A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 2.0 D XL 3door HB 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

600 000 km után is pöccre...európai autó, MUHAHA!

Szöveges ítélet

Valahányszor beleülök és meghallom az önindító kb fél másodperces sikkantását, majd a négy henger megnyugtató járását, mindig arra gondolok, hogy mennyire jó, hogy eltérítettek az autóvásárlásnál...

De kezdjük az elején. 2002-ben jutottam el odáig, hogy megvegyem életem első autóját. Autógépész mérnökként végeztem, a koleszban másról sem beszéltünk, mint hogy tuning így, meg tuning úgy... Mindenképpen egy nem drága, és olcsó üzemű autót akartam magamnak, amin a tuningőrületem is kiélhetem, így jött a kézenfekvő megoldás: Tipo 1.9 TD SX! Aztán volt alkalmam kb. 15000 km-et menni egy ilyennel. Megy mint a veszedelem, de a lélegzetvisszafolytás attól, hogy éppen mi akar tönkremenni rajta, hát köszönöm, de kihagyom. Egy autóserelő barátom mondta (öreg szaki), hogy ha Tