A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Sharan (1995-2009)

Sharan 1.9 TDI 110 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép álom,de más valóság,ha 10 évesnél öregebbel kacérkodol

Szöveges ítélet

Két éve vettem a kicsikét egy autóbehozatalra szakosodott neppertől. Olcsó volt,de azóta már a ráköltött pénzből akár már tíz évvel fiatalabbat is vehettem volna.A cél az volt,hogy ha kirándulni megyünk,akkor lehessen bringákat is vinni és ne kelljen attól félni,hogy a parkolóban hagyott autóra szerelt bringákat szétszedik ,ellopják a tartóról,stb. Belső komfortja csillagos ötös,belül jó nagy,ügyesen is variálható.Talán egy kicsit lehetne csendesebb is,de ez csak pályatempónál zavaró.A klímája kicsit gyenge,de ez nem nagyon zavar,mert nem nagyon használom. Az elektromosan fűthető első szélvédő igen szuper dolog,amire valljuk be szükség is van. Ugyan is télen fűteni azt nem igazán szeret,pláne ha a rásegítő kályha beadja az unalmasat.A kályhát javítani egy horror,pedig nem egy bonyolult valami,csak az alkatrészek ára olyan magas,hogy azok áráért már olcsóbb autókat is kapni az ország keleti felében... Az meg más kérdés,hogy ha meg működik,akkor sem hatékonyan teszi. Ugyan is a kasztni alatt futó összes hőszigetelés nélküli fém vízcsövön (kb 6 méteren!) végigmenő víz teljesen elhűl télen.Tehát mindenki jobban jár,ha ezeket a fém csöveket leszigeteli valami fűtéscsövekhez használt hőszigetelő csőhéjjal. Nekem ez bevált.A motorral,váltóval nem voltak soha komolyabb gondok,viszont a geometriás turbó állító rendszere szeret megragadni. Ekkor a ménes úgy szétszalad az út mellett,hogy még egy kisebb emelkedő leküzdése is komoly visszakapcsolgatás árán valósítható meg,a csiga tempóról nem is beszélve... Állítólag ezt csak a sokat futott motorok csinálják amin már beégtek a régen cserére érett porlasztó csúcsok. Ez nem igaz,mert a vadonat új csúcsokkal is ugyanazt produkálja,csak kevésbé füstöl hátul a kidörrentő.Tehát időnként meg kell hajtani a kicsikét,hogy kiégjen a turbóból a lerakódott korom és akkor minden OK lesz egy pár hétig.A gumi vízcsövek hajlamosak 15 év felett elöregedni,főleg amik a motor mögött vannak elérhetetlen helyen. Sajnos a többi is szeret szivárogni,bár főleg a csatlakozásoknál,ahol a bilincsek vannak.Tehát ezeket a bilincseket(főleg a bal hátsó keréknél levő sótól elrohadó fűtéscső bilincseket) és a motorhoz csatlakozó műanyag csonkokat is érdemes rendszeresen ellenőrizni.Esetleg újra cserélni,mert azok meg szeretnek elrepedni,bár ez minden VW-re és származékaira is igaz.Egyébként a motor viszonylag takarékos,bár lehetne erősebb is,de ez persze viszonylagos egy ekkora kisbusznál.Szereti,ha az előírtnál kicsit sűrűbben kap új olajat (Nálam 10000km-ként).Egyes alkatrészek viszont szerintem egyszerűen tervezési hibásak benne. A pollenszűrő cseréje miatt a fél autót szét kell szedni.Az ablaktörlő mechanikára pont rávezeti a vizet egy műanyag csatorna ezért mindegyik idő előtt berohad,megszorul.Az ABS jeladóit gyárilag festetlen furatokba szerelik,amik már 4-5 év után sem szerelhetőek ki,(nem hogy tíz év felett) mert mind berohad.Tehát,ha ezeket valamiért ki kell szerelni,akkor annak bizony drága csere lesz a vége.Fékfolyadékot is csak egy cső és tölcsér igénybevételével lehet beleönteni,mert különben a fele a motortérben szétfolyik.. A légszűrőház a semmitől eldeformálódott és a két fél találkozásánál szipákolta be a szűretlen levegőt,bár még ezt nem tapasztaltam egyik régebbi autómon sem.A kasztni alulról egy horror! Jó-jó,hogy már 17 éves a kicsike,de hogy úgy rohadjon,mint régen a szocialista Daciák,na az már azért sok a jóból.Felül szép,de alá nem kell menni,mert minden része rozsdásodásra hajlamos.Ez sajnos a testvéreire is igaz (Alhambra,Galaxy)! Tehát tíz év felett már mind komolyan rozsdásodik,még akkor is,ha az autó kívülről szépnek látszik. Sajnos jó sokat láttam már ezekből a típusokból,tehát ez a megállapításom nem csak egyedileg erre a példányra igaz. A első segédalváz,belülről rohadt el,de ugyanígy járt szinte a komplett hátsó futómű is. Ezeket az alkatrészeket sajnos mind cserélni kellett. Természetesem a "klasszikus helyek" is (első sárvédők alja,hátsó ívek,első kerék utáni gerendák,küszöb eleje,hátulja) szeretik átadni a helyüket a rozsdának.Szerintem a gyár egyáltalán nem foglalkozott az alváz védelmével,ami mondjuk egy passathoz képest igen tagolt és zegzugos a sok merevítés miatt.Tehát a korai rohadás egyértelműen gyári hiányosságra vezethető vissza! Talán pontosan ez a legjobban érték csökkentő tényező ezeknél az egyterűeknél.Ettől eltekintve egy szerethető autó,de nem árt odafigyelni rá,mert szerelni nem igazán kellemes,főleg a viszonylag zsúfolt motortér miatt.Bár ez gondolom sokakat nem igazán érdekel. Legfeljebb csak annyiban,hogy legyen mindenki tisztában azzal,hogy miért kér a szerelő olyan sokat, mikor csak egy két apróság baja volt a szeretett Sharannak.

Hibalista

- Klíma alu csöve elrohadt,hátsó ajtó zárja,légzsák kábele elszakadt az ülés alatt,vízcsövek szinte mind,kályha,légszűrőház,kerékcsapágyak,hátsó féknyereg,stb.

Ide hordtam szervizbe

Mivel csóró vagyok de értek hozzá,magam javítok mindent.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat GT 16V (még az is meg van) Következő autója? Octavia,valami RS verzió
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Sharan 1995 (1995 - 1997)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)