A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok »

CB500F 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Arany középút

Szöveges ítélet

Használt motort szerettem volna venni, de végül új gép mellett döntöttem, mert talán többet sosem tehetem meg.
Nem bántam meg eddig. A motorról rengeteg tesztet, videót átnyálaztam a vásárlást megelőzően. Szemezgettem egy ideig a Kawa 300-asaival is, de végül a kinézet/nyomaték/kényelem miatt az 500 F mellett döntöttem.
A motor 48 Le, 192 kg, 43 Nm. Sokan mondogatták, hogy "legalább 600-ast vegyél, mert megbánod....". Akkor is, azóta is azt mondom, hogy nekem elég ez a teljesítmény. CBF 125-tel kezdtem és az is elég lett volna, ha 90-ről még tudok biztonságosan előzni ill. 2 személlyel is motorozható lett volna, de hát az egy másik kategória, ezért is váltottam. (Egyébként A korlátlan jogsim van) Nem járok pályázni, nem hajszolom pirosba a fordulatszámmérőt és nem keresem a lámpánál a lehetséges "versenyzőket" gázfröccsökkel.... Hozzáteszem, vidéki rider vagyok és sok lámpa nincs is felénk :)
Elsősorban örömmotorozásra, túrázásra, kanyarvadászatra szántam arra is használom, de ha elkap a gépszíj, miután megnéztem a Vas c. filmet, akkor azért néha visszaváltok és a visszapillantóban mosolyogva nézem a "tömegautók" sofőrjeinek irigy pillantásait (és feleségeik lopva elkapott mosolyát) :) (azért komolyabb teljesítményű autókkal nem kell szembeszállni hosszú távon)
Egyszóval, lehet ezzel is menni...., olyan 150-160-ig, mert innen már lassan kapaszkodik fel 180-ra és nem is ez a baj, hanem a szélvédelem hiánya. Utólagos plexi beszerzését tervezem is, hátha javít valamelyest a helyzeten.
Azért hozzátenném, hogy ezzel a motorral szerintem a 100-120 utazó a reális (számomra) és a kellemes/kényelmes. Innen még bátran lehet előzni utassal is, felpakolva és nézelődni is jut idő :)
Apropó..., kényelem. Szerintem naked bikehoz képest nagyon kényelmes, jól párnázott az ülés (172 cm, 75 kg). 300 km sem gond vele egy seggel, aztán úgyis keresni kell egy kutat lassan. A barátnőm sem panaszkodik a hátsó ülésre, bár tény, hogy (mint minden motornál) itt is többet kell megállni, ha utast is viszünk, hiszen mégis csak "sportos" az a testtartás. (utas esetén az előfeszítésen állítani kell mindenképp, különben élvezhetetlen lesz a motorozás rosszabb úton).
A kipufogó nagyon halk (ezen is szeretnék változtatni a jövőben), a fékek kiválóan fognak és hosszú lejtmenet után sem érezni gyengébbnek őket. Tény, hogy a hátsót jobban kell taposni, de a csúszásveszély nem jelentős, hála az ABS-nek és a kellően erős motorféknek.
A gyári Metzeler gumik nagyon jók! Ha tehetem, a következő szett is ugyanez lesz majd....
A váltó jól eltalált, nem rövidek és nem is hosszúak a fokozatok, egyedüli negatívumként azt tudnám felróni, hogy ha úgy állok meg vele, hogy 6.-ban hagyom és álló helyzetben taposom lefelé a neutralhoz, akkor néha az 5. sebességfokozat után kuplungolni kell egy picit újra, hogy a fogak találkozannak és folytatható legyen a művelet. Ez Pesten néha kellemetlen, amikor pont úgy ér az ember a lámpához, hogy állóra fékezés után vált is pirosról és közben nem váltogattuk vissza... Mindegy... végül is egyéni szoc.probléma és más motornál is találkoztam ezzel a jelenséggel. Cserébe a kocsisorok között nagyon szépen lehet vele lavírozni, ezt segíti a motor filigránsága és relatíve könnyű súlya.
Fogyasztása is elenyésző, hisz közvetlen befecskendezéses. Átlag 3,8 L
Illetve még egy apróság, ami a legtöbb 2 hengeres velejárója: 3000 fordulat alatt kissé rángat a motor, de erre is van megoldás ugye... :)
Ahogy már írtam, ez az első és talán az utolsó új motorom is, de tökéletesen elégedett vagyok mind a kinézetével, mind pedig a teljesítményével. Ha tehetem, az elkövetkezendő 10 évben nem válok meg tőle.
Esetleg, ha nyerek a lottón akkor egy...., de nem.... nem kell másik motor!
Az információ bőven elég, amit leolvashatunk a folyadékkristályos kijelzőről. Nekem személy szerint még sok is. A fordulatszámmérőt azonnal megszerettem, most már az analóg lenne fura.... És a kék háttér is csodaszép egy nyári estén..
Nem vagyok teljesítményhajhász, és koromnál fogva (32) kinőttem már a "villogás" korszakomból is. Ennek ellenére sokan odajönnek az utcán, kérdezgetik "mekkoramikoriévjáratnagyonszépmennyivót?" és nemtől, kortól függetlenül mindenkinek tetszik, ami mindig jól esik az ember kis lelkének.
Ez a motor egy-két kompromisszummal kiváló társ a mindennapokban, akár túrázni indul az ember, akár csak csavarogni egyet szombat délután másodmagával, de nem szabad elfelejteni, hogy nem versenygép és nem is túramotor. Akinek más tetszik, választhat még 2 másik változatból (X,R) nekem ez jött be.
Update lesz majd...

Hibalista

- Szép is lenne...

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream
Gyorsak, precízek, értenek a munkájukhoz, tiszta motort kapok vissza, cserébe kicsit drágák.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? CBF125 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.