A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (1999)

Yaris 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kategóriájának bajnoka

Szöveges ítélet

Köszönet a népítéletnek, és azoknak az embereknek akik rászánták az időt, hogy írjanak és segítsenek. Évekig bújtam az oldalt, óriási segítség volt a következő választáshoz!

Nézzük a Yarist:
Heteken át pásztáztam napi 3x a hirdetéseket. Kicsi választék van belőle, és ha feltesznek egy jót, jó áron, akkor azonnal indulni kell érte. Délután 14:00 kor tették fel a hirdetést, másnap délelőtt 9:00kor már megvettem.

Vételár: Magasabb mint másoké, tudvalevő, de én is azt vallom, hogy azt a csekély felárat bőven megéri kifizetni érte, kiváltképp összevetve más gyártók kortárs kisautóival. Megkockáztatom, hogy a Yarishoz képest mások legalább 10 év műszaki lemaradásban voltak akkoriban.

A tárgyra térve:
Eredeti japán gyártású modellről beszélek. Fekete, 3 ajtós, 1.0 benzin. Egyes cikkírók "éhező-művésznek" titulálták, ami igaz is. Képes 4.7es fogysztásra is, városon kívül, 800km es nyaralás átlaga volt. Télen felmegy ez 6.5 re, abszolúdt városban -10C ban 7.5liter, de ez a plafon.

Motorja csodálatos. Mindig indul, semmi elekronikai gond. Láncos vezérlés, így már ez is büdzsé barát jellegét erősíti.

Váltója etalon. 10cm es úton jár. Kuplung vajpuha. Kormányzás pontos. Kényelme átlagos, német és francia között helyezkedik el.

Futómű szuper, nagyon jó kanyarban, jól tart. Nagy tempónál sem billeg, ennél a morotornál ez kb 130-140km/h jelent. A futómű egyszerű, és minőségileg erős anyagú, nagyon bírja, pedig a városi forgalom adta neki rendesen, igaz én higgadt sofőrnek tartom, óvtam is ahogy lehetett. Kerékcsapágy is bírta.

Tempó: Autópályára NE menj vele, kínzás neki, üvölt sír. Amit nagyon szeret azt a 85km/h és itt a legjobb a fogyasztás-motorhang.
Városba való, mozgékony, hisz a kis váltó áttétel miatt virgonc módon gyorsul, helyt áll derekasan.

Beltér:Nagyon jól pakolható a csúsztatható hátsó üléssor miatt, illetve lehajtható, felcsukható a hátsó sor. Elképesztő mennyiségű holmi belefér, többször költöztünk vele. Mosógép, vagy épp máskor 2db bicikli is belement. Törpe-kamion :)
Férfiaknak is ajánlom, mert elől nagyon tágas, van hely a fejnek, lábnak. 185cm vagyok, 106 kg.Elől nem kell nyomorogni, ezt megígérhetem.

Költségek: Gumi nagyon olcsó hozzá. 13 colos Barum 8.100ft volt darabja. Alkatrész pár százalékkal drágább mint a megszokott, de a különbözet még józan keretek között belefér, kiváltképp azért mert csak a kopó dolgok kellenek, az is sokat bír.
Rozsdavédelme jó. 19 évesen le a kalappal előtte. Fényezés jól bírja, az enyém fekete metál, szépen felpolírozva van olyan laikus-hölgy aki milliós verdának nézte, szóval meg lehet vele jelenni.

Summázva: Aki stabil, megbízható, kis-költségvetésből fenntartható ügyes praktikus városi autót akar az bátran válassza a Yarist. Jó kocsi.

Szervíz: Fűtés gondjaim voltak, hogy említsek valami használható negatívumot. Állító bovden eltört. Szerelgette több mester. Aztán az Eneos hűtőfolyadék feloldott a rendszerben minden szutykot, ami a fűtő radiátort eldugította. Mosattuk kifele. Vásárláskor a fűtést mindenképp teszteljétek, levegő állító tekerenytű forog e , tereli e a levegőt, fűt e szépen stb.

Egy izzó se égett ki a 4 év alatt. Check engine lámpa egyszer villant be, cseréltünk gyertyát, soha többet nem jött elő a jel.

Shell benzinnel jár a legszebben, vagy OMV MAxxM , a többivel egyforma.

Eladás: Családban maradt végül, mivel sógorom lecsapott rá, ezt követően faceliftes 1.6os Suzuki Lianát vettünk Németországból ezüstmetál, legmagasabbb felszereltségben, alufelni, ülésfűtés stb, és ami lényeg, a magyar áraknál 35%al olcsóbban. Ugyanúgy kiváló gép, nagyobb méretben.
Szeretem a finom technikát, megbízható igényes műszaki tartalmat, aki ilyen lelki karakterű, - és szereti a költségeket alacsony szinten tartani az úgy hiszem jó vétel csinál a Yarissal. Formaterve pedig helytáll még ma is, szóval tökéletes választás.

Hibalista

- hosszbordásszíj 4.500ft - gyertyacsere 10.000ft - kuplugszett 208.000km, 40.000ft. - önindító 10.000ft - fűtő radiátor 30.000ft - stabilizátor szilent 12.400ft

Ide hordtam szervizbe

Gera szervíz , szeged-tápé. Komolyak, megbízhatóak.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200400
Megbízhatóság (10) Vezetett km 233000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? motoroztam Következő autója? Suzuki Liana 1.6 2007
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 1999 (2005 - 2005)

További ítéletek (242 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)