Az ördög maga
Szöveges ítélet
Először is, mivel a listában nem szerepelt az Aprilia SR 50 Lc típus ezért kénytelen voltam di-tech - ként írni ezt a népítéletet, de amúgy a fennt említett gép van a birtokomban!
Hát kezdeném a külső vonásokkal: az a helyzet hogy alaposan körül jártam a robogókat a piacon mielőtt megvettem ezt a csodát:) és kinézetre maximálisan ez vitte a prímet! (esetleg egy aerox jöhett volna szóba de inkább mégsem:) Ami megfogott benne az az ízig vérig sportosság! Nem utolsó sorban az Aprilia RSV szerű orra tehet róla, és a sportosan kivitelezett hátsó idom, amit szintén az RSV-től nyúlt le az "öcsike":)
Azt hiszem ide venném még a praktikusan kialakított félig digitális félig analóg műszerfalat is, ami szintén eléggé lenyűgöző.Megtaláljuk rajta az analóg km órát, és a digitális órát, digit üzemanyag kijelzést, digit hűtővíz hőmérséklet visszajelzést, és különböző üzemmódok közül választhatunk még aszerint hogy mit szeretnénk a kijelzőn látni. Ilyen az aktuálisan megtett km (amit nullázhatunk bármikor) az össz km és az akkumulátor töltését is láthatjuk (tizedes pontossággal:) .
Az ülés alatti hely elég tágas, ha pakolászni akarunk benne de egy nagyobb zárt sisak már csak szűkösen vagy nem fér el benne. Rendelkezik egy ülésbe beépített kis kesztyűtartóval is ami szintén elég praktikus én gyakran használom kisebb dolgok tárolására.Megtalálható továbbá rajta a szokások Tesco-s szatyor tartó is.
Ennyit kívülről!A motor: hát azt kell hogy mondjam kategóriájában az egyik legerősebb motor, sőt talán a di-tech változat az erősebb nála.Amikor a szokványos 4 lóerő után megláttam a 6,5 LE-t a műszaki leírásában, rögtön felkaptam a fejem:)
A folytással alattam(75Kg) olyan 50-55 öt ment, de ahogy kivették belőle, sokkal jobb gyorsulás és egy 80-85ös végsebesség jellemezte. A lámpáknál megállja a helyét az autókkal szemben még így tuning mentesen is. A futóműve elég sportosra van hangolva, de bírja a magyar utakat, nem akar leszakadni a vesém egy jó kis göröngyös úton sem. A kanyar tulajdonságai nagyon jók, mindenki néz hogy úgy döntögetem mint egy nagy mocit:) nagyon jól lehet városban vele rodeózni.
Ha meg kell állni vele az sem gond mert a 2 tárcsafék nagyon jól dolgozik, finoman lehet adagolni, és a hatásfoka is teljesen korrekt!Érdekes hogy a nagyobb teste miatt gyakran kérdezik hogy milyen a moci 80as vagy esetleg 125-ös? Alig hiszik el hogy ez "csak" egy ötvenes.
Negatívumként, talán annyit hogy fogyaszthatna kicsit kevesebbet(bár elég tempósan közlekedek vele) de 5literből olyan 135 km-t megy (3,7 es fogyasztás)
Összegzés képpen talán annyit hogy egy nagyon sportos, rugalmas városi robogó, amivel nem egy ember tekintetét tapasztod magadra ha rodeózol a városban, és ha dilemmázna bárki is hogy a karburátoros-t (sr50 lc) vagy az injektorost (ditech) vegye meg inkább a karbisat ajánlom, nekem is ezt ajánlották a kereskedől annak ellenére hogy a másik modell a drágább!!! Igaz hogy a ditech kevesebbet eszik és jobban megy, de ha egyszer elromlik....
Valamint a karbisat tuningolni is könnyebb, és olcsóbb, bizonyos szintig!Nem egy ditech gazdával beszéltem és Ők is hasonló véleményen vannak.Ja és majd elfelejtettem, a motorra 5 ÉV garancia van !!!! Egy gyártó sem ad ennyit a motorokra!
Hibalista
- még semmi:), csak kötelező szervíz volt.
Ide hordtam szervizbe
Motoverzum Debrecen Aprilia márkaszervíz
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |