A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Vento (1991-1998)

Vento 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezek már mind elhasználódtak, jobb tőlük szabadulni

Szöveges ítélet

Egy 5-ös BMW-b?l ültem át, mit mondhatnék, ezt az élményt nem kívánom senkinek, rettenetes érzés. BMW után nagyon magasra lehet tenni a mércét, majdnem undorodtam a vw-t?l, de gazdaságossági okai voltak a cserének. Ronda a belseje, amit azóta már megszoktam, gagyik az anyagok (préselt papír m?szerfal), de legalább nem zörög. Azonban ?szintén szólva megszerettette már magát velem. Hihetetlen hogy ennyi kilométerrel, motorikusan panaszom nem lehet rá, s?t, egy 3 éves keveset futottól sem várnék többet. A mínusz 14!-ben sem izzít 7mp-nél többet, és mire egyet! Fordulna a motor beindul, nem verg?dik az alapjárat, hanem ahogy az a nagykönyvben meg van írva gyönyör? egyenletes, a fordulatot csak -5 felett emelte meg, hogy jobban melegedjen. Egyetlen szépséghibája, kissé nehezen melegszik. A f?tés már megjelenik a 3. km után, de kb 10 km mire üzemire felmegy. Majd tavasszal ránézek a termosztátra. Belseje viszonylag kényelmes (nem éppen BMW) elfogadható, de azért igénytelennek nevezném. Csomagtere aránytalanul elmebeteg nagy, még a két hétre nyaralni induló négy f?s családoknak is komoly munka lehet telerakni, akkor is ha a kerthintát és a homokozót is bepakolják. Futóm?ve féke, kategóriájának megfelel?, elfogadható. Ez a modell már hátul is tárcsafékes, de egy abs azért jól jönne. Fogyasztása pénztárcabarát, menetdinamikája nagyon kellemes. Alacsony fordulaton is könnyedén viszi, 2500-nál legkés?bb fel szoktam váltani. Annyira nyomatékos már alul is, hogy minden nehézség nélkül fel lehet kapcsolgatni 5-ig, anélkül, hogy a gázpedálhoz érnék. Igazi városi autó, amivel azért nyugodtan ki lehet merészkedni a pályára is, 3000-et forog 145-nél. Németországi utakat is bevállaltam mindenféle felkészülések nélkül. Igazából annyira igyekezett, hogy megszerettesse magát, hogy már beengedtem a szívembe.


2013-03-07
Bár ne tettem volna….


Meg kellett volna szabadulni tőle 2 éven belül. Akkor még nagyjából jó volt. Azóta iszonyatos pénzeket emésztett fel. Rengeteget volt szerelőnél. Egy hozzáértő szerelő, akitől szerettem volna bontott műszercsoportot a kilométeróra miatt, szólt, hogy csak a rádió kék drótját csípjem el, ettől elvileg sebességre hangosítana a rádió, de nem kompatíbilis az autóval, és összeveszik a műszerfallal. Így is lett, utána működött hibátlanul. Egyik reggel ismerős hajtóműolaj szag csapta meg az orrom, kitört egy darab a váltóból, valami széthullott benne. Kellett egy másik váltó. Bontottat vettem, kulisszája annak is, mint a réginek iszonyat, alig lehetett megtalálni a fokozatokat, második csak reccsenve. Később leesett a fogaskerék az önindítóról, ami rögtön ledarálta a lendkereket is. Az igazi kálvária csak ezután kezdődött. Az egyik vezérmű szíj csere után, elkezdett ütni a főtengelybe betekert csavar, valamelyik szerelő, tényleg nem tudom melyik, valamikor rosszul tekerte be ezt a csavart, ez meghajlott, és ütött az egész mindenség. Szerintem, ez azért valamelyest a tervezők hibája is. Az egész úgy néz ki, hogy a főtengelyben van egy furat menettel, ebbe megy bele az ominózus csavar, amire az összes létező szíj tárcsája fel van fűzve, tehát a vezérmű szíj, a klíma tárcsája, és a keresztbordás szíjé, ami a generátort hajtja. Cserébe durván 20millimétert megy a főtengelybe. Első tünet, hidegen nehezen, leginkább egyáltalán nem indult az autó. Nem egészen értettem eleinte mi lehet a hiba. Később rájöttem, hogy ha meglazul a csavar, a vezérmű szíj pozíciója elmászik, mert bár egy ékpálya biztosítja a pozícióját, kis mozgása azért van ha nincs meghúzva, ennyi épp elég hogy a motor már nem indul. Ha sikerül beindítani, a computer már ki tudja korrigálni, és teljesen jól jár onnantól a motor. Lényeg ez a csavar valamiért elgörbült és picit ütött az egész. Kirágta a vezérmű kerék felfekvését, és innentől ütött folyamatosan. Ennek következtében, a rugós szíjfeszítőt megette a folyamatos rángatás, míg nálam volt két garnitúrát fogyasztott. Megette a vízpumpát, vettem bele utángyártottat, amiről fél év múlva eltűnt a lapát. (először azt vettem amit az éjjel nappali autósboltban lehetett kapni) Hurrá hengerfejes is lett ettől. Gépmunka másik hengerfej, másik vízpumpa, de az se bírta sokáig, a rángatást az se szerette. Azt vettem, amit a szerelő javasolt, természetesen nem gyárit, mert a wv csak addig olcsó míg valami utángyártottat veszel, különben drágább szinte minden hozzá mint a BMW gyári alkatrészei. Fogytak a szíjak is elég rendesen. Az igazsághoz tartozik, hogy ekkorra lenullázódott a kilométeróra, ami ebben a tipusban 400000 km-t jelent. Becsületére legyen mondva a változó geometriás turbó simán hibátlanul működött még akkor is mikor eladtam (ez egy jó alkatrész benne), és porlasztót sem kellett cserélni. Futóművét kellett felújítgatni, de csak a normális elhasználódás szintjén. Tönkre ment még a légtömegmérő, de addigra a kintről behozott hasonlókból könnyen olcsón lehetett venni másik hibátlant, otthon sima ügy a cseréje. Ami még ennek a típusnak Achillesz sarka az a kasztni: irgalmatlanul rohad. Az első sárvédő kötelezően, ahogy néztem mindegyiken (golfokon is) küszöb, és a hátsó sárvédő ív. Ennek a példánynak pedig a gyári tetőantenna körül is tenyérnyit felhólyagosodott, igaz be még nem ázott. Egy fékbetét csere alkalmával, nem sikerült többé lelégteleníteni, a főfékhengert, eddig bírta, venni kellett azt is. Mikor eladásra került, kiderült, hogy a második váltót rajtam kívül már senki nem tudja kapcsolni. Megvettem a gyári kulissza alkatrészeit, de ezzel sem lehetett már rendbe rakni, hogy működjön minden rendesen, végül vettem egy harmadik! váltót, amit a gyári kulissza alkatrészekkel, már hibátlanra sikerült összerakni. Mivel nagyon olcsón árultam, rengeteg jelentkező volt, és nagyon hamar el is vitték. Igazi szopóroller volt, irgalmatlan pénzeket hagytam szerelőknél. Így leírva lehetett volna okosabban is javíttatni, rögtön az ütő csavart kicseréltetni, felsíkolni a főtengelyt, esetleg kicserélni kompletten, minden olcsóbb lett volna, de ezek mind utólag derültek ki, lettek világosak számomra. Sajnos ilyen ótvar autókat nehezen vállalják a szerelők, mind szabadulna tőle, mind mihamarabb kint szeretné látni a műhelyből. Nekem pedig kell valami a munkába járáshoz, mivel olyankor nincs tömegközlekedés. Így ha épp megdeglett a verda, és nem esett hó már januárban robogózhattam. Én nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, nincs aknám se műhelyem, hogy otthon meg tudjam csinálni. Amit lehetett próbáltam megszerelni az utcán kínomban, és igazából nem is állítanám, hogy sóherkedtem volna rajta. Iszonyatos bukó volt az egész autó. Megkeserítette az életem, mióta nincs meg, tudok félretenni megint. A sors úgy hozta, hogy jelenleg is egy vw csoportosban ülök, ami viszonylag fiatal semmi baja, de nem tudom szeretni az előző miatt, már töröm a fejem hogyan szabaduljak meg tőle.

Hibalista

- -Töltést nem volt mikor megvettem, ezt szándékosan elhallgatta a kereskedés:Er-Mobil Kft. - Cím: 2600 Vác, Derecske d?l? 6. - -Kilóméter óra eltünt, mióta hideg van. Néha megjelenik és életjelt ad magáról. / később elmondták mi a hiba - -Utángyártott gagyi ködlámpa beázik. - - -Fényszórók haloványak mint egy gyertya - -főfékhenger - -önindító - -2db váltó - -hengerfej - -3db vízpumpa - -légtömegmérő - -önindító - -lendkerék - -futómű alkatrészek (rudón kívül szinte minden) - -Sárvédők, küszöbök - -generátor (több diódasor, és fesszabályzó fogyott) - -szíjfeszítőK - -izzítógyertyák - -

Ide hordtam szervizbe

Egy ismer?söm ajánlotta. Nagyon megbízható, gyors, precíz, mégis átlagos áron! Már az el?z? autóimat is ? csinálta.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Sok szerelőnél járt, nem igazán szerették szerelni, mert drága volt már a javítás az autó értékéhez képest. Nem láttam be hogy ha felgyújtom olcsóbban megúsztam volna

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1995
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 275000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 195000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 525tds Következő autója? BMW 525d-t szeretnék de csak ha megengedhetem.
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Vento 1991

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)