Szolgáltunk és végünk..... avagy az überallez hiánya
Szöveges ítélet
Én anno elég specifikus területen dolgoztam, a "szolgálunk és védünk" zászló alatt, így pár típust volt alkalmam kipróbálni a közel 20 éves ittlétem alatt, így a Golf sorozatokat is ( II-III-Bora, stb.) általános utcai nyúzópróbaszerü használatban, utcai és telekjárási viszonyok között.
Az autó maga eléggé puritán és fapados volt, semmi különösebb extra és semmi, hasonló 1600 ccm-es versenytársaitól való kitűnés.
Inkább békésebb családi autó kategória, minthogy a mindennapok utcai hőse lenne...
Nálunk többen hajtották, ki nagyobb, ki kisebb talppal, érzékkel vehemenciával és sokan magukénak vallva ( ebbe voltam én is), többen a közös ló effektussal. A rövid 2 éves tündöklését követően ahogy ez lenni szokott őt is utolérte a "mindenki autója" felfogás így járőrözve az egyik éjszakai csendes műszaknál kipróbálták, hogy mit bír a kanyarban, a centrifugális erő közbeszóllt ( bizonyára a kollega hiányzott azon fizikaóráról, amikor ezt tanították, s Öveges professzort sem nézte a tévében ), így természetesen a kocsit totálra törte, a többieket bűntetve így egy autóval kevesebb lett a kibocsátott szériaszám, valamint az amúgy is szegényes ( kilométer korlátozásos ) járműparkunk.
Általános tapasztalatok: megbízhatatlan technika ( gyakori leállások; harmadik henger visszatérő kihagyása, a szervízelést követően is, nagy, 10 literes városi fogyasztás, 1.7i-es terepes Nivával, állandó 4 kerék hajtással ugyanilyen körülmények között megyeszékhelyen eljártam 10,5 literrel. Pedíg az igazán igényten összerakás, s minőségben a régi 1600-os karburátoros színtjét sem közelíti meg ).
A Bora alacsony hasmagasság nekünk nem tett jót, Piros Ladás gengsztereket űldözve csak az útról leágazó földút elejéig mehettünk, utánnuk integetve. Az 1.6-os 105 lovas motor teljesítménye és gyorsulása siralmas volt, melyhez a súly és a váltó hosszú áttételei is hozzájárulhatott. Ja, váltócsere 25.000-nél ( kórisme: típushiba !!!!!!).
Figyelmeztetés: a fent nevezett helyszinek, szereplők és a történet a kitaláción alapul,esetleges, a valósággal egybeeső párhuzama csak a véletlen műve lehet. :-))))
A kinézete tetszett, a csomagtartó nagy volt, a kocsi elöl viszonylag kényelmes volt, átlagos súlyú és magasságu embereknek ( aki bűntetésben volt, az hátulra űllt, itt idővel a helyhiány szelidebbé tette a vehemenseket. ). Csak az "über allez" filing hiányzott....., vagy csak egy kiegészítő felirat a csomagtartó jobb hátsó oldalán: ... Dacia by WV.
Hibalista
- váltóvcsere
Ide hordtam szervizbe
Vörös Autóház
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |