A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V60 (2010)

V60 D3 Geartronic 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Sarki fény

Szöveges ítélet

Előzetesen annyit, hogy a vásárláson gondolkodva egy másik márka után érdeklődtem inkább (Audi A4 Avant), de végül a Volvo V60 mellett döntöttem.
Az indokaim között szerepeltek pl.:
- az Audihoz errefelé sajnos tartozik egyfajta stílus (előítélet?) is amivel nem szerettem volna azonosulni,
- nagyon megfogott a S/V60 fomavilága,
- a V60 jóval ritkább autó, ebből kifolyólag alacsonyabb a lopási kockázata
stb.

És az eddigi tapasztalataim, 4000 km után:

+ Az autó nagyon kényelmes, még hosszabb utakon is. Egyáltalán nem találkoztam a "középkonzol vágja a térdemet" problémával, ami általában megjelenik a tesztekről szóló cikkekben. Féltem a fix fejtámlától is, nekem ezzel sem volt gondom (183 cm vagyok). Az ülést be tudtam állítani a megfelelő pozícióba, de mondjuk a legalacsonyabbra kellett állítsam. Külön dícséretet érdemel, hogy nem csak az ülés magassága de az ülőlap dőlése is állítható.
+ Az autó alapfunkciói könnyen kezelhetőek és megbízhatóak. Még az első látásra bonyolultnak tűnő adaptív radaros tempomat is gyorsan megszokható. Az összetettebb funkciók elérése azonban már igényel némi felkészülést.
+ Az autó úttartása, kanyarstabilitása kitűnő. A gyorsabb kanyarvételt is billegés nélkül veszi, szépen marad az íven, nem sodródik, nem pattog. Cserébe a futómű nem ad komfort érzetet.
+ Az autó nagyon csendes. Motorhang nagyon visszafogottan jön, de az 5-hengeres Volvo dízel gyönyörűen szól, részemről akár lehetne kicsit erőteljesebb is a hangja. Menetzaj még nagyobb sebességeknél is alacsony, futómű zaj szintén. A motor annyira csendes, hogy hangra sajnos képtelenség manuálisan váltogatni, a ford.szám mérőt kell figyelni ... így ez a funkció nem is túlzottan használható.
+ Prémium anyagminőség a beltérben, kellemes tapintású és látványú anyagok, szép központi kijelző és elegáns műszeregység szép megvilágítással.
+ Praktikus variálhatóság, jó kiegészítők (aranyárban ...): pl. 3-részre ostottan dönthető hátsó ülések automatikus fejtámla döntéssel, stb.

- Board computer: bizonyos funkciók nekem nagyon hiányoznak: pl. eltöltött menetidő, 2 tároló memória (pl. Skoda, VW, Audi). Az átlagfogyasztás visszajelző (nem a pillanatnyi, hanem az akkumulált) használhatatlanul pontatlan - 0.5-0.6 l/km-rel általában kevesebbet mutat a valóságosnál. A szervíz elmondása szerint is csak tájékoztató érték, nem kell figyelembe venni... (akkor meg minek?).
- Visszajelzők hiánya: Szintén nagyon zavar, hogy a műszerfalon nincs visszajelző a motor hőfokra. Hideg motorral kíméletesebben szoktam vezetni, de ezt itt nem tudom kontrollálni ... Tudom a gyártók manapság próbálják a "túl technikai" visszajelzéseket elrejteni, de engem ez zavart. Szintén zavar a tompított fény visszajelzésének hiánya. Ha tudni szeretném, hogy be van-e kapcsolva, le kell pillantsak a tekerőkapcsolóra. Ugyan a tompított automatikusan lekapcsol ha a motort leállítom, de ha mondjuk csak a helyzetjelzők voltak bekapcsolva, azok égve maradnak. Mivel se visszajelző nincs, sem pedig sípolás nem figyelmeztet, simán úgy lehet felejteni ...
- Az audio rendszer kezelése szerintem kicsit bonyolult. Az alapfunkciók persze könnyen, gyorsan elérhetőek, de ha valami részletesebb beállítást akarunk, akkor bizony a többszáz oldalas használati útmutató elolvasása kötelező. Persze lehet, hogy ez inkább csak a rendszer számtalan extra szolgáltatásából ered, és nem is negatívum.
- Parkolást, szűk helyen manőverezést nehéz kivitelezni, mert a kilátás korlátozott, illetve nehezen érezni az autó külső méreteit. Vezettem nagyobb autót is (pl. Skoda Superb), ahol könnyű volt a parkolás, de ezzel bizony rászorulok az elektronika segítségére. Még mindig bizonytalanul érzem az autó határait.
- Sérülékenység: gondolom ez majd minden mai autóra igaz. Ugyan az autóknak a legszélsőségesebb viszonyok között kell üzemelniük (forróság, poros/kavicsos út, sár, hó és jég, -25 fok, jég/eső, szűk parkolók, stb.), mégis úgy vannak tervezve/kialakítva, hogy a legkisebb madártoll is megkarcolja a fényezett lökhárítókat, tükröket, megsértse az alufelnit, stb. Hát ebben a Volvo sem különbözik. Pl. az alu hatású betétek elöl/hátul/oldalt nagyon sérülékenyek, már jó pár karc látható rajtuk...

Összességében:
Az autóval meg vagyok elégedve, jól megy, jó vezetni, kényelmes és nekem tetszik is :-)

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Superb Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V60 2010 (2011)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)