A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.3 CL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Már veterán és nem igásló.

Szöveges ítélet

Nos, ezt az autó ma már NEM a "közlekedési eszközre" vágyóknak való. A modern ember (vagy ez lehet hogy csak a mi mentalitásunknak a sajátossága?) szeretné megvenni az autót, és utána egy fillért sem költeni karbantartásra vagy egyéb ilyen butaságokra - hanem csak beletankolni akar és menni. Ha lehet, midnél kényelmesebb és kütyükkel teli környezetben.

Ha magára ismert a fentiekben, akkor ne vegyen egy kettes golfot. Ez olyan embernek való aki tudja értékelni hogy milyen is egy autó a régi generációból, amely nem fogja minden modern luxussal elhalmozni a gazdáját, viszont egy gokart-os, közvetlen vezetési élménnyel ad visszajelzést, bármi is történik az úton :) Ne feledjük, ez egy 30 éves autó. Olyan a menetdinamikája és a teljesítménye is. Ezzel nem mondom hogy rossz (főleg ha karban van tartva!), de nem "modern" - nem olyan amihez ma már a többség hozzá van szokva.

A második pont amit szerettem volna hangsúlyozni a direkt és nyers "vadautó" vezetési élményen kívül, az a fenntartás. Ha valaki vesz 250-300 ezer Ft áron egy 30 éves autót és utána leírja hogy milyen szar volt, milyen rosszul működött és milyen megbízhatatlan volt, akkor szerintem csak a saját tudatlanságát tárja fel a autós társai előtt. Ha nem akarunk költeni rá a vétel után, akkor ne vegyük meg.

Magyarországon a legtöbb példány rossz állapotban van. Ez tény. Lehet hogy jó a kaszni de a mechanikája már nagyon fáradt lesz. Vagy lehet hogy szét van rohadva, de a mechanikája nagyjából jó. De van aminek nem kellene hogy rendszáma legyen de még mozog... Patika állapot is persze lehet kapni, de annak el is kérik a reális árát - nagyon igaz a kettesnél hogy "olcsó húsnak híg a leve". A lényeg az hogy általában kell költeni rá ha ilyen típust akarunk a hazai piacról.

Nos akkor jöhet a kérdés, hogy miért költsek egy ilyen "vacakra" pénzt? Bármennyit is rádobunk, akkor is 30 éves autó lesz. Egy maradék a 80-as évekből 2016-ban és ez ugye nem "menő". Szebb sem lesz :) . Erre a válaszom az, hogy igen, de 30 éves JÓL működő autó lesz belőle. Még egyszer mondom, hogy jól működő! Nem fog lerohadni, nem fog rosszul viselkedni - soha. Hálás és gondtalan vezetési élményeket fog nyújtani a gazdájának. Ha törődnek vele. Ha foglalkoznak vele, amennyit kell. Főleg az elején.

Szóval spártai a vezetési élménye, kell rá (sok) pénz költeni a vétel után. De utána ezerszer vissza adja azt a együtt eltöltött órák folyamán. Ha helyrehoztuk a sok év hanyatlást, akkor már nem is nyeli a pénzt. Ezt fontos megjegyezni, hogy amit csinálni kell az általában a jóval korábban esedékes javítások, amit az akkori tulajdonosok sajnáltak tőle.

Nem ajánlom azoknak akik melós autónak akarják. Nem ajánlom családoknak, vagy kispénzűeknek, mert ahhoz már öreg és túlságosan sokat kell rá költeni hogy rendben hozzuk - emiatt nem egy olcsó autó. Még egyszer - ez ma már nem egy olcsó autó!

Ajánlom azoknak akik szeretik a típust, szeretik az egyszerűségét, közvetlen kezelését és szerelhetőségét - és nem sajnálják tőle a karbantartást. Ha megadjuk neki ami kell, akkor ez a 30 éves autó akár 30 év múlva is egy autó lesz, és szolgálni fogja a gazdáját, vidáman.

Összegezve, csak az vegyen ma ilyet aki szereti és nem sajnálja a pénzt és/vagy az időt. De ha ezt meg tudjuk adni, akkor nagyon is jó lesz :) Nekem is a gatyám ráment, de szép, jó és imádom. Valószínűleg soha nem adom el.

Hibalista

- Egy harminc éves autónál, főleg ha nem volt gazdája csak tulajdonosa, nagyjából MINDEN csere-esedékes manapság. Azonnal vételkor lettek cserélve: - - -olaj+szűrők - -gyertyák - -szíjjak/görgők - -fékpofák/tárcsák/betétek - -hűtőfolyadék - -fékfolyadék - -fáradt gumivezetékek - -aksi - -gumikat - (és sok más is...) - - Nem szabad elfelejteni hogy egy ilyen autó viszonylag olcsón megvásárolható (főleg ha elhanyagolva van), de nem csak beleülünk és megyünk. Kell vele törődni, figyelembe kell venni hogy már nem fiatal járműről van szó. Ha megvesszük, fel kell készülni arra hogy az utolsó 3-4-5 tulajdonosnak a felhalmozott hanyagságával is szembesülni kell! - - Közeben még kellett cserélni benne: - - Fűtőradiátor - - Fűtő ventilátor - - Műszerfal világítás - - Zárak, tanksapka - - Hengerfejtömítés - - Tengelykapcsoló - - Tengelykapcsoló kinyomócsapágya - - Bowdenek - - Vegyek kapcsolók/kormánykapcsoló - - Bölcső - - Lengőkarok - - Féltengelyek - - Lengéscsillapítók - - Szilentek - - KM-óra spirál - - Termosztát - - Kerékcsapágyak - - Most meg nem is beszéltem a rozsdáról és egyéb karosszéria hibáról :) - - Az a lényeg, hogy ha egy olyan példányt fogunk ki ami nem kapta meg az igényelt törődést, akkor készüljünk fel arra hogy a vételárát még egyszer (vagy akár még többször is!) rá kell hogy költsük az autóra.

Ide hordtam szervizbe

VW Classic Cars / Cseke Zoli

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 408000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 38000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)