Egyedi példa...
Szöveges ítélet
Üdvözlet! Az első 2 hónapban szerettem, semmi baj nem volt vele. Alul fekete, felül bordó fényezése volt, cabrio gyári alukerekekkel, Gtd felszereltséggel. Kényelmes volt 2 személynek, úttartása is megfelelő, szervó nagyon jó. 2 hónap után elkezdődött maga a pokol. Az önindító úgy gondolta, neki elege van. Ez rendben is van, csak ne reggel munkába indulás előtt tette volna.. 1 hónapra rá kapott nagyobb töltőnyomást (1.8Bar-t) és hozzá elegendő üzemanyagot. Bár ne tettem volna.. A kuplung a szegecselésnél elengedett. Mindez persze ebédidőben,
a céghez visszafelé (2kilóméter tolás jót tett a gulyás után). Motor vissza a gyári értékeire. Érdekes, hogy a 75lovas kamrás TD nálam 6 alatt SOHA nem evett. Egy indexkapcsoló és egy féltengely csere után azt hittem nem érhet már meglepetés, de sajnos nem így lett. Nyaralni indultunk. 40kilóméter után olyan történt amit nem kívánok senkinek. Körforgalomból kifele menet leállt a motor. Indítás, minden ok, ment még 100métert és végleg jobblétre szenderült: 3db előkamra leszakadt, a hengerfej kettérepedt, az egyik hajtókarcsapágy felső része ráfordult az alsóra C alakban (!!??!!) a főtengely meghalt, pár gyűrű eltörött.
Mindez egyszerre történt, csomagokkal, 38fokban, Augusztusban.. A motort egyébként mindíg jó minőségű alkatrészekkel szervizeltem. Egy B Corsa hazavontatott, de közben lemerült az akkumulátor, így síri csendben tettem meg a hazafele utat.. Nó komment, ilyen nemsokmindenkivel történik.. Mérges lettem, beleraktam az 1Z-s tdi motort mechanikus adagolóval. Nem volt rossz, de a gyári td váltót egy hónap alatt megette.. A bowdenes adagoló miatt nem volt egyenletes az alapjárat, amit sorozatos motortartóbak csere követett 2hónaponta. Amikor a második váltó is elkezdett haldokolni eladtam az autót. A mostani autóval el merek indulni akárhova, ellentétben a golfal. Ez az én történetem. Alapjában nem rossz kis autó, ha gyári tdi motorral lett volna szerelve, ez nagy eséllyel nem így történt volna. Ha már golf 3 akkor nem érdemes td hajtáslánccal megvenni, hanem sokkal inkább egy tdi-ben kell gondolkodni.
Hibalista
- A szokásos kopó alkatrészeken kívül: Önindító, Hengerfej, Motortartóbakok többször, Kuplung, Kuplungbowden, Főtengely, Hajtókar, Dugattyúgyűrűk, Váltó szintén többször, Lengőkarok, Féltengely, Indexkapcsoló, Termosztát, Kesztyütartó ajtó letörött, Küszöb rohadt, Index melletti vakdugók, néha kiestek, néha kilopták :)
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic 3´D 1.5 94´ | Következő autója? | Honda Civic 5´D 1.8VTI ´98 megmarad, szeretem. |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |