A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Pegaso 650 Trail 2005 (659)

Pegaso 650 Trail 2005 (659) 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Pegéza alias Piros

Szöveges ítélet

A motorra nagyon meggyötörve találtam rá, a km gyanúsan alacsony volt, a képeken borzasztóan nézett ki, de olcsó volt. Elmentem megnézni ahol kiderült ez egy céges motor, az árulja aki használta, le volt teljesen fóliázva a cég színeire és látszott rajta, hogy az úr nem egy vak svájci orvos aki csak ünnepnapokon használta. A fólia cafatosra kopva, elöl a gyári, hátul használt chopper gumi, valami 1980as robogóra való doboz a hátulján, ami már látott pár atomvillanást. El is dőlt egyszer amit a kormány, a kuplungkar és a fólia fogott fel.
Viszont a lánc, a fékek és a forgó-kopó alkatrészek mind-mind újak voltak, a szervizkönyve végig a Mille-nél vezetve, egyezett a km a náluk vezetettel is. Talán ezért is mondtam rá egy olyan árat amibe beleszámoltam, hogy minimum le kell festetni, mindezt egy akkor 3 éves motorra. Kis alkudozás után nagyon kedvező áron hazafele tartottam vele, mondjuk az ominózus dobozt és egy GPS tarót elbuktam az alkun, amit a legkevésbé sem bánok.

Nagyon a szezon elején vettem, február utolsó napjaiban, így volt idő rendbe tenni. A fólia teljes eltávolításával (1,5 nap) és egy nagyon intenzív takarítással, egy a lenti képeken látható motorkerékpár bújt elő a koszból. Ugyan hozzá kell tenni fel kellett polírozni, de a fólia csak pár apróbb karcot engedett át ami bőven elfér rajta máig.
Vettem rá kettő új gumit (Metzeler Tourance), egy kormányt/kuplungkart és készíttettem rá bukócsövet és oldaltáskatartót. Később kapott egy Shad dobozt is.

Furcsa vezetni ezt a motort, édesapám szavaival élve olyan mintha turbódízel lenne, 3000-ig csak morog, felette hirtelen nagyot lök, de 5500 felé értelmetlen forgatni mert csak üvölt. 48 lóerő, bőven elég mindenre, túrázni, a városban, autópálya, 1-2 személy a motornak mindegy ugyanúgy megy. Autópályán 125ig lehet vele utazni 2 személlyel, dobozzal és 2 oldaltáskával, de a 90-100 másodrendű utak ami nagyon fekszik neki. A városi közlekedés egyszerű, a futómű bírja a rossz utakat, meg kell viszont szokni az éles váltást a lánccsörgés és a nagy rántás között.

Kettő hibám volt vele eddig, mind a kettő iszonyat bosszantó.
Az első pár hónap után, egy adott fordulaton elkezdett rángatni a motor. 2500-2800 között, pont a használati tartományban (felette alatta tökéletesen ment). Hónapokig nem tudtuk mi a baja, mindenhol jártam vele, kiolvasták 100x a Millések, semmi hiba nem volt benne. Egyszer felhívtak, hogy menjek be. Rámértek az AC-re és az nem tudott elég nyomást termelni. Típushiba, de csak 30e km körül jön elő. A gyári AC 116 ezer mert csak kompletten van. A Ko-Csi Kft-nél 1 nap alatt raktak bele egy új motort, kompletten 11e HUF-volt köszönöm innen is. Azóta nem volt vele gond.

A második tavaly jött elő. Épp útban voltunk haza az Alpokból és az autópályán egyszer csak felmelegedett a víz egy egységnyit, (4 rovátka) folyamatosan ment a ventilátor. Megálltunk pihenni, 1km múlva újrakezdte, megint megálltunk, a vízcső szinte hideg volt, telefon a Millések azt javasolták folytassuk az utat. Ok hazajöttünk így vele, 1km-re a garázstól a piros lámpánál megállok, látom villog a műszer azt írja forr a víz, azonnal állítsam le. Leállítom a csövek ismét kézzel foghatók, a tartályban nem forr a víz. 5 perc után ismét 4 rovátkán hazamentünk. Szervíz, szegények darabokra szedték az egészet, majd miután semmi nem volt rossz, összeszerelés, új gomba, próba, ugyanaz az eset. A második szétszerelés közben vettek észre egy repedést az egyik vízcsövön amin keresztül levegő jutott a rendszerbe és egy légbuborék volt a vízgomba körül (a blokk tetején a gomba). 8000 HUF azóta ismét jó. Lekopogom azóta 12000-et ment hiba nélkül.

Magáról a motorról is egy kicsit, a magasságom miatt (175 + rövid lábak) csak fél talppal tudom lerakni a lábam róla, pedig már az ülését is átalakíttattam 4cm-el alacsonyabbra. Én egyhuzamban max. 160-180km-t bírok ki a nyergében. Egy tankkal, a tankolásra figyelmeztető lámpa kivillanásáig 260-280km-t lehet elmenni. A gyári plexi szélvédelme 0, 5 centit emeltem rajta és felraktam rá egy kiegészítő plexit is, így most nekem kényelmes.
Az alkatrészek olcsók, olaj 15w50 kell bele, a levegőszűrője papír, nem mosható. Sok alkatrésze megegyezik más Aprilia/Piaggio-val, a motorja pedig a Yamaha XT-vel.

Összességében nagyon elégedett vagyok vele, rengeteg helyre elvitt és el is visz még egy darabig, ha eladnám akkor azért, hogy vegyek egy szebbet.

Hibalista

- AC pumpa motor(típushiba) - Ko-Csi Kft. 11e HUF
- Vízcső - Mille Motor Kft. 8e HUF

Ide hordtam szervizbe

Mille Motor Kft.

Korrektek, néha kicsit lassúak, de értenek hozzá (a szerelő is ilyennel jár :))

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 14200
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Intruder Következő motorja? Multistrada vagy egy Guzzi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.