A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Pegaso Strada 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Nagy köcsög

Szöveges ítélet

A gépet 2006-ban vettem használtan. Hogy miért pont ezt? Hát lássuk csak: 1 éves volt alig 3000 km-rel miközben 4 kilóval volt olcsóbb, mint az újkori listaár. Mellesleg akkor ez volt a legolcsóbb motor, ami kapható volt. De mindenekelőtt: szerintem szép. Nekem meg már kellett egy vas, mert a jogsim már vagy 4 éve megvolt és végre lett annyi felesleges pénzem, hogy motorra herdáljam el. Viszketett, na. Mindegy is, a lényeg hogy einstandoltam. Alkudtam még bele egy hátsó dobozt meg egy sisakot. Na mondjuk pont azt nem kellett volna – az is jól nézett ki, beépített napszemüveg meg minden, de mint utólag kiderült rohadt zajos volt. Tegye föl a kezét akinek az első garnitúra motoros cucca OK volt? Na ugye. Minimum egy szett megy a kukába, mire rájössz hogy nem az a lényeg hogy hogyan néz ki, hanem hogy ha elmész egy 2000 km-es túrára, akkor csendes legyen, kényelmes, ne pálljon bele a tested és úgy pamperezzen általában.
Na, de így nem lesz Vespa-promó hiéna a sok rizsa miatt úgyhogy a lényeg:

Agilitás

A motor hozza az elvárásokat. Könnyű, szárazon mindössze 170 kiló (a karter amúgy is száraz – lehet egykerekezni bátran) ezért az 50 lóereje bőven elég. 100-130-ig egész virgonc, a 4 kerekűek miatt szükséges elvárható menekülési tartalékokat biztosítja. Onnantól gyakorlatilag halott, de nem is akarod már hajtani. A bazi köcsög (értsd: 660 cm3 egy henger) ellenére viszont meglepően simán jár 4000-ig. Ez a gyári áttétellel 110 km/h. Autópályára ne ezzel menjél. 100 km 150-nel motorozás után örülni fogsz majd egy pihenőnek. 3000 környékén kissé rángat, nem sikerült Noalében mindent a motorvezérlésben megoldani, – mondjuk engem nagyon nem zavar – de inkább csak alacsonyabb fokozatokban érezni. Ezt minden tesztben olvashatja a tisztelt publikum és ezt én is megerősíthetem. Esetleg karbis Honda sornégyről átülők azért váltás előtt ezt gondolják át. Fogyasztás 5 körül országúton, 6 pályán.

Futómű, fékek
A futómű alapból elég lágy, de használható. Szűkebb szerpentinen lehet tartani a lépést simán a nagyobbakkal is. Azt meg kell szokni, hogy nagyon lassú kanyarokban csak a motort döntöd be, te nem mész vele (de nagyon nem), mert beborulsz. Magas súlypont velejárója.
Az látszik hogy valami sztár supermotós volt a fejlesztőcsapatban Apriliánál – marha könnyű keresztbe tenni a hátulját. Cserébe az első kétdugattyús arany Brembók fognak mint atom. Igaz hogy csak egy oldalon van tárcsa, de az majd akkora mint maga a 17-es kerék (elöl-hátul 17-esek vannak).
A gyári Pirelli Diablók ritka hamar megöregedtek, kirepedeztek (3 év alatt) – cseréltem egy garnitúra Bridgestone-ra, az meg 9.000 km alatt elkopott – hátul. Elöl már 20.000-nél vagyok vele és bírja. Pedig ez nem egy Hayabusa. Most megint Pirelli van rajta (Diablo Rosso), 2 komponensű, ez most elég jónak tűnik (értsd tapad és nem kopik vészesen). A szett nem vészes, még márkásabb gumikkal is 50-70 ezer HUF körül megúszható.

Komfort
Van gyári túraplexim, ami nekem (183 cm, hosszú felsőtest) az alsó állásban jó (a kettő közül). Akkor a fejem nincs az örvényben de a szelet leveszi a mellkasról. Alacsonyabbaknak be fogja bubuzni a fejüket a szél. De plexi nélkül is egész használható 130-ig a fejidom eldobja az áramlást. Vagy lehet venni magasabb nyerget. A 70 GBP ami nem sok, ha ezt vesszük hogy a plexi meg 110 GBP… Mellesleg megjegyzem, Angliából egész olcsón lehet alkatrészekhez jutni, onnan van középsztender is. Praktikus a kis tároló a tank felett, van még gyári soft oldaldobozom nagyobb túrákhoz, nagyon praktikus. Igaz, azzal már kicsit széles a motor, figyelni kell, a kocsik között haladva le ne kaszálj egy holttérfigyelős tükröt, mer’ az sokba fog fájni. 60-ért vettem a párat akciósan a Millétől – de akkor már talán már nem is árulták a Peg-et…
Műszerfal mindig jól leolvasható. Kicsit nekem technós, de funkcióban OK. Még köridőmérő is van. Hehe. Ami hasznos még, hogy mutatja az akkufeszültséget. Úgyhogy mindig ellenőrizheted, kell-e már tölteni, amikor nem nagyon mész vele.
Országúton ki lehet vele menni a világból is, üléspozíciója kényelmes, térd egy kicsit hegyes, mert a lábtartó elég magasan van – de ezen lehet segíteni a magasabb üléssel.

De itt egy jó példa – Győr-Friedrichshafen-Győr –~2200 km mert ebből autópálya csak kb. 300 km volt, a többi a szerpentineken Ausztrián keresztül. 1 nap elment egy kiállításra, amiért mentünk. Csütörtök-vasárnap. A társam 1200-as Bandittal jött, és nem panaszkodott hogy vissza kellett fognia magát miattam.

Hibalista

- Az akksi 45 fokban van beépítve, állítólag ezért az átlagnál hamarabb kimúlik. 2 évente cserés nálam. Pedig töltögetem télen is.
- Egy bepréselt olajdugó elengedte magát a blokkban – szerencsére induláskor. Mondani sem kell, először pánik volt hogy mi a pék van, amikor indulás után azonnal maga alá fosott 1 liter olajat (mire jó a száraz karter). De aztán a dugót megtaláltam, visszavertem, meg hőálló loctite ragasztóval biztosítottam. azóta mentem 15.000 km-t, semmi gond.
- A lánc nyúlik még eléggé – nagyon kell rá vigyázni - gondolom az egyhengeres gőzkalapács eléggé megviseli. Egyenetlen nyúlás - 10-15 ezer között lehet készülni a cserével – ára 30.000 HUF körül anyagdíjban.
- Más semmi 30.000 km alatt.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem, miután kvázi nincs értékelhető szervizhálózat. Naná hogy 10-es!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? Van már 3 - minek másik?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.