A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 1.3 (1988-1991)

1.3 limosine special 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A szerethető, de koros Honecker haragja

Szöveges ítélet

Az autót édesanyámmal közösen választottuk az autópiacon,
szinte természetesen ő egy szépen csillogó, frissen fényezett darabba lett "szerelmes". Éninkább egy kopottabb de jóval olcsóbbat választottam volna ezt 330000-ért árulták de gyanusan gyorsan leengedatt 100000-ret az árából így megeggyeztünk. a legfurcsábbnak azt tartottam, hogy soha nem tolattak vele(aki auót vesz mindent próbáljon ki).Én meg friss jogsiva vezetni alig mertem,a tolatással meg se próbálkoztam . A próbaúton valami búgott , az ürge azzal nyugtatott,hogy csak a kerékcsapágy (ha-ha)
Aláírtunk egy mindenféle garanciát elutasító szerződést.
Otthon jött az első feketeleves aparkoláshoz tolatni kellett
volna de indulás helyett egy nagy rántással lefulladt a gépsárkány. Ekkor jött egy autóértő ismerős aki megmondta a frankót. "A féltenglyek halottak" és "tud egy tuti szerelőt"
ekkor kerültem a vágóhíd utcaiak karmai közé, rendbe rakták a féltengelyeket OK, de utána közölték, hogy nincs garancia,
mert törött a váltóház és ez okozza a rángatást és a számla 40000Ft. Ekkor kezdődött a vesszőfutás autósboltok, bontók,
bontandó autók 50000 alatt váltó sehol, a bontandó autókban pedig mind hibás volt. De végül ráakadtunk egy ismerősre aki
jó MERKÚROSKÉNT félretett egy fél WARTBURGOT borúsabb időkre. 10000-ért így szereztünk egy zsír új váltót amit már a Völgy utcai kis műhelyben raktak bele. (Ekkora szivatást nem kívánok senkinek. Ezért mindig szakember nézze át az autót vásárlás elött.) Honecker haragjának további rakoncátlankodásai már nem befolyásolták a használatát, mindig járóképes volt, sohasem hagyott ott sehol.
A további hibák inkább zavaóak voltak mintsem komolyak.
A család korábbi kétütemű Wartburgja után egy igazi mesterműnek számitott:az elektronikus megszakító nélküli gyújtás, a Wartburgokhoz képest precíz váló és halk tiszta, motorja (pöcre indul) ideáli családi autóvá tette a kispénzüek,
de sajnos eljárt fölötte az idő. Kár, mert rengeteg élmény fűződik hozzá családi, baráti túrázások,nyaralások.
És a hátsó ülés is tudna mesélni, na mindegy.
Az egy-két dédelgetett darabon kívül sajnos lassan eltűnnek
a Wartburgok az enyémmel eggyütt. No nem csak a kormányzat öregautóüldözése miatt, az alkatrészutánpótlás egyre problémásabb. A "keleti" (nem a japán) autósboltok vagy megszünnek vagy profilt váltanak. Így valószinüleg már nem sokáig lesznek köztünk Honecker haragjai. A kezdeti szívást leszámítva pozitív a benyomásom a tipusról A-ból B-be
eljutni még a fapadossága ellenére is élmény volt vele. Nagyon fog hiányozni, de sajnos egyre rosszabb állapota miatt kénytelen vagyok kimondani rá a szörnyű ítéletet.
2010-ig van rajta műszaki, ha nálam marad szinte biztos, hogy
"nyomda" a vége, de valószinübb a lecserélése egy 2000-körüli évjáratú Skoda Feliciára.

Hibalista

- Amikor vettem nem értettem az autókhoz és átvertek
- -vásárlás után teljes féltengely felújítás (gömbcsukló, tűgörgőzés, porvédők cserélye) szakszervízben 40000-ért !!!(megérdemeltem)
- -törött váltóház,teljes váltó cseréje a váltó ismerőstöl 10000Ft
- beszerelés maszek kisműhelyben 15000Ft (egy megbízható váltó amúgy 50-60000Ft körül van)
- -elöregedett gumicsövek cseréje (benzin ,víz) 10000Ft
- -aszfalttá sűrüsödött olaj cseréje házilag szűrő+olaj 5000Ft
- ezt azóta 5000Km-ként elvégzem
- -3000Km-ként levegőszűrő, 10000Km-ként gyertya csere
- -96000Km-nél hátsó kipuffogó dob + összekötő cserélye házilag kb.10000Ft
- -98000Km-től kuplug csúszás 110000Km-nél tárcsacsere
- 4500Ft+18000Ft munkadíj
- -98000Km-nél repedt elosztófedél 1500Ft
- -100000Km-nél szálszakadás + kopás miatt gumicsere (4db)
- Matador MP 4 165R13 6500Ft/db szereléssel eggyütt Pesterzsébeten a Nagysándor József utcában
- (ősöreg gumitipus, de erre a kocsira kár a Goodyear /saját
- Vélemény/ amit ezzel az autóval ki lehet autózni azt ez is kibirja, ha rallyzni akarsz akkor akkor költsél rá)
- -105000Km-nél össze kormányösszekötő+trapézgömbfej cseréje 10000+13000Ft munkadíj
- -első lengéscsillapító alsó tartókengyelének törése (rozsda miatt) 1-1év külömbséggel házijavítás (a csillapítók
- "elhányták" magukat) utángyártottakra lettek cserélve
- 6500Ft/db + kengyel 500Ft/db
- -rohadó alváz főleg a karosszériatartó nyúlványok rohadása és törése kb. 40000Ft eddig. Az erősen rohadó kasztnival nem kell különösebben foglalkozni
- -jobb hátsó kerékcsapágyak cseréje házilag 2400Ft/garn.
- csak gyakorlotabb barkácsolóknak ajánlott
- -a szelepemelő hidrotőkéi a megvétel óta kopognak, de
- csak hidegen, több szakember szerint felesleges vele foglalkozni és igazuk van. A cser amúgy alkatrésszel munkadíjjal eggyütt 25-30000Ft, ha nem kell cserélni a vezéműtengelyt
-

Ide hordtam szervizbe

A csepeli "féltengely specialisták" egy nagyképű lehúzós banda a Vágóhíd utcában.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

A Csepeli völgy utcában működő kis szerviz remek, de csak a feltétlenül szükséges munkát végzik el (ezt dolgozó emberként azért meg lehet érteni, de ügyfélként sértő) ,de a komolyabb munkákat rályuk bízom.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1990
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 94000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1988 353 Deluxe Lim. Következő autója? Skoda felicia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 1.3 1988

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)