A nagy rénszarvas
Szöveges ítélet
Udv mindenkinek!
Mielott megkoveznetek, jelzem, hogy az autot csak 2 honapja hasznalom, igy sok konkret tapasztalatom nincs. De van az autokhoz, es ez mar eleg ahhoz, hogy tudjak ennyi hasznalati ido utan itelni. (ja bocs, nincs ekezetem)
Tehat.
Volvo. Regi nagy szerelem ez a mienk. Ugy 8 eves koromtol emlekszem egy osztrak csaladi barat jott hozzank, es minden evben egy ujabb Volvoval erkezett. En meg csak csodaltam az autot evrol evre. Volt mar a kezem alatt nehany auto. Wartburg, Moszkvics puttonyos( IZS), Dacia 1310, Lada (ketto), Skoda Favorit, Renault 19, Seat Inca, Seat Cordoba, Mitsubishi Galant. Es most O. Az autoimat eddig magam javitottam. Pld a micuban 1.000.000! km utan motorgeneral (na jo, a furast nem en csinaltam). Tehat ugy erzem, nemi tapasztalatom van az autok teren.
Most Londonban elek Vele. Kihoztam amikor megvettem. Vasarlaskor atneztem, a fontos dolgok csereje, aztan indulas. 2200 km, 24 ora alatt. 13 eve vezetek. Nem tartom magam uberjo sofornek, de ugy gondolom, tudom mikor lehet a gazt nyomni, es mikor kell fekezni. Nemet autopalya 250-260!!! Stabil, nem billeg egy kamion mogul kilepve. A motor nagyot harap, miutan a nyavajas valto hidroszelepe vegre kapcsol (ja, automata). Nem mondom, 17 et beszivott a nemet palyan. De kit erdekel? Megy, es mutat azert a fogyasztasert valamit. Viszont a futomu a rosszabb utakon bajos. London sem jobb, mint Budapest, vagy Nyiregyhaza, az utak minosegeben. Lengokarokat cserelni kell, kopog. Egyszer beinditas utan le is allt, de egy gyertyasor csere utan ez is megoldodik (jah, itt mar ot kocsog obloget, ot gyertya kell). Viszont uber kenyelmes. Az ideut alatt csak kaka, pisi, bufike miatt alltunk meg, de ugy szalltam ki belole, mintha egy kenyelmes fotelbol allnek fel, 2 ora filmnezes utan. Nem sorolom mi van benne. Ez mar nem az a kategoria, ahol extra az automatikusan sotetedo tukor, vagy az elektromos hatso ablak!!!!! (egy baratom 5.800.000-ert vett egy Octaviat, es tekeros a hatso ablak. 2006-BAN!! TEKEROS!! EXTRA!! Ah, CSAK egy folkszvagennnnnnn. )
Nezzuk a fenttartasat.
Futomu, fek: tartossagat az utviszonyok es a vezetesi stilus erossen befolyasoljak. Ugy nez ki, egy ev mulva mindent cserelnem kell.
Motor: eros mint egy renszarvascsorda. Iszik is rendesen. Egy Volvoban a 225.000 epp bejaratott motor. Nem erdekel a fogyasztasa. Kopoalkatreszeket ebben is cserelni kell, mint minden mas autoban.
Kaszni: nagy. Ennek a hatranyat es az elonyet is elvezem Londonban. A parkoloban vagy a segge, vagy az orra log ki. Kisebb utcakba nehez befordulni, de kenyelmes, es elferunk benne akar 5-en is, ha nekivagunk a Brit latvanyossagoknak.
Javitani ezt is magam fogom, igy a szervizkoltsegekrol nem sok mindent tudok.
Most csak annyit: szeretem, minden jo es rossz tulajdonsagaival egyutt. Tudom, majd elmulik. Nem baj, most jo.
Otthol, Nyiregyhazan a szalonban azt mondtak, valoszinuleg en vagyok az egyetlen ember, aki ilyen fiatalon Volvot vett.
Elso tapasztalatkent: Nem bantam meg.
Zolko
Hibalista
- Meg semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 225000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | Volvo S80 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |