A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Tuareg Rally 125 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Dücskő Disznó

Szöveges ítélet

Otthon azt mondták, hogy valami szép motor kellene… Főleg a női tagozat – hát az Ő szemükkel ez nem az. Kapcsolatom a tárgyi motorkerékpárral több, mint 10 évvel ezelőtti, így itt-ott talán nosztalgikusan fog hatni „ítéletem”.

A család már említett divízióját nem lehetett kihagyni, mivel akkor 16 éves voltam, így Édesanyám volt a szponzor. Apróhirdetést mutatom, mondom, hogy ez egy nagyon szép enduro! Nem képes hirdetés volt, akkoriban internet sem volt igazán, így még én sem tudtam mi is vár pontosan.

Mentünk a címre, egy gumiszerviz, udvarban műhely/garázsba be, eladó mutatja. Ez a duplatankos monstrum a gyári, saját középállványán állt. Nekem a mellemig ért, Anyámnak a nyakáig… Na mondom itt nem lesz motorvásárlás!
Kis tanácstalan forgolódás és az eladó teljesen hihető információi után próbakör, majd papír, pénz, és már sütötte is a fenekem a vas – vagy inkább kokillából szabadult acél tuskó – hazáig.

A motor méretét tekintve óriási. Egészen pontosan a garázssoron talált XL600R épp aktuális enduro-etalonhoz képest pont akkora – rohadt nagy.
Motorikusan persze más kategória. Ebben egy 125 ccm-es kétütemű ROTAX blokk kerregett. Szó szerint. Már akkoriban (is) a finom japán technikához szokott fül – meg egy kicsit dilettáns – már szórta is a szájával az átkot gyűrű, csapágy, felső tűgörgő, pfűű kuka…

Na ez a fémesen járó, gyönyörű kipufogó hangú blokk volt az amit nem lehetett agyonütni, és értő kezekben kettesben, gázra húzta fel egy kerékre ezt a kb. 120kg-os száraz súlyú hintalovat. Azért az, mert a duplatankját ~18 liter vagy még kicsivel több benzinnel is felöntheted, és akkor rájössz, hogy az oldalán a rally felirat nem holmi hype, hanem tényleg rali motorod van. Akácfák százhússzal is futhatnak melletted a földúton, Te csak hintázol békésen előre, hátra. Akkor azért kicsit talán ráfogsz a kormányra, amikor oldalra nézel, és azt látod, hogy a haverod a DT-jén széles karcsapásokkal igyekszik egyenesben tartani a kormányt.

De aztán mindig jön a kanyar! Súlypont magas, fékek éppen elegek, „benyeklesz” a kanyarba, hatból visszarugdalod, húzod a gázt fordulat nincs, erő sincs. A DT hátulról egyébként csinos motor…
A pneumatikus, minden elektronikától mentes, faék egyszerűségű RAVE kipufogó-vezérlés és lefolyócső méretű Dell’Orto karburátor már csak ilyen. Egyel visszább kell rúgni a gangot. Akkor viszont kapaszkodj! Egyszerűség egyébként a fenntarthatóságán is megjelenik. Jó olaj kell feltétlenül, mert nagyon forog, egyébként csak tankolni kell bele, izgalmi állapottól függően 6-8 litert 100 km-enként. Ha ugratni akarsz légy bátor, olyat is tud, de ettől még nem cross-pályára való. Ez az irdatlan nagy budi két-három méter magasban szerintem ijesztő!

Ha nappal indulsz, és este jössz, akkor jól nézd meg, ismerd ki a pályát odafelé, mert hazafelé nem fogsz látni semmit a világításnál. Ha nagyon esik az eső és nyomvályús útszakaszon előzöl például ríjadt-galamb-szürke pótos Tátrát, akkor az éppen a megfelelő szög alatt zúdítja rád a vizet, ahhoz, hogy a gyújtásrendszer egy bizonyos ponton vizet kapjon. Ekkor a motor rángat, leáll, nem indul. Kisebb vizes behatásra is előfordul a jelenség. Barátodat ne szállítsd, barátnőd fokhagyma gerezdnyi fenékkel rendelkezzen, de neki sem biztonságos második személyként az ülés. Nem is arra való!

Ez a motor 1987-es, akkori versenytechnikán alapuló puritán, rendkívül élvezetes és erős terepmotor. Hobbi használat mellett olcsón fenntartható, garázskörülmények között szervizelhető, látványos megjelenésű rally gép. Technikás endurozásra, crossozásra nem való. Ha ráérzel a ritmusára és van elég paszuly, akkor nincs kategóriájában, korában sok ellenfél. Pedig csak egy szar olasz…

Hibalista

- -gyújtásrendszer könnyen beázik; napon szárad, megjavul
- -hátsó kerék kiverte a küllőket; bontott, komplett hátsó kerék (kerék, lánckerék, gumi) ~20.000-ért.
- -világítás alapból gyengének tűnik; sokat nem lehet kezdeni vele, max csere.
- -kuplung hajlamos volt a csúszásra;

Ide hordtam szervizbe

Kényszerűen háztartási körülmények között szerelődött.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? TS 50 Következő motorja? CRM 250
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.