A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2009)

Polo 1.4 16V DSG Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amikor a favágó lakájnak áll.

Szöveges ítélet

Szóval, rendületlenül teszi a dolgát és végtelenül türelmes, segítőkész, de némileg darabos, nagyhangú.
Persze a megbízhatóságról még semmit sem lehet mondani. Mindössze egy érdekes dolog történt. Nemrégiben az egyik hideg reggelen (kb. 0 fok) az első indítás után néhány másodperccel leállt, majd az újraindításnál, három-négy másodpercig köszörülni kellett mire éreztem, hogy életre kel, ekkor még bizonytalan járása volt néhány pillanatig, majd kisimult, bár ez a jelenség nem jött elő többet. Egyértelműnek tűnik, hogy az üzemanyag rendszerben lehetett a hiba. Sőt, valószínű, hogy az üzemanyagban, amit az is alátámaszt, hogy már kevés lötyögött a tankban. Igaz, eddig csak Shell, MOL, ÖMV, Agip kutaknál tankoltunk. Mondhatnám, hogy egy kicsit furcsa, de sajnos nem lepődök meg. Ezért azonban nem kezdtem volna bele az ítéletbe. Egészen más okom van erre, amit már ötezer kilométer után is merek állítani. Mi az apropó? A DSG váltó!
Kedves újságírók, írhatnátok erről részletesebben is (sehol nem olvastam ilyet), akkor nekem nem kéne! Valóban, a DSG váltó nagyon finoman kapcsol, már ha gyorsítasz, és felfele pakolja a fokozatokat. Ha motorfékkel gurulsz, akkor viszont túl korán kapcsol lejjebb és egy pillanatra erősen megfogja az autót, mintha egy kezdő tologatná a váltót. Jó, ez nem valami komoly dolog, de a sok kicsiből áll össze a kép. A következő már zavaróbb. Bármilyen elindulásnál, vagy gyorsításnál, a gázpedál lenyomásakor, egy jó másodpercig nem történik semmi. Ez egy kicsit másabb szemléletet követel vezetés közben, mint amit megszoktam. Késleltetett gázreakció, vagy másképpen fogalmazva mintha a gázpedál némileg önálló életet élne egy elektronika felügyelete alatt. Minden más autót lehurrognának a nyájas újságírók, de ilyet egy DSG váltóval sem tettek soha. Természetesen ez könnyen megszokható, és egyáltalán nem nagy ár a kényelemért, de ezt pontosan így kellet volna megemlíteni néhány tesztben is. Én ugyan ezelőtt nem vezettem automatát csak egy 1.4 TSI DSG Golfot, de az ugyanígy viselkedett. Igaz a rövid idő, amit eltöltöttem vele, és a saját balgaságom, arra a következtetésre vezetett, hogy a turbólyuk túl otromba. Az más kérdés, hogy álló helyzetből kilőve fel kelet volna, tűnjön, hogy először nem történik semmi, majd úgy megindul, mint a golyó, mivel akkora már taposom ki a belét. A mi esetünkben azonban 85 lóerő erre nem elég. Azért nem rossz a gyorsulás, főleg ha az első tétova pillanaton már túljutottunk, akkor sokat behoz a villanyautós jelleg. Míg más autókban váltogatnak, és néhány milliszekundumot vesztenek a lendületből minden egyes váltással, itt erről szó nincs. Az előbb elmondottak következménye, hogy alapvetően megfontolt vezetésre ösztönöz a kocsi. Sávváltások, stb. csak óvatosan, még a városban is. Nem a motor hibája, nyolcvanig-százig simán hozza az átlagot, és az autópályán sem gond tartani az értelmes ritmust 130 környékén. Azonban D állásban a váltó állandósult 50-nél 6.-ban, 60-nál 7.-ben áll Ekkor kb. 1500-as a fordulat. Finom gázadásra egy motorvezérlés, váltóvezérlés értekezlet után jön meg a válsz és a halovány gyorsulás. Ekkor az átlagember már erősen tapossa, itt vissza is kapcsol, figyelve a gázpedál állását, akár hármat-négyet is. Csak ugye az a baj, hogy ehhez a folyamathoz kell az a több mint egy másodperc, ekkora a forgalmi helyzet már változik. Valaki rávághatja, hogy ott az S állása a váltónak. 50-nél picit kétezer fölött pörög, ekkor még nem reagál sokkal jobban a motor, a váltó reakció marad ami volt, viszont ennyivel hangosabb is, és többet fogyaszt, nem beszélve a CO kibocsátásról. Amit egyébként, még ennél a motornál is sikerült 139 gramm alá vinni, fogadnék, hogy D állásban! Marad a manuális kapcsolgatás. Az egyébként jobb, reakciókat produkál, csak sajnos a mi autónkon nincsenek váltófülek, így továbbra is a váltókarnál kel kotorászni, ami levon az élményből. Természetesen, a manuális állása a váltónak azért jobb, mert előre látom, hogy mit akarok a következőkben csinálni. Jó elfogadom, ez igazán nem a váltó hibája. Nem lehet előrelátó, legalábbis egyelőre. Tulajdonképpen, az átlagigényeket egész jól kielégíti. Ezért azt mondom, hogyha valaki a dinamikus haladás miatt választana TSI motort az lehet, hogy jobban jár a manuálissal, kivéve a lámpától-lámpáig (?) gyorsulást, igaz ott az elején veszít némi időt, de azt mentközben behozza a DSG. Viszont, ha egy gyakorlatlan vezető használja az autót, akkor nagyszerű a DSG! És akkor már értelmes az ósdi 1.4-es is. Nem fogyaszt többet, mint egy manuális, sőt igazából kevesebbet (ne feledd D állás!). Jobban gyorsul, mint a kalapos idegen, és ezt bármikor ugyanúgy tudja. Ja, és ha már 70 fölött jár, akkor az S állásban életre kel, mivel itt már 3000 környékén jár a fordulat, tehát nem feltétlenül kell visszakapcsolnia, hogy életjeleket produkáljon. Egyébként, ezen fordulat környékén már hangos is. Az autópályás 130 még kellemes, de halknak azért nem mondanám. Ezt segíti a hét fokozat. Ami a fogyasztásra is jó hatással van. Nekünk a Budapesti átlag 8-8.5 liter (csak a városban) De hosszú autópályás (átlag 120km/h) szakasszal, némi szombati Bp. és kevés országút, de légkondi és három személy, dugig a csomagtartó és a negyedik lehajtott ülés, kijött 5.6-ból is. Zajok azért beszűrődnek a futómű felöl. Általában ügyesen elbánik az úthibákkal, de néhányszor már felütött. A kormányérzet, stabilitás nem rossz, főleg amit az ember vár az olvasott tesztek után, de elmarad a Lagunámétól Persze, miért is hasonlítom egy középkategóriás autóhoz?!
Gondoltam frissítek egy kicsit, így két év után. A legfontosabb, hogy eddig semmi hiba nem fordult elő, bár ez ennyi kilométernél még el is várható. Zörgések sincsenek az utastérbe. A futómű és néha a váltó produkál furcsa hangokat, de ezek nem valami hiba következményének tűnnek, hanem képességeik egy drága kisautó szintjén állnak, nem egy luxusautóén. Mindenesetre, találtam a DSG váltónak egy nehéz feladatot. Ha gumishoz áll be az ember, és ott arra a fém rámpára kell felhajtani, ami középen meg tudja emelni az autót, akkor ott ne hagyja D állásban, mert nehezen tudja értelmezni a feladatot. Végül is biztonsággal megoldotta, de kiszállva szabódtam, hogy nem kezdő vagyok, csak a váltóval nincsenek még tapasztalataim. Szóval manuálisban, egyesben kell felhajtani, és érdemes minden kicsi, de meredek rámpánál átváltani, nem akarsz a közepén megállni, aztán hirtelen meglendülni, motort bőgetve, vagy csigalassúsággal haladni és húsz másodperc alatt leküzdeni egy mini akadályt, akkor is meg-meg torpanva vagy lendülve, motorfékezve. Ennyi piszkálódás után, újra kijelentem, hogy egyébként nagyszerű darab. Minden hibájával együtt lehet élni, de az előnyei lényegesek, és az idő nagy részében csak azt tapasztalja az ember. Néha ugyan bőgő motorral előzök vagy váltok sávot a szükségesnél nagyobb vehemenciával, de a feladatot végül is megoldja.
A fogyasztás pedig fenomenális! Nagy átlagban, csak Bp.-n használva 5-10 km-s utakra 8 literből megoldja. Ha egy bizonyos útvonalat járunk be vele, ami majdnem negyven km oda-vissza, Délkelet-pest és Észak-pest között, lényegében át a városon, hét literből is kijön napközben úgy, hogy még a csúcsforgalomba is belecsúszunk egy kicsit. Hétvégén akár 6 literből is ki lehet jönni (mindenféle motorleállítás nélkül). Anyukám (alapvetően Ő használja) azonban rendre képes alulmúlni. Nyilván mentalitásbeli különbségek okán. Országúton 4,9 literből is kijött már, de hétvégi Budapesten is produkál öt és fél liter körül! Pl. az Aréna Plázába menet, ami egyáltalán nem a külváros. Ebből valamit levon, hogy csak a fed.comp. alapján, de eddig még csak egyszer fordult elő, hogy én tankoltam egymás után, így egy mérés még nem fért bele. Ennek a motornak és váltónak a piacképessége itt mutatkozik meg igazán. Hiába, azért nem hülyék azok a mérnökök. Télen sem változik nagyot, mivel ez a motor előbb melegszik, mint a TSI (ha információim pontosak). Ez a hajtáslánc való igazán városba.
A gyorsulás. Mértem többet a stopperemmel. A baj az, hogy ez nem tökéletes mert sem az indítás, sem a leállítás nem lehet pontos, de a legjobb kapott eredmény magáért beszél még így is. 9,7 másodperc. A gyári érték 11,9. Ennél jobbat bármikor produkál, de ha andalgás után próbálja valaki, akkor elsőre némileg rosszabb az érték, mint a következőre, majd a harmadikra már az igazit hozza. Ez a váltó adaptív tulajdonsága miatt lehet. Ez utóbbi egy jó ötlet lenne, de csak akkor jön ki az előnye, ha előtte már percekig az általad kedvelt stílusban vezettél. Így S állásban akár már városban is (30-50 között) kellemes társ tud lenni. Volt is már rá példa, hogy alkalmazkodott a stílusomhoz. De sajnos akkor nem segít, ha csorogtál a forgalomban, és hirtelen megnyílik a lehetőség, és kiürül a sáv, vagy lekanyarodsz a dugóból. Akkor még percnyi idők kellenek.
FRISSÍTÉS, 45 000 km: Továbbra sincs semmi hibája az autónak. Egyszer ugyan anyukámnak előjött az a hiba, hogy sokszor kellett a gyújtáskulcsot elfordítania, amíg valóban megtörtént a motorindítás. Elmondása alapján az önindító sem mozdult. Azóta nem tért vissza a jelenség. Annyi minden lehet a háttérben, amire eddig még nem derült fény, így nem veszem hibának.
Frissítés: 58 000 km, 7 év. Továbbra sincs semmi hibája. Zörgések néha hallatszanak, de inkább a futómű felől. Talán kopik egy-két dolog, viszont e vezetésben nem érezhető. Mondjuk, a megtett kilométer nem is lehetne az indoka semmi hibának sem.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Felicia LXi 1.3 68 LE Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2009 (2010)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)