Matekóra: gondolkodjunk, számoljunk!
Szöveges ítélet
Szeretem! Vagy nem. Nem is tudom. Vegyesek az érzelmeim.
Amikor jó és megy - kellemes vezetni, kényelmes, nem versenyautó de a 110ló épp elég. Fogyasztása átlag városban 7l. Minimum: 5,5l tartós 120 mellett. Maximum: 8,2 -dugó+város+sietős használat.
Megbízhatóság: hmmmm.... akivel beszéltem mindenki azt mondta, hogy megbízhatóbbak ezek a tdi-k mint a pd-k. Mamám... akkor milyenek lehetnek azok. Elismerem - valaha biztos nagyon megbízható volt, DE!!!! ... ne felejtsük el, hogy a legfiatalabb darab is 8 éves!!! Az ok, hogy ez a motor 500e km-ig bontás nélkül megy ha vigyáznak rá, de nem csak motorból áll az autó!!! Ott a periféria is!!! És csodák nincsenek 10 év körül több százezer km után fáradnak a cuccok és mindig előjön valami!!! Hol egy lengőkar, hol egy szenzor hol egy kuplung. Kiszámoltam, hogy a folyamatos költögetést ha elosztom a használt időtartammal és hozzáadom a törlesztéshez: kb. egy új középkategóriás autót hitele is kijönne! Igaz hogy ott az értékvesztés nagyobb, de se stressz, se rohangálás, se autóbérlés - és dolgozhatok nyugodtan mert nem kell havonta 1-2 nap szabit kivennem az autó miatt. Elgondolkodtató... Mi is az olcsóbb???
Szóval aki ilyen autót vásárlását tervezi: elötte azért gondolja át - 10 év körül már nincs hibátlanul üzemelő autó, különösen akkor ha erről a tipusról van szó!!! Hogy miért??? Azt sokan nem tudják/nem gondolják végig, hogy a piacon lévő Tdi Passatok kb 80%-a külföldről lett behozva.
300e km alatt biztos nincs! Persze nem az óra szerint!!!
A legtöbbször Németországból kerül hozzánk - vagyis onnan - ahol nincs az autópályán korlátozás. Márpedig ezeket az autókat ott az esetek 99%-ban autópályás utazónak veszik, nem pedig a szomszédok elött villogni....
Magyarul: a legendás tdi motor is csúnya állapotban tud lenni ennyi év padlógázos autópályázás után!!!
Mindenki osszon-szorozzon - a konzekvencia levonását másra bízom!!!
Hibalista
- Ami eszembe jut:
- Generátor szabadonfutó (tipushiba) 8e
- Fesz. szabályzó 20e
- Klíma ventillátor (tipushiba) 16e
- Ajtó zár +mikrokapcsolók (tipushiba) 20e
- Hátsó ablaktörlő motor 10e
- Műszerfal (tipushiba) 20e
- Turbó + nyomásszabályzó összesen kb 150e
- Vízpumpa 7e
- Kuplung 40e
- Lengőkarok-szilentek folyamatosan (tipushiba) összesen kb. 100e
- Apróságok + kopó dolgok
- jahhh és ennyi km után illik 8000km-kén olajat +szűrőket cserélni!
Ide hordtam szervizbe
Csak 2 helyre - ahol kizárólag Vw-Audival foglalkoznak.
Profik, de kifogott rajtuk is az autó. :)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corolla | Következő autója? | mercedes clk |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |