Non plusz ultra népi wagen, a "volks"
Szöveges ítélet
Az autót akkor vettem, amikor még lelkesedni lehetett a német márkákért, és a non plusz ultra népi wagen a "volks" volt. Győnyörű piros fényezés, szinte új (mint kiderült, valóban új volt). Sürgős lehett az eladás, mert egy százast kis torna után leengedett a tulaj. Igaz, hogy "AF"-es motorszáma volt-van.
Komoly baj azon kívül, hogy már akkor is 15 éves volt amikor megvettem nem volt a kocsival. Soha, sehol ott nem hagyott. A kaszni szépen megadta magát a használat során, és most amiért igazán megválnék tőle csupán a sok lakatmeló volna. Az első futóművel voltak gondjaim, és vannak is. Gömbfejek cseréje után is dobálja magát az úton. Szlovák gumikat 80 százalékosan le kellett cserélni, mert valami időzített bomba szerűen megadták magukat, és életveszélyesen rázták a kocsit az úton.
Mesélhetnék sok mindent, de a lényeg: ez egy igen jól eltalált autó, költségkímélő fenntartással, korához képest kielégítő menetteljesítménnyel, viszonylag csendes üzemmel, és megölhetetlen motorral. Jöttem már haza vele egy teljes fürdőszobára való csempe-járólap halommal. Igaz, beállni nem tudtam az udvarba, de röhögve elhozta.
Sok ilyen gép futkos még mindíg hazánk utjain. Ajánlom azoknak akik olcsón szeretnének egy igénytelen, megbízható autót vásárolni, amit nem kell sajnálni utcán a csillagok alatt parkoltatni.
Hibalista
- vezérműszíj, osztófedél, gyujtáshoz komplett vezetékek, utolsó kipofogó elem, gömbfejek, világítás kapcsoló, gumik, karburátor talp, toronycsapágy,
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | Golf, Vento, Corrado |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |