A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 (T)FSI Highline 

Az ítélet értékelése
2,8(23 db)

Passat 2.0 (T)FSI highline automata – ahogy szokták mondani: őszintén az autóról

Szöveges ítélet

Mivel úgy látom, hogy sikerült a kerekedőnek eladni az autómat, ezért nyugodt szívvel írok véleményt róla. Bár a címben az szerepel, hogy "őszintén az autóról", ez nem jelent elfogulatlanságot.

Az autót 2011. novemberében vásároltam a Porsche Budától. Hosszú időn keresztül nézegettem autókat, de – mondanám: természetesen – nekem is csak a német autó volt "az" autó. Merci – mivel megcsalt – nem igazán jöhetett szóba, BMW egy kicsit (nagyon) cheep-nek tűnt, ráadásul egy volt szerelőm is azt mondta, hogy vigyázzak a BMW-vel, csak ismert előéletű autó vegyek. Ilyen Magyarországon nincs. Jártamban-keltemben láttam ezt az autót. Az igényeimnek megfelelt, benzines (nem szeretem a dizelt) és automata volt. Azután nézegettem tovább, olvasgattam a hozsannákat a Passatokról, végül is, mivel ez tűnt akkor a legjobb ár/érték arányú autónak a piacon, beleugrottam. Ismert volt az előélete, céges autóként a Porsche Budánál szervizelték, volt szervizkönyv és még Weltauto garancia is. Ez nem lehet annyira rossz – gondoltam én.

Az autóban 137.600 km volt megvételkor.

Elkezdtem használni. Szóval: nem igaz, hogy halk, nem igaz, hogy kényelmes, nem igaz, hogy keveset fogyaszt, nem igaz, hogy olcsó a szervizelése, nem igaz, hogy prémium gyártmány. Ez egy palifogó. Az ára után ítélve az ember azt hinné, hogy ez azért egy jól elkészített autó, de nem.

A nem olcsó fenntartáshoz még az is hozzátartozik, hogy egy nagyon jó, alapos szerelőm volt, aki egyáltalán nem drága és nem lehúzós. Amit vele csináltattam meg, az a márkaszervizben feltehetően minimum a kétszeresébe, de inkább a háromszorosába került volna.

Azt, hogy az autó kényelmetlen, végül is tudhattam volna, mert sport ülések voltak benne, én pedig 130 kg vagyok. De úgy gondolom, hogy az a tény, hogy az ülések oldalmerevítőjének a borítása, tömítése teljesen eltünjön valahol, hogy a merevítő rúd úgy beleálljon a combomba, hogy Budapestről menve Szegeden alig tudtam kiszállni az autóból, az mégsem a prémium kategória kritériuma, szerintem.

A megvételt követően 5.000 km múlva kilehelte a lelkét a vezérmű lánc (nem tévedés: az autó vezérlése vezérmű szíjas, ami nálam tönkrement, az az egyik vezérmű tengelyt meghajtó vezérmű lánc). Ezt tette azért, mert a vezérmű lánc egy olajos házban fut, a ház egyik tömítése tönkrement, az olaj elfolyt (nem láttam, mert a motortér alja be van takarva), a lánc megnyúlt és szépen ment hússzal az autó. Szerencsére a városban. Maga a tömítés kb. kettő forint ötven fillér, de persze azt nem lehet cserélni, csak az egész házat mindenestől. Jó pénzért. A Weltautó garanciának hála csak a felét kellett kifizetnem az alkatrészeknek. Ez a játék 130.000,-Ft-omba került. Pontosabban 330.000,-Ft-ba, mert ha már ott volt az autó, akkor kellett olajat is cserélni benne, meg fékbetéteket. Természetesen meggyőztek arról (pedig már elég öreg motoros vagyok, mégis meg tudtak etetni), hogy a long life olajnál nincs jobb, mert 30.000 km-ként kell cserélni, mert, jobb, mert.. (többet tudnak kaszálni rajta). Pedig ekkor már sejtettem, hogy az autó eszi az olajat.

Ha sikerült gyorsításkor elkapni a 122-123 km/h sebességet pályán, akkor halk volt, ha nem, akkor már 130-nál kedélyes üvöltözés volt az autóban. Michelin gumikkal.

A kesztyűtartóm végig zörgött. Egyszer szétszedettem a szerelővel, rendesen szét is kapták, össze is rakták, de egy hónap múlva újra kezdte.

A gyújtáskapcsoló műanyag háza feletti borítás elkopott, pedig ahhoz a részhez hozzá sem értem.

A bal első ajtónál a borítás egy részen elkopott. Nem értettem, hogy hogyan, azután rájöttem, hogy az öltönyöm gombja pont oda ér.

Szakadó eső közepén bemondta az unalmast az ablaktörlőm. Persze éjjel. Reggel telefon a szerelőnek, aki elmondta, hogy lehet ez is, lehet az is, lehet amaz is. Végül is "csak" egy ablaktörlő-indexkar cserével megúsztam az egészet, nem kellett ablaktörlő motort cserélni.

Este beálltam a garázsba, reggel nem indult az autó. Telefon szerelőnek, aki elmondta, hogy feltehetően leesett az akkumulátor feszültsége és ezért az elektronika nem enged indítózni. (Volt nekem egy BMW-m. Az amikor merült az akkumulátora, azzal jelezte, hogy az ajtók névsorban záródtak, de hogy ne induljon el…)

Ennyit a prémium minőségről.

Amikor kiégett az egyik izzóm, mondtam a szerelőmnek, hogy ki kellene cserélni. Azt mondta, hogy legalább két órát szánjak rá. Ezt nem igazán értettem, és ha nem látom, hogy két ember egy és háromnegyed órát dolgozik megállás nélkül, akkor nem hinném el. Az autót apró darabokra szét kellett szedni, mintha frontálisan ütközött volna.

Azt sem értettem soha, hogy egy majd 10 milliós autónál, egy highline kivitelnél miért nem lehet a rádiót vezérlő gombokat a kormányra feltenni. Az – elvben – nem ugyanehhez a kategóriához tartozó valamennyi francia autóban, vagy – hogy német autót mondjak – a H Astrában is lehet a rádiót a kormányról vezérelni. Egy VW Passat Highline kivitelt nem.

A műszaki vizsga után pár hónappal, a tavaszi felkészítés során mondta a szerelőm, hogy mit kellene megjavítani a tavaszra, és mivel összességében egy több, mint 700.000,-Ft-os játék lett volna (vezérlés, kormánymű, futómű, szilentek, stabilizátorok harmincvalahányezer km alatt tropára mentek), ezért érzékeny búcsút vettem tőle.

Az olajat két pofára zabálta. Városban 2.500 kilométerenként egy kg, országúton 2.000 km-ként ugyaennyi.

A fogyasztása városban: 13,5-14,7 l/100 km, országúton: 8 l/100 km, autópályán 9,5-10 l/100 km.

Összefoglalva: ez egy túlárazott, rossz minőségű autó, aminek a gyártója messzemenően visszaél azzal, hogy itt Kelet-Európában a fejekben az van, mint az enyémben volt: csak a német autó az autó. Nem igaz.

Hibalista

- - jobb-bal első-hátsó szilentblokk - - jobb-bal hátsó stabilizátor kar - - aktívszén szűrő, - - benzintank szellőző szelep - - ezután jött a vezérműlánc csere együtt a fékbetétek cseréjével - - kartergáz szűrő csere - - xenon izzó csere - - komplett ablaktörlő és indexkar csere - - új akkumulátor - - önindító javítás, Bendix kerekek cseréje, -

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Benedeczki Szerviz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2007
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 137600
Megbízhatóság (1) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás l
Előző autója? W210 320 benzin Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)