A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V70, Xc70 (2007)

V70, Xc70 V70 2.4D aut 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Jegesmedve

Szöveges ítélet

2009. Bevezető (avagy duma, avagy sóder):
Amióta van Népítélet, minden kocsimról írtam, ha jól számolom, ez a nyolcadik. Szóval ez lenne a nyolcadik, ha tudnám, mit írjak róla. A korábbiaknak voltak hibái, amiket meg lehetett osztani a közzel, a tisztelt olvasók okulására, voltak jó tulajdonságai, amiket ki lehetett domborítani,”nahát, mindössze négy millió forintért, ilyent!”, ez majdnem megírhatatlan. Kiadtam (-tunk, -tak) érte egy szakajtó pénzt, és nagyjából hozza, amit ígért.

Erő, zajok, méretek, ergonómia:
Erősebb, fürgébb, mint amire vártam, de nem annyira kényelmes, amennyire azt megéneklik. Nagyon-nagyon csendes, de a dízelmotor remegése átjön a beltérbe. Eddig hibátlanul működött, de a kárpit itt-ott diszkréten, de annál idegesítőbben "hangotkiad" (nem tudom, hogy zörög, csikorog, zörög vagy mi?). Lehet, hogy ez a korábban említett csendesség miatt idegesítő. Próbálom szuggerálni magamnak, hogy ez olyan, mint a dédapám karosszékének csendesen andalító nyöszörgése, de nem megy. Egy féléves autó ne akarjon egy százéves bútordarabhoz hasonlítani.
Kívül hatalmas, ügyelni kell a manőverekkel, sajnos már szereztem innen-onnan festékmintát. Belül viszont arra kell figyelni, mit hova pakol a júzer, mert a vártál sokkal hamarabb megtelik a csomagtartó, utastér. Mögöttem sem lehet felkecskélt lábbal utazni, pedig egyáltalán nem vagyok magas, nem egy Superb. Elég hamar rájöttem, hol a hely: az orra és a motor között majd fél méter (lég- hihi) üres tér van, benne egy árva hűtővel.
Eszembe jutott egy dolog, amiről érdemes írni: a kezelőszervek. A műszerfal a maga egyszerűségében egy remekmű. Átvétel után fél órával mindennek tudtam a helyét, anélkül, hogy odanéztem volna. A kapcsolók, karok, gombok pont a megfelelő erővel és a megfelelő távolságra mozdulnak el, a két bajuszkapcsoló pont ujjbegyre esik, és akár kisujjal is elmozdítható van, a kormány ugyan egy kissé könnyű, de nem túlszervózott. A kilométerórát kicsit nehéz volt megszokni, egy ideig mindenütt tempomattal jártam, nehogy túl gyorsan menjek.

Működés közben:
Ez a kocsi nem egyszerűen megy, vagy gurul, vagy halad, ez VONUL. Szépen és csendesen kisimítja az út hullámait, csak a nagyobb kátyúknál üt fel némi zajjal. Hátránya (hátránya?), hogy kevés visszajelzést ad az útról, de, becsületére legyen mondva, stabil, szépen tartja az ívet, és a sebesség vagy a hirtelen manőverek sem hozzák zavarba. Elég sokáig tartott, amíg kialakult benne a sebességérzetem, a korábbi autóim után ez túl halkan volt gyors. Nagyon jó benne utazni.

2011. Ahogy így irogatom, hogy mi romlott el rajta, rájövök, hogy a többi kocsi, amivel dolgom volt, sokkal ritkábban romlott el, bár fontos megjegyezni, hogy azok lényegesen egyszerűbbek voltak, és kevesebbet futottak alattam.

2013. Lejárt a bérlet, vissza kell adni a kocsit. Az új kocsi más lesz, de csak azért, hogy ne legyen kétszer ugyanolyan. Aki megveszi, valószínűleg jól fog járni vele, talán észre sem veszi, hogy felére visszatekerték az óráját (erre már most fogadni mernék). Szóval feleim, ha február után 2009-es fehér, automata 2.4D V70-et láttok kevés kilométerrel meghirdetve, gyanakodjatok!

Hibalista

- Kb 10.000 km: a beépített ülésmagasító hajlamos volt lerázódni a legfelső állásból a középsőbe. Garanciában javítva. - Kb 20.000 km: Valamilyen állat bemászott a motortérbe, és elszakította a koromszűrő szondájának a vezetékét, emiatt megtelt a koromszűrő, és a fojtás miatt traktorrá lassult a kocsi. A szervizben kb. 30.000 forintért kicserélték a szondát. Nem sokkal később megismétlődött az állati orvtámadás, ekkor már, sokkal okosabb lévén, az elszakadt vezetéket otthon megforrasztottuk, és hozzáerősítettük egy közelben futó, vastagabb kábelhez. A probléma végleg megszűnt. - Kb 95.000 km: hátsó fékbetét csere - A 120.000 kilométeres szervíznél visszahívás keretében kicserélték a klímakompresszort. - Kb 125.000 km: bal oldali ablakmosó fuvóka (eddig azt hittem, az ilyesmi soha nem tud elromlani). - 133.000 km: kilyukadt a hűtő, pontosabban a műanyag-alumínium illesztések adták meg magukat. Az új hűtő ára 30.000 Ft (meglepett, hogy nem drágább), házon belül cseréltük. Ugyaneddig bírták az első fékbetétek is. - 158.000 km: valahogyan – nem tudom, hogy pontosan mikor és mitől – elromlott a bal hátsó ajtó elektromos zárja és ablakemelője. A javítás (új zár, a csere munkadíja, programozás) 129.000 forintba került. - 167.000 km: hátsó fékbetét és féktárcsa csere, jobb oldali ablakmosó fuvóka. Ugyanekkor cseréltük a második (sic!) izzót, ez első egy rendszámtáblamegvilágító volt, ez egy sárga (Volvós) helyzetjelző-kanyarjelző.

Ide hordtam szervizbe

Ivanics Budapest Nem lehet rájuk panaszom, igaz, hogy semmilyen komoly feladatot nem volt alkalmam adni nekik. Pontosak, udvariasak, gyorsak, de nem olcsók.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

A munkaadóm gépműhelye. Olcsó és jó. Balkancartól Audi A8-ig bármit, amiben az elektronokon kívül egyéb is mozog.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 178000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Opel Zafira B 1.8 Következő autója? Honda Accord 2.2D aut. (ideiglenesen)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V70, Xc70 2007 (2007)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)