A Trafi - four takt
Szöveges ítélet
A Kékvillám után a második trabim.
30 ezer forintért vettem, mire cégeztem a felújítással, addigra ezen összeg tízszerese van benne.
A Trafim azért különleges, mert az egyik általános iskolai tanáromé volt, és akkor már át volt építve (közben egy főiskolát is elvégeztem)
Megvétel után ezt a kocsit is apró darabokra szedtem, és minden részét felújítottuk.A motort Dodi újította fel (150 E Ft) Szigetszentmiklóson, a kasztnizás itt Kecskeméten történt (30 E Ft), A fékek rendbetételében Sanyibácsi segített.A Fiatos bölcsőből én építettem újat, mert a régi túl mélyre lógott, és az előző gazdi párszor földhöz verte, valamint a tankot a csomagtér aljába száműztem, és beépítettem egy zsiguli fűtést.
A festése, valamint
Az összerakás után elvittem elvizsgáztatni, ahol minden gond nélkül átment.
A motor bejáratása után napi használatba került, akkoriban kezdtem dolgozni. A legtöbb csütörtökön, vagy pénteken ha nem is plafonig, de ablakszintig pakolva mentem vele pestre...
A végsebességet csak egyszer próbáltam ki, a kilóméteróra mutatója túllendülve a 120-on ,elhagyva a töltésjelzőt, egészen az indexvisszajelzőig kúszott, de ott már erőteljesen kezdett keskeny lenni az úttest (hiába szélesek a német autópályák 8) ) .
Az ország minden szegletét megjártuk vele, rengeteg telálkozón jártunk. De a legnagyobb élmény a 2005-ös Zwickau-i Találkozó volt. Itt jött elő a kocsi kevés hibájának egyikor nevzetesen egy eldugult benzinszűrő miatt a hegyvölgyes úton időnként heves rángatózások közben gyökkettőre lassultunk.
A kocsi összes balesete is ott történt nevezetesen Bécsben én még át akartam menni a villogó zöldön, a konvojban elöttünk haladó trabis viszont már nem. Az ő autójának semmi baja nem történt, az én trafimon viszint elrepedt a motorháztető, és kicsit átalakult a trabi első 5 centije.
Az évek során elfogyasztottunk még egy bal első kerékcsapágyat, egy hengerfej-tömítést , és mostmár lassan ki kell cserélni a váltót, kupplungot, mert nem bírják hosszú távon a 900 köbcentis motor 45 lóerejét 8) ,valamint mivel vonóhorgos a drágám, így eszméletlen mennyiségű cuccot is elhúztam vele, és ez sem tett feltétlenül jót a szerkezetnek.
Párszor kinyitották a motorháztetőt benzinszerzési célzattal, de a tankot egyszer sem találták meg 8), viszont pár lemez beépítésével megnehezítettem a motortérbe való bejutást.
Sok kis átalakítást is eszközöltem rajta:
- a gyárinál magasabbra nyilik a kombiajtó
- egyedi műszerfalat kapott, amit a kékvillámból vettem ki
- központizáratépítettem be, távirányítással
- Nissan üléseket tettem bele
- automata biztonsági övek elöl
- alacsonyabb "szívócsonk"-ot készítettem a karbi alá, hogy ne érjen bele a légszűrő a motorháztetőbe.
- "ezerkettes" zsiguli gyújtás esztergálva a szanaszétkopott, lógó régi gyújtásház helyett.
Mivel úgy volt, hogy vele megyünk külföldre dolgozni, így nyár elején kapott egy festést, így végre az esztétikai állapota is rendben van. (végül az egyik kolléga autójával mentünk)
Most éppen eladó, mert családot tervezünk, és ehhez már kicsinek találom.Az utódja már meg van, de mindíg szívesen veszem elő a mai napig is.
Hibalista
- HF tömítés
- Egyenletlenül fogó fékek
-
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Sanyibácsi Kecskeméten
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | BMW e21 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |