy leélt Simson két sráccal. A felüljáró is földutas burkolatú volt kátyúkkal.
A visszaút volt az érdekesebb a kerítés előtt megálltam, megvártam amíg termelődik egy kis adrenalinom :) felállva egy lendülettel mentem át a kerítés utáni sáron - a fellegekbe repítve azt:) - szemből betámadva a töltést. A tetején megálltam hátranéztem, vigyorogva néztem a hátsó kerekem pusztítását egy vonalban. Vissza a nyeregbe, kicsit köpködték a kerekek a feltapadt sarat a mögöttem érkező kamionos örömére, hamar otthagytam.
Szóval felemelő érzés egy ilyen vasat hajtani, nem csak azért mert magas építésű:), inkább azért mert mindenre alkalmas.
A "kis" 650-es partner minden helyzetben.
Nekem bejött ez a motor. Csak ajánlani tudom, bár a magas szervizköltségek elgondolkodtatóak.
Csak akkor válaszd ha kibékülsz ezekkel az árakkal:
A Wallis-Pestnél vettem, ide is hordom.
Az 1000km-es kb. 30000Ft
A 10,20,30 ezres, 50-60000Ft között mozog fejenként!
Ha ők cserélik a láncszettet anyaggal együtt 50000Ft.
Ezt egyébként megoldottam magam, D.I.D X-gyűrűs lánc + JT fogaskerék. 28000-böl megvan.
A szervizben segítőkészek, tényleg átnéznek mindent, és gondosan dolgoznak. Amikor nem lógtam a nyakukon szerelés közben, mire visszamentem volt, hogy lemosatták a mocit és patyolat tisztán távoztam.
A Metzeler sahara gyári hátsó gumi 8-10 ezer km-t élt meg, jött egy Dunlop amit mostanság fogok cserélni, itt 32000-nél.
A Dunlop futása alatt 5-6 ezer km-t egy Mitas C03 krosszgumi is megélt, volt egypár terepkirándulás aminél nélkülözhetetlen volt a bütykös gumi. Elöl egy Continental TKC80-nal párosítva. Így aszfalton csak a segge járkált, azt meg megszoktam :)
Most az 5-6 ezer km-t futott első Continental megkapja a párját hátra. Így talán meglesznek 45000-ig :)
Üdv.
Logen
elérhetőségem a motorostura.hu-n van.
Hibalista
- Kormánycsapágy 15000Km-ként - garanciában(már 2x) - 20000km-nél - teleszkópszár szimering cserék - garanciában - - bal oldali kapcsoló kezelőszervek csere - garanciában - (kontaktos reflektor kapcsoló) - - 30000km-nél egy kidörzsölődött vezeték zárlatot okozott - Ezt én derítettem fel, és javítottam. - pótbiztosíték+szigetelés+kötegelő - - Ha figyelembe vesszük a földutakon való - nem kevés - használatot, ezek érthető problémák.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
