A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V70, Xc70 (2000-2006)

V70, Xc70 2.4i 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Nem csalódtam

Szöveges ítélet

Ez a típus szerelem volt elsö látásra - arányos, klasszikus forma, a Volvo dizájnban is kombiban erösebb.

Az elmúlt 5 év alatt leginkább avval hívta fel magára a figyelmet, hogy természetesen tette a dolgát. Minden idöszakos szervízt megkapott, azon kívül csak egyszer kellett meglátogatni a szervízt, a féltengely cseréje miatt, ami kereken 150ezernél adta be a kulcsot (valószínüleg nyest rágta ki a gumiharangot).
A szervízek mindig segítökészek, pontosak és udvariasak voltak. Olcsók ugyan nem, de ezt nem is várom el egy felsöközepes autónál.

A Volvo evvel a sorozattal (és a P2x platform többi modelljével : S80, XC90, S60) adta meg a kezdölökést a prémiumosztályba meneteléshez. Elnézve a felhasznált anyagok minöségét ill. látványát (2003-as modellév) azért még volt mit csiszolni - a 2004-es modellévtöl kezdve valamivel gusztusosabbak lettek a müanyagok (és elegánsan feketék, nem szürkék, mint elötte). Egyébként a beltérben felhasznált anyagok strapabíróak, a fémnek kinézö valami tényleg fém, a fának kinézö valami sajnos nem az. De a zöldek valszeg ennek jobban örülnek ;)

A müszerfal, középkonzol jól átlátható, mindent elsöre meg lehet találni, mert minden gombnak megvan a saját funkciója és elég nagyok is, hogy biztonsággal meg lehessen öket találni. Az automata klíma vezérlése (ember-piktogramm a levegövezérléshez, 2 tekerögomb a hömérséklet-beállításhoz, és pár másik, amit szinte sosem kell használni) egyszerüen zseniális és zseniálisan egyszerü, beltér-tervezö iskolában kellene tanítani.
A rádió (HU-603, kazetta/CD) nem a csúcshifije a modellnek, de nagyon szépen szól, a 8 hangszórós kivitelben bárkinek merem ajánlani, amennyiben nem vájtfülü audiofil.
A beépített GSM-telefon éppen arra használható, amire való : telefonálásra. Sajnos relatív régi elektronika bújik meg benne, USSB-kódokat nem értelmezi és van pár hiányzó feature (pl. telefonkönyv áttöltése másik telefonról), ezért egy Bluetooth-os megoldás kényelmesebb lehet - csak azt nehezebb szépen integrálni a vezetöi környezetbe.

A 2005-ös modellévig a sima halogén fényszóróknak jobb fénye volt, mint az alibiböl (prémium...) kínált xenonoknak, így elöbbi mellett döntöttem, és nem bántam meg. Jól beállítva (és a megfelelö izzókkal) kb. 100 méterre értékelhetöen világít, ami közúti közlekedésre elég.

Az automata váltó 5 fokozatú, simán, feltünésmentesen teszi a dolgát. Az elsö idöben volt néhány nehezen magyarázható húzása (pl. egyenletes 50-nél hirtelen kitette üresbe, aztán vissza sebességbe), de egy szoftverfrissítéssel minden baj megoldódott. A gázpedált finoman simogatva már egészen alacsony fordulaton is felvált, legmagasabb fokozatba már 65-70-nél is kapcsol. A két felsö fokozat hosszabb áttételezésü, 150-nél kereken 3000-t forog a fötengely 5.-ben.

A motor kiforrott konstrukció, 5 hengerben 2435 köbcentiböl 170 lóeröt hoztak ki, és kellemesen nyomatékos (szívóbenzineshez képest) alacsony fordulaton is. Nem rakéta, de a hétköznapi közlekedéshez böven elég. A papír szerinti 210-et sík úton éppen megfutja (ez óra szerinti 225), autópályán 160-170-es sebességet kényelmesen futja. Persze néha jól jönne egy nagyobb motor (vagy turbó), de teljesítményböl úgysincs elég soha. ;-)
A fogyasztás 11l körül alakul 100 km-enként, ami soknak tünhet, a használat módjától függöen 8 és 14 között ingadozik. Az alacsonyabb értéket föleg országúton egyenletes 100 km/h körüli sebességgel lehet elérni, a német autópálya szakaszok természetesen felfelé dobják meg a fogyit.
Éves futásteljesítményemhez (40k km) jobban illene egy dízelmotor, de a D5 hangja nem gyözött meg, én pedig szeretek kényelemben és csendben utazni.

Ebböl a szempontból a futómü a gyenge pontja a modellnek, mert nincs rendesen elszigetelve az autó többi részétöl - a gumizaj jól hallható nagyobb sebességnél, föleg azért is, mert az autó többi része meglehetösen csendes. A rövid úthibák jól hallhatóak és érezhetöek, amúgy pedig kényelmes, az autóhoz illöen viselkedik. Önmagában egyébként a konstrukció barátságos, sodráshatár elött idöben "szól", van idö korrigálásra.

Az egyéb elektronikai kütyük (úgymint ESP, riasztó, gyerekzár, stb.) problémamentesen teszik a dolgukat. Az autóban van állófütés is - télen egy áldás, ha az ember elömelegített autóba rakhatja az ülepét.

Ha most hirtelen totálkáros lenne az autó, vagy egyszerüen csak javíthatatlanul tönkremenne, nagy bajban lennék, mit vegyek. A németek kiesnek, Lexuséknál nincs ekkora kombi, a Subaru Legacy kombi a 3 literes boxerrel esélyes. Legvalószínübb egy 2004-es modellévü V70 vagy XC70 megvásárlása lenne, mert a facelift utániak (2005-ös modellévtöl) sok minöségi problémával küzdenek az internetes fórumok szerint, valamint az ülés is kényelmetlenebb lett.

Apropó ülés : ha lehetne, ezt az ülést bárhova magammal vinném. Nekem teljesen kényelmes, nem egyszer tettem már meg a Bécs-Düsseldorf távot úgy, hogy csak tankolni és levegözni szálltam ki, megérkezéskor pedig ugyanolyan friss voltam, mint elinduláskor és nem fájt sem az ülepem, sem a derekam. A börbevonat strapabírónak tünik (igaz, 3-4 havonta leápolom rendesen), egyedül a vezetöülésnél látszik komolyabb használat jele (kifényesedett a bör és kicsit ráncosabb is lett), de ezt az együtt megtett lassan 200ezer km és a 110 kilós testúlyom fényében elnézem.

A csomagtér jól pakolható, és bár a prospektusadatok alapján elmarad a frissebb konkurrenciától, nincs szégyellnivalója. Az ülések elöredöntésével sík rakteret kapunk, ahol viszont meglepö módon hosszában kevesebbnek tünik a hely, mint anno az F Astra kombiban volt. Ezt empirikusan mértem le, mindkettöben feküdtem hosszában, a Volvo valahogy rövidebbnek érzödött.

Amire érdemes lett volna jobban odafigyelni a Volvo mérnökeinek :
- a külsö tükrök nagyobb sebességnél berezonálnak (kis ellensúly ráragasztásával orvosolták)
- a futómüvet illett volna jobban elszigetelni
- konstrukciós okokból kifolyólag (keresztben beépített 5hengeres motor) meglehetösen nagy a fordulókör
- Az ülésfütésnek elég sok idö kell, míg érzi az ember (közepesen vastag kabátban simán eltelhet 3-4 perc is)
- A fekete metálszinü fényezés meglehetösen érzékeny a karcolásokra

Mindent összegezve bátran ajánlom ezt a típust mindenkinek, aki megteheti.

Hibalista

- kb. 40000 km-enként ki kellett tisztítani a fojtószelepet (leesö alapjárat miatt, típushiba), harmadik alkalom után garanciális csere más gyártmányra, azóta jó
- 60000 km-nél elsö stabpálcákat kellett cserélni (Volvo típusbetegség, azóta jók)
- 150000 km-nél bal oldali féltengely cserés lett (kilyukadt a gumiharang, elfogyott a zsír, stb.)

Ide hordtam szervizbe

Bécsi márkaszervíz

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Stuttgarti márkaszervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 195000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? V70 Következő autója? Volvo - esetleg Subaru, Lexus
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V70, Xc70 2000 (2005 - 2006)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)