A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Berva » Vt50 1958 (49)

Vt50 1958 (49) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Látványos csiga - csak elvetemülteknek

Szöveges ítélet

Mesebeli nagy fehér bajszú, bottal járó öreg bácsi fészerében láttam meg. Pár hét múlva már a garázsban állt. 78-ban tette le a bácsi. 97-ben régi benzinnel karbu tisztítás után fél percen belül beindult. Ocsmány mínium színe volt, krómok csak nyomokban. Itt-ott házilag átalakították, lett rá Komar tank, Zuk féklámpa, ablaktörlő karból barkácsolt visszapillantó. A nagyja kacatot visszabontottam róla, pár kört mentem vele, aztán évekig állt.

Egy veterán börzén kaptam a fülest, hogy létezik egy bervás szent őrült, néhai Faragó László, aki a hatvanas évek eleje óta folyamatosan és szinte egy személyben használta, tartotta életben a típust, gyűjtötte az alkatrészeket. Ővele indultam első motoros túraversenyemre, a motor azon fellelt állapotában. Aztán még számos találkozón, túrán vettünk részt. A két túrázó Bervát mindig észrevették, szeretettel fogadták az emberek.

Közben felújítottam a motorblokkot. Meglepő volt, hogy mennyire érezhető a különbség a kopott régi és a friss új henger-dugattyú ereje között. A sebességből visszaszámolva tartósan 6000 1/min fordulaton közlekedtem vele, néha 100 km-en keresztül is, amit szó nélkül bírt a gép.

Budapestről elmentem vele Dunakeszire, Fótra, Gödöllőre, Kunszentmiklósra. A minimális rugózás és a csillapítás teljes hiánya miatt hosszabb távon nem feltétlen kényelmes 100 km után mindig elkezdtem fészkelődni rajta. A lengőnyereg vas váza hosszabb távon pont mogyorótörő helyen van, érdemes kerülgetni a gödröket. Az üléshez képest alacsonyan van a kormány és magasan a pedálok. A 170 cm-mel kissé görnyedni kellett. A menet közbeni pedálozás segít kilazítani az ember elzsibbadt lábát.

A váltó sajnos csak két sebességes és elég rövid. Sík úton emiatt már 40 km/h felett pörgetni kell a motort. 30 km/h környékén 2 liter alatti a fogyasztás. 40-45 km/h táján felmegy 2-2,2 literre.

A Berva mellé a jogsi után nagyobb, kényelmesebb motor került, úgyhogy lassan porosodni kezdett, nem használtam. Utolsó tiszteletkör gyanánt egy szép meleg nyári napon elmentem vele Kékestetőre. Oda-vissza 8 óra kellett a 220 km-hez. Két óránként megálltam, fenékpihentetés és hátegyengetés céljából. A motorral semmi említésre méltó nem volt, szó nélkül bírta a strapát. Mátraházáig szépn bírta a 2. fokozatot, onnan egyesben húzattam fel a tv toronyig. Kevesebb, mint 5 liter keveréket evett meg az útra.

Aztán eladtam, ne nálam porosodjon. Vigyáztam, jó helyre került, szerető gazdához.

Hibalista

- Gyári gumiköpenyt kellett rajta cserélni 40 év után. A belső végig bírta.
- Kapott új dugót, csapszeget, fúrt hengert, felújított főtengelyt, új főtengely csapágyakat.
-
- Típushiba a spiáter alkatrészek szétesése, elkopása. Emiatt nehéz, illetve lehetetlen komplett, jó állapotú benzincsapot, karburátort, km-órát, gáz és fékmarkolatokat találni.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1959
Kényelem (2) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 1 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Berva

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.