A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V70, Xc70 (2000-2006)

V70, Xc70 Volvo V70 XC MkI 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

A számomra megbízható svéd utitárs.

Szöveges ítélet

Ez a jármű a 6. autónk,amióta itt élünk,közben elfogyasztottunk egy 528-ast és egy Passat 1.8t-t,de ő maradt meg,pedig nem vagyok még abban a korosztályban és igazság szerint költözés miatt vettük,de bevált.
Amit tudni kell róla ez egy I-es Cross Country,kimondottan Amerikának szánt,Európában ritka kivitel.Csak benzines turbóval kapható,az enyém a Renault blokkos 5 hengeres,alacsony nyomású turbo.Volt még a 2.0t és 2.3t is,de az öreg kontinensen csak ezzel a motorral volt kapható.
A legelső kombi SUV az Audi Allroad és a Subaru Outback előtt.Persze azóta sorba születtek a hasonszőrű gépjárművek,kisebb-nagyobb sikerrel.
A Volvokról az első és legfontosabb,van aki szereti,van aki utálja.Aki német vagy japán autó fetisiszta az soha ne vegyen,mert nem fogja látni az értékeit.
Volt a családunban Volvo,de soha nem sikerült megismernem a típust.
Második tulajdonosa vagyok,előtte egy idősebb úr használta,vezetett szervízkönyves és csak gyári alkatrész került az autóba.
A kasztnin apróbb karcolások,de erről a nepperek tudnának mesélni,miért nem szabad mediterrán országból autót venni.
Szerintem baromira egyszerű a feladat.Alaposan át kell nézni a kiszemeltet,mint bármely másik országban.Az enyém szerencsére garázsban tartott,nem levedlett fényezésű,mint sok spanyol autó,enyhén fakó színű.A belsőben a szokásos kopás(kormány,bőrülés)mondjuk a váltószoknya ép.Minden elektromos dolog működik,a klímát tölteni kellett,tömítések hibátlanok,nem repedezettek.Tempomat nem működik,csomagtérajtót támasztani kell,ezek a feladatok még megoldásra várnak.Ugyanúgy,mint a kormányösszekötő illetve a légtömegmérő.
Ezenkívül az autó használható a mindennapokban.Stabil,futómű nem kopog,kormány nem húz,a motor zseniális független az 1600kg/194le/280nm-től.A gyári gyorsulást viszi,200km/ó-ig hajtottam 4800-nál volt a fordulat,5500-nál szabályoz le.Fogyasztással meg vagyok elégedve város 13,5l ,autópálya 130km/ó 9,2l ,egyébb 100km/ó 7l.Persze van akinek ez hajmeresztő,de én nem cigizek,nem piálok.Nekem az a hajmeresztő összeg.
Itt is vannak kemény kakasok,akik azt hiszik,hogy öreg svéd doboz.Persze álltalában elkeserítem őket.Főleg a Haldex-nek köszönhető,hogy kanyargós úton lemaradoznak az érdeklődők.
Olajat-vizet nem eszik.Nyáron 33-40 fokban klímával városban is stabil 90 fok a motor.
Turbót melegítem-hűtöm.Tudom,hogy macerás,de nem szeretnék 800euróért turbót venni vagy 1000-ért motort felújítani.Ettől függetlenül nem városi autó.Parkolni nem egyszerű és nagy a fordulóköre.Kényelme megfelelő,mondjuk nekem a gyenge 170cm-hez rendkívül kényelmes,jól beállítható,ülések nincsenek kiülve,kárpitok nem lógnak,pedig közeledünk a 300.000km-hez.Mint minden öreg autóval ezzel is törődni kell,az "az autó van értem,nem én az autóért" elv itt nem müködik.Az elveimet maximálisan osztom a Totalcar csapatával öreg autó nem vén autó és ezekben még van spiritusz.Megtehetnénk,hogy új autót vásároljunk,de ami mindannyiunknak tetszenne az 40.000-100.000 euró között van,szóval inkább maradunk ezeknél a típusoknál.Az új autó a legrosszabb befektetés.Kivéve egy Pagani vagy Koenigsegg vagy egyébb ritka német-olasz bálvány.De ki-ki maga döntse el.
Minden autónak van bosszantó szokása,mint ennek az XC70-esnek is.Egy hónapig állt a garázsban,mert elektronikai hiba miatt nem indult,közben csak a zárlatos akksi okozta a bakit.Check Engin lámpa égett,volt riadalom.Komjúter frissités megoldotta.Típushiba még a csomagtér roló,amit még használtan sem találtunk és a bőr minősége.Elektromos ablak gombok kiestek,de cserélve lett,néha nem akarja fel-le húzni a hátsó ablakokat.Gyári risztó müködik,TRACS úgyszintén,difi+négykerékhajtás zseniális,a felfüggesztés is.Sima úton kicsit ráz,nem egy Citroen CX,ellenben terepen kényelmes.Csomagtartó hatalmas,síkban dönthetőek az ülések 1650l-rel meg volt oldva a költözés.Fékek szintén jók,nem nyúlósak,nem melegednek,elől-hátul hűtött tárcsa.A hangja,mint ahogy Winkler-Vályi kolléga is állítja csodaszép,nincs szerencsétel turbójuk.Az egyik szomszéd megkérdezte,hogy hol a Subaru STI-m,amit minden reggel hall,közben egy Volvo-val jövök ki a garázsból.
Mint ahogy az elején kezdtem,a Volvo-t lehet szeretni,lehet utálni,ha nem törődsz vele megkeseríti az életed,ha foglalkozol vele,nem hagy ott soha.Szerintem megbízható,csak egy jó szerelő kell hozzá.Alkatrész közepesen megoldott,picit drága,bontóban nem található a típus,mert a legtöbb még az utakat nyúzza rendületlenül,főleg Amerikában,ahol presztizse van.
Eladni nem fogom,mert még nincs ára,de ritka,ergo megtartom.Mellé szeretnénk még valami sportosat és valami városit,természetesen a régi era-ból.

Hibalista

-
- Gyertya kábel(Bosch)85euro
- Gyertya 5db(Bosch)60euro
- Olaj,szűrők,fékpofák(Sachs) 300euro
- Komplett vezérlés(Continental) 400euro
- Teleszkópok(Bilstein),gumicsere(Good Year),centírozással 700 euro

Ide hordtam szervizbe

Barcelona
David
Felesleges regényeket írnom előnyökről,illetve hátrányokról.Ha tudsz kommunikálni,nem vernek át,ha csak magyarul sem beszélsz,biztos,hogy levesznek,mint a riadt majmot.
3 autómat is javított.A legtöbb idő 6 nap volt(hengerfej és kipufogó csere)pedig mindig tele volt munkával és másodmagával dolgozott egy tanuló sráccal.Ez mellett szigorúan betartotta a sziesztát és a közel,évi 50 napos ünnepet.
Szakszerüen dolgozott(minden szerszámmal fel volt szerelkezve),ami kikerült a keze közül,az becsületesen meg lett csinálva,pedig 3 különböző gyártmányt vittem hozzá.Egyedül az olasz autóktól fázott a lába.Nem volt neki lehetetlen feladat.Mindenkinek ajánlom,aki a környéken él vagy átutazóban lerobban.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése





Granada
Miguel
A spanyol szerelők egy másik példánya.Ő andalúz,de nem szarik bele a munkájába.
Gyorsszervíze van,véletlenül akadtam rá,amikor egy öreg szaki 600euróért akart benzinpumpát cserélni az öreg svédben,mert nem indult.A valóságban csak a zárlatos akksi bolondította meg az elektronikát.Akkor futottam bele Miguel-be,aki házhoz jött és csak az akkumulátor árát kérte el.
Szintén mindent megcsinál márkafüggetlenül és precízen.Volt már nála Maserati és DS Citroen is.
Kicsit drágán dolgozik,de megbízható,gyors és a bio autómosólyában is kivállóan végzik a munkát.Az árak csak azért húzósak,mert mindenből a legjobbat veszi,hogy másnap ne menj hozzá hisztizni.
Őt is bátran ajánlom minden errefelé tévedő honfitársnak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 22545
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Alfa156,Ford Mondeo RS,Audi A4,Vw Passat,528 Következő autója? Rengeteg autót ki szeretnék próbálni.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V70, Xc70 2000 (2005 - 2006)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)