A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1,4 D4D SOL+ 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Csak megy és megy és megy és nem fogy ki az elem...

Szöveges ítélet

Remek kis kocsi. A csomagtartója tényleg nem túl nagy, de család híján elég ennyi. A kis dízel nagyon el van találva. 1800-tól nagyon jól húz és 3000 fölött sincs még vége a világnak. Nem száguldozok nagyon, így 5,8 liter az átlagfogyasztása 6000 km alatt. Városban mintha kevesebbet fogyasztana... 110 körül még 5 litert mutat a computer (bár szerintem autópályás használatnál picit kevesebbet mutat a valós fogyasztásnál). 140 fölött már 7 liter körül eszik... nem próbáltam még a végét, de nem is 180-ra van tervezve a gép.
Külső-belső nekem nagyon tetszik, bár a fekete külső és a bézs belső is kényes (kutyás-gyerekes-épitkezős családba nem jó kombináció).

Feketeleves:
-Kesztyűtartó ajtajából kispórolták a gumi tappancsokat, ezért ezt házilag kellett pótolnom (zörgött).
-Beépített rádió és a műszerfal között kellemes rés tátong. Van még egy 1.4-es Terra is a családban, ott ugyanilyen az illesztés (rossz úton néha picit zörög).
-Ha tele a tank, furcsán behallani a gázolaj lötyögését.
-Futómű zaj behallatszik, ha rossz az út.
-Tetőablak is cicereg ha a fényvédő nyitva van.
-Hátsó rendszám alá szivacsot kellett pakolnom, mert az is zajongott. Ez mondjuk az összes corollánál ilyen. Csak hát egy 4,5 milliós autónál nem természetes hogy házilag szivacsol az ember.
-Könyököm nyoma megmarad az ajtó könyöklőjén (másik toyotán is ilyen... de lehet hogy a könyököm szar) :-)
A zörgések lehetnek az angliai összeszerelés vagy a pesti utak miatt.
Annyit még el kell mondanom hogy a fent leírt zajforrások nem túl tragikusak. Valószinűleg attól olyan zavazóak, mert maga a kocsi nagyon halk.

Lassan itt a 15000-es szervíz...

Még mindig hiba nélkül dolgozik a kis olajkályha és egyre jobban kezdem megszeretni, pedig eddig is nagyon jó kis kocsinak tartottam.
Fogyasztást nem dícsérem, inkább összeírtam hogy a computer mit számol, és én mit számolok:

Fogyasztás Fogyasztás
Computer Számolva

5,8 ..........6,08
5,7 ..........5,81
5,6 ..........5,62
5,4 ..........5,24
5,1 ..........5,15
5,5 ..........5,56
5,3 ..........5,21
5,2 ..........5,35
5,2 ..........5,22
5,1 ..........5,18
5,0 ..........4,89

Legutóbb sikerült megfutni az 1000 km-t egy tankolással :-)

Még mindig betegesen vigyázok rá, de azért már gyűlnek sajnos a karcok. Bekerült szegény egy kézi mosóba... hát...
ezeken a mai kocsikon már minden plexiből van, ami sajnos karcolódik. Ami nagyon szembetűnő, az a műszerfal plexije. Ha függűlegesen is megdörzsölték volna, most tudnék amőbázni rajta. A fényszórón és a fényezésen lévő karcok után kezdem azt hinni hogy szinte lehetetlen fenntartani az "újszerű" állapotot.
Ami újabban nagyon tetszik benne, az az autópálya. Nagyon rugalmasan tud 100-110 környékéről 150-160-ra felugrani.
Ez előzésnél azért jól tud jönni... no meg lehet meglepni a nagyobbacska benzineseket. :-)

25000 km.

Még most sem sikerült 6 liter fölé tornázni a fogyasztást.

Fura, hogy hosszabb út után, miután leállt a motor, néha szusszan egyet a kocsi. Olvastam, hogy másnál is van ilyen és a szervíz is csak nézett zsebóra szemekkel.

Sajnos a lakk nagyon kényes rajta, mindegy hogy szivaccsal, kefével, vagy akármivel mosom, a sok kis karc meglátszik rajta. Napsütésben elég csúnya tud lenni. Kollégámnak van egy fél évvel idősebb Civic-je (szintén metál fekete), annak még most is olyan a fényezése mint a tükör.

A hátsó oldalablakoknál a gumi már most vagy egy centivel rövidebb. Állítólag attól olyan, mert újrahasznosított gumiból készül az a kis bigyó és nem tudják pontosan belőni a szilikon tartalmát (ezt a szervíz mondta egy népítélkezőnek).

A fentiek ellenére most is azt mondom hogy jó választás az autó. Nem az a lámpánál kilövős kocsi (konkrétan néha vissza kell tenni egyesbe, ha lassú gurulás közben egyszercsak sietni kéne), viszont autóúton sokkal biztonságosabban lehet vele előzni. Asszem mindenkinek jó választás lehet, aki nem fordítva hordja a baseball sapkát.

Elhagytam a 40000-et is. Hiba sehol, de valami állat megette a motorháztető zajszigetelését... amúgy minden oké...

53000 km

Mostanában égett ki az egyik fényszóróm. Kicseréltem mindkettőt, így ritkábban kapok teljes idegösszeomlást. Tényleg meg kéne főzni forró babaolajban azt a kis Mengele-reinkarnációt aki kitalálta az "izzócsere miatt is menjünk szervízbe, vagy nyúzza le a saját kezét a kedves vevő" stílust. De lehet hogy a japóknak kisebb a kezük... vagy ott még nincs tiltva a gyerekmunka... No mindegy!

Még valami! Olvasgatom itt, hogy ilyen rossz a turbó, meg harmadszor cserélik, meg hű de tönkremenős a D4D motor. Emberek! Szemkinyomós használat után (értsd: autópálya, hegymenet, vontatás, állatkodás) nem szabad azonnal leállítani a turbós motorokat. Ezek a szerencsétlen turbók ilyenkor több 100 000-et is pöröghetnek percenként. Ha ilyenkor leáll a motor, elmegy az olajnyomás, vagyis a kenés is. Szóval szárazon pörög majd a turbó mire megáll... és így tényleg hamarabb tönkremennek.
Én amikor átvettem a kocsit, kaptam rá egy matricát, amin erre figyelmezettek. Aki nem akar ezzel szórakozni, de mindenáron turbósat akar, annak van kitalálva a turbóőr (bár lehet hogy nem ez a neve), ami nem engedi leállítami a motort, amíg van turbónyomás.

141000 km

Ez az autó asszem végleg meggyőzött, hogy mostantól csak japán autó. A kopó alkatrészereken és a kisebb sérüléseken kívül semmi baja nem volt. Ennél az 1.4-es dízelmotornál kategóriájában kultúráltabb nincs (próbáltam párat, de ennél minden dízel hangosabb). A fogyasztása mintha még javult volna. Most már inkább az 5-höz van közelebb, mint az 5,5-höz (vegyesben).
Sajna el kell válnunk, mert így hozta az élet, de csak azért nem vettem ugyanilyet, mert ilyen már nincs. Valami hiányzik az Aurisból és az új Corollából is, ami ebben még meg volt.
Mivel a közelben marad, még majd írok hogy hogy bírja a sok kilómétert. Ahogy most nézem, szerintem 300000km-t simán elmegy.
Persze a karbantartást igényli, mint minden autó.



Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Nem volt még szervízben... a társadalom hibájából feltörték, ezért körbe kellett cseréltetni az összes zárat. No a csomagtér zárjába elfelejtett visszaakasztani egy pecket a szaki, ezért fura hangja lett a központi zárnak és kulccsal nyithatatlan lett a csomagtartó. 3 perc alatt megcsináltam.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 120L Következő autója? Mazda 3 sedan CD115 TX
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)