Csak nyomatékosan
Szöveges ítélet
Egy Vento után került a családhoz és mivel az el?z? VW-vel is elégedettek voltunk, nem is volt kérdéses a választás. Ez a Golf kilóg a sorból olyan szempontból, hogy elég kellemes felszereltséggel jött ki a gyárból(Climatronic, 4 el. ablak, fedélzeti szgép, 288-as első féktárcsák, piros övek, bőr váltógomb és kormány), így egy ´mezei´ Golfnál jóval többet nyújt. A megbízhatóságról még nincs információ, mert nem régóta van a tulajdonomban a kocsi, de a motor er?s(110LE, 235Nm), takarékos(5-5,5L) és a legnagyobb hidegben is szó szerint pöccre indul. A fogyasztáshoz hozzá kell tenni, hogy f?leg autópályán, 4 személlyel és teli csomagtartóval ennyi. Viszont a kocsi súlyát még így sem érzi a motor. Jókat szoktam derülni, mikor literes benzinesek izmoznak a bels? sávban, aztán az els? emelked?nél bevérzik a szemük és kénytelenek visszatérni a helyükre. Na, a TDI nem így m?ködik: az érdi emelked?n 140r?l még könnyen gyorsít. A GTI futóm? miatt az úttartása kiváló, a fékek úgy harapnak, mint a satu. A kormány könnyen jár és érezhet? az útkapcsolat, a benzines III-sokhoz több er? kell. A váltó pontos és jó fokozatkiosztású, megfelel?en hosszú áttételekkel. Miel?tt megvettük az autót, sokat olvastam a TDI motorról. Ezek után viszont ajánlani is tudom bárkinek, jó szívvel. Persze most már vannak újabb, er?sebb, stb. dízelek, de akkoriban nem tudom, volt-e vetélytárs.
Negatívum, hogy a sport futóm? meglehet?sen kemény, a csomagtartó viszonylag kicsi és hátra nehéz beszállni.
És még egy kis adalék: egy 96os ütközési tesztsorozat, ami az alsó-közép kategóriáról szólt, így kezd?dött: ´Els?nek a legmasszívabb autó: a VW Golf´.
Nekem nagyon bevált a III-as, bárkit szívesen rábeszélnék, nem lehet nagyon mellényúlni. A hiba ott van, hogy mindenki azt hiszi, a német autó elpusztíthatatlan, ezért nem kell szervizelni, nem kell ápolgatni, tör?dni vele. Na, ez nem így van, igenis meg kell adni neki, ami megjár és akkor a Golf sokáig autó marad.
Most volt a gép m?szakin, csont nélkül átment. No comment.
néhány műszaki adat:
hosszúság: 4020mm
szélesség: 1695mm
magasság: 1425mm
saját tömeg: 1120Kg
tengelytáv: 2475mm
lökettérfogat: 1896 ccm
gyorsulás: 10.8s
max sebesség: 193Km/h
csomagtartó: 330L
szünet
Ezek a sorok 3 évvel később íródnak. Az autó azóta lefutott újabb 50ezer Km-t, természetesen gond nélkül. Kivéve egy vákuum-szelepet, aminek a hibájából nem ment rendesen az autó, de nem hagyott ott sehol. A műszakit még mindig könnyedén teljesíti, a műszaki állapota nem romlott, téli hidegben egy hét állás után ugyanolyan könnyen indul, mint 3.5 éve télen. Nagyon megérte az árát, nagyszerű gép.
Hibalista
- 1db vákuumszelep, de az sem okozott leállást. A kupplungot az előző, idióta tulaj miatt kellett cserélni, aki gyilkolta a gépet.
Ide hordtam szervizbe
Sió-Car
Jól nyomják.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Unokatestvér. Nagyon ügyes.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 164000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vento | Következő autója? | VW TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |