A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Verso (2009)

Verso Edition 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Öt ember és két cselló? Simán elfér benne...

Szöveges ítélet

Bő 6 kellemes és gondtalan év egy Corolla Versoval (2005, 1,8 benzin, M/MT-váltó, 7 ülés, Sol-felszereltség) egyértelművé tette, hogy az utódja csakis az utódmodell Verso lehet. S az erősebb benzines, panorámatetős,(végre lehet rendelni Toyotához, bár még csak fél siker, hiszen a tető fix....), tolatóradar, tempomat, 7 ülés -kb. ezek voltak a főbb paraméterek.

A büdzsébe a típus első évei fértek bele, kb. 2009-2012, amikor több-kevésbé még a válság volt, azaz a hazai autóeladások nagyon visszaestek. Magyarul a választék szinte a nullával volt egyenlő, de tisztában vagyok vele, hogy eléggé leszűkítettem a keresést. Párat persze kidobott a hahu, de már a képek, meg az adatlapok sem voltak túl bizalomgerjesztőek.

Irány külföld.

Svájc az erős frank (meg az EU-n kívüliség - vám), Ausztria pedig a csekély választék - illetve a télen erős sózás miatt - kilőve, maradt a német piac. A nagy oldalak (mobile.de, autoscout24.de, pkw.de) appjai telefonra letöltve, keresés és értesítések küldése beállítva. S jöttek is a találatok.


Mivel az autókhoz nem értek, németül viszont igen, főleg olyan kereskedésekre fókuszáltam, melyek friss műszakival, garanciával árulták a kocsikat. A Toyotának van egy oldala, (gebrauchtwagen.toyota.de), ahol átvizsgált, garanciás autókat hirdetnek, végül itt találtam egy szimpatikusnak tűnő Versot.

Nem ragozom, némi levelezgetés, és telefonálás után egy kollégámmal kiautóztunk egy baden-württembergi kisvárosba, ahol frissen lemosva, kiporszívózva, teletankolva várt az autó. Nem viccelek, kb. fél óra volt az ottani okmányiroda, ahol "Gizike" préselt nekem egy exportrendszámot, meg elintéztük a formaságokat, ebben valószínűleg az is benne volt, hogy a kereskedés pár dolgot már előkészített. Nem én voltam az első külföldi vevőjük, annyira nem, hogy pár héttel előttem pont egy honfitársamnak adtak el egy szintén Versot. Kaptam hozzá 4 db téli gumit felnin, (ez nem szerepelt a hirdetésben) s kb. egy hónappal a vásárlás után még megkerestek, hogy elégedett vagyok-e az autóval!

2010-es, 1,8 benzines, végig vezetett szervizkönyv, friss műszaki, 12 hónap garancia, 2 db gyári kulcs, plusz egy programozható eredeti Toyota nyerskulcs. Edition felszereltség, a fontosabbak: tempomat, parkolószenzorok elöl-hátul, B-oszloptól hátra színezett üvegek, oldalt/sarkokon védőgumik, digitális, kétzónás klíma, bluetooth-os kihangosító, vonóhorog, hegymenet-asszisztens. (aztán, hogy ebből mi az Edition, s mit rendelt hozzá az előző tulaj, nem tudom) Egyedül a hét ülésről kellett lemondanom, cserébe két "gödröt" kaptam a csomagtartó aljában, melyek rengeteg kacatot elnyelnek.

Adja magát, hogy az ember összehasonlítsa a két modellt, a Corolla Versót és a Versót.

Ami nekem azonnal feltűnt, azok a nagy tükrök. Jóval nagyobb teret mutatnak meg, s a parkolást is megkönnyítik.

Erősebb.
Papíron 18 lóerővel, érzetre ennyivel nem, bár az új nehezebb is lett kb. 100 kilóval. Viszont jóval csendesebb, s a jobb légellenállási értékeknek, (0,32 a régi - 0,29 az új) valamint a 6 sebességnek hála takarékosabb is. A 147 LE soknak tűnik, normál használat mellett nincs meg az az "aszfaltfeltépő" érzet, de ha nem ül hátul a család, s az ember pörgeti a motort, azért megindul.

A hifije is jobb lett, s mintha az üléseken is dolgoztak volna Tokióban. A futóműve legalább olyan jó, mint a régié, de már nem üt akkorákat az útegyenetlenségeken, kátyúkban. A tempomat visszajelző lámpácskája már azt is jelzi, mikor "működik" az extra: apró, de figyelmes dolog.

A tengelytáv 3 centivel nőtt, ez bent nem tűnik fel, az viszont igen, hogy jóval fordulékonyabb az autó, nem kell már annyit "ipszilonozni" szűk helyen való manőverezésnél. A Duna Plaza parkolóházából pl. az elődmodell-lel nem tudtam visszatolatás nélkül kifordulni, (ha másnak sikerül, annak csak örülhetek, bravó...), ezzel gond nélkül. Az ablaktörlők (hála Istennek) már nem esőérzékelősek, mint az elődmodellben, (nem tudtam megszokni), hanem hagyományosak, szabályozható intervallum-kapcsolóval, amilyen már 25 évvel ezelőtt egy Kia Pride-ban is volt.

Az előző kocsi váltója a Toyota M/MT nevű félautomata váltója volt, nekem soha semmi bajom nem volt vele, de hallottam negatív sztorikat róla. A Verso kéziváltós, eleinte nagyon új élmény volt a 6 sebességet megtalálni, de gyorsan megszokható, s szerintem pontosabb, jobb, mint pár konkurens gyártó váltója.


Az áhított (fix) panorámatető inkább a parasztvakítás kategória, de tény, hogy a hátul ülők nagyon kedvelik, s növeli a térérzetet.

Furcsállom, mivel a Lexus modelljeihez lehet rendelni nyitható tetőablakot, sőt, az utcában szokott parkolni egy huszonsokéves Previa, annak elöl egy kicsi fix, hátul egy nagy, nyitható panorámateteje van. Nem beszélve hogy más márka sok régebbi és lényegesen olcsóbb modelljéhez is rendelhető volt.


A második üléssort lehajtva ebben is hatalmas, sík (!) tér jön létre, aludni is lehet benne, de nincs az a háztartási gép, amit ne nyelne el, s talán az IKEA bútorainak a 99,9%-a sem fog ki rajta.
Öt ember, két cselló és két brácsa nem akadály, de három ember és egy nagybőgő is kényelmesen elfér benne.


Ma voltam éves olajcserén/átvizsgáláson: az előírt folyadékokon, szűrőkön semmi máshoz nem kellett nyúlni.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer, PilisvörösvárKorrekt, udvarias cég.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 108000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Verso Következő autója? Toyota. Egyterű vagy kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Verso 2009 (2009)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)