A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Tuono 1000 R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Anton az Olasz

Szöveges ítélet

Eljött ismét a hideg nappalokat és fagyos estéket kínáló rémálom, mert bizony hogy közeleg a tél. Motorozás helyett pedig lassan csak az idei gurulások emlékei melengetik szívünket.
Idén tavasszal vettem Antont ... "a Tuono-t", nehogy valaki idejekorán seggrepacsizós játékra gondoljon. Bár ha jobban belegondolok, csak a perverzió mibenléte más, mértéke viszont mindkét esetben elég magas. :)
Nem mondom, hogy kifogástalan állapotban volt, bár az előző tulaj kétségkívül nagyon vigyázott rá, de a szaki egyből megmondta, hogy volt már rongyolva az eleje, nemhiába van rajta karbon sárhányó és OZ magnézium felni. De hiába, ilyen az első látásra szerelem, mentem, láttam, megvett kilóra (én meg őt, korrekt összegért).

DB killer nélkül olyan erotikusan lüktet az alapjárat, amilyet még V2-esektől is ritkán hall az ember. A füldugó pedig kötelező tartozék, mert nemcsak hogy veszett hegyi grizzly módjára hörög motorféknél, de olyan ordenáré módon durrantgat, mint egy karbidágyú. Cserébe viszont így a motort messziről meghallják.

Motorikusan kifogástalan a gép, az olaszok jól válogatták össze az alkatrészeket, a Rotax blokknak köszönhetően nem is igazán lehet megfelelő szerviz mellett gallyra vágni. A hátsó fék az egyetlen gyengepontja, még ha a fékmunkahenger pöpec állapotban is van, akkor is csak kiegészítő fékerőt tud csak biztosítani, kanyarok kivételével nincs is rá igazán szükség. A 4 dugattyús Brembo első fékeknek hála nagyon magabiztosan fékez vele az ember, emiatt nincs is keresni valója az első felnin kopott használt guminak. ABS nincs a gépen, nem passzol a karakteréhez, bár nem mondom, hogy nem lenne jó legalább a tudat, hogy vészhelyzetben rámarkolhatok teljes erőből a fékkarra. Emiatt mindig figyel az ember, nem csak a környezetére, hanem a gépre is, így könnyen és gyorsan megy az összeszokás. Komoly a gép, de kihozza az emberből a rosszcsont gyereket, már csak azért is kigyorsít az ember, hogy legyen oka motorfékezni, hogy a motor hallassa a hangját.
A kanyargós utakon nagyon szépen tartja az ívet, ilyenkor az adrenalint mintha hordóból öntenék az artériákba. Viszont ezen a motoron tanultam meg kulturáltan közlekedni, városi közlekedésre bőven elegendő egy csipetnyi gázt adagolni, na meg berakni egy szett DB killer-t, ha szeretnénk visszafogottabb résztvevőnek tűnni a forgalomban.

Kinézete egyedi, állandóan elcsípem a vizslató tekinteteket. Pucér gép lévén a szélvédelme csekély, városi huligán/streetfighter motornak tűnik elsőre, de nem igazán az, ahogy valószínűleg a többi ezres gép sincs elemében lakot területen. Városban lehetetlen kihasználni és a lámpánál várakozás sem tesz jót a hűtési hatékonyságnak. Nyáron 40 fokban kocsisorok között előre sorolásnál, sikerült már 100 fok fölé hevíteni, nem volt semmi gond, de a ventilátor úgy beindult, hogy azt hittem bekapcsolt a hajtómű és mindjárt átalakul vadászrepülővé.
A sportosabb túrázás viszont érdekes módon nagyon passzol hozzá, volt szerencsém megjáratni egy négy napos erdélyi etap alatt 2000km-es távon, gyönyörű hegyi szerpentineken. A szerpentineken nagyon elemében van, fogyasztás is nagyon baráti 70 és 160 között nyugodtan lehet gyorsítgatni, ebben a tartományban 7 liter körül eszik 100-as benzinből. A szinte papír vékonyságú üléspárna ellenére is egész jól viselték a farpofáim a megpróbáltatást, az egyenes testtartás pedig a csuklót is megkíméli.
A hátsó gumit viszont megrágja és kiköpi, Diablo Rosso hátsó abroncs 6 ezer km-t bír, az első abroncs ennek több mint dupláját kibírta, de ez a nyomaték velejárója, majd egyszer ha költséghatékonyabb gépet akarok veszek egy sor4-es 600-as túrázót.

Fogyasztás (Minden tankolást vezetek fuelio-val):
Egy darabig 95-össel tankoltam, akkor 10-11 litert evett, nem is járt vele szépen, hidegen indulásnál megálláskor le is fulladt 2 alkalommal. Mióta csak 100-ast tankolok bele, azóta a fogyasztás 7 liter vegyes használatban, a blokk pedig szebben muzsikál. Néha rápróbálok 95-öst, ha olyan a kút hogy nincs jobb, de akkor egyből megugrik 8,5 - 9 literre a fogyasztás.

Kis összehasonlítás az SV650S-el: mindkét motor viszonylag könnyűnek mondható, az SV szárazon 169kg a Tuono pedig 185kg, de élőben sokkal nagyobbnak tűnik a különbség, valószínűleg, mert az SV súlypontja alacsonyabban van. Ez menet közben is érződik, az SV-t sokkal könnyebb lábtartóig (vagy azon túl) dönteni, ami miatt SV-n a csizma és a térdkoptató is hamarabb elkophat :). A Tuono viszont sokkal stabilabb érzetet kelt kanyarokban a keményebb futóművével és könnyebb pozícióváltásoknak hála még a lábtartó teljes hosszában megvan. Emiatt viszont kátyús közutakon hátrányban van a Tuono, vesekövet percek alatt megszünteti, sőt még a belszervek átrendezése is biztos le van valahol írva a kézikönyvében mint specifikáció, az SV legalább kirugózza a sima úthibákat. Teljesítményben hatalmas különbség van a két motor között, míg az SV-t nyugodtan lehet csutkázni szinte bárhol, addig a Tuono-val már óvatosan kell kanyarban adagolni, egyenesben is simán kipörög a hátsó kerék gázadásra és a gázreakció is lényegesen közvetlenebb mint a kis SV-nél. De 100km/h alatt közel hasonló gyorsulást produkál a két motor, az SV is kb 3-3,5 mp alatt van 100-on, hála a rövid áttételeinek. A váltó a Tuono-n elég kemény, ezt nem fogja senki papucsban, vagy sportcipőben felfelé rugdosni, rákényszerít a motoros csizmára/bakancsra. Utas kényelem szempontjából mind a két motor középkori kínzóeszköz, de a Tuono viszi a prímet ha kínzásról van szó. Az SV-nél legalább az utas előre tud dőlni és megtámaszkodik a tankon, a Tuono-n viszont csak átkarolni tudja a pilótát és egy hirtelen gázadásnál hamar aszfaltot foghat a hátsófele, bár 50km utazás után lehet inkább azt választja és stoppal folytatja az utat, nemhiába adja az Aprilia is extraként az utas ülést.

Következő motoron gondolkodok, anno mikor az SV-t megvettem, akkor tiszta sor volt milyet akarok következőnek. De most komolyan nem tudom, valószínűleg elférne még egy vas a garázsban, így lenne a kis ingázó, az olasz pernahajder, meg mellettük valami túrázósabb nagy vas, talán egy FJR 1300. De félek csak porosodna Anton mögött a sarokban.

Hibalista

- Eddig gumin, olajon és szűrőn kívül másra nem volt szüksége.

Ide hordtam szervizbe

Oláh Józsi, Debrecen.
Korrekt figura, ha sztorizásról van szó akkor nincs párja, Benedek Elek módjára ontja magából a sztorikat.
Ő az a fajta szerelő, akivel simán összefutsz motorozás közben is, az RSV Milléjét messziről megismerem :)
Ha olasz motorról van szó, akkor a környéken nincs párja. Bár Abonyban van egy srác akit szintén dicsőítenek, egyszer oda is be kellene ugrani.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 19600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? SV 650 S Következő motorja? FJR 1300
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.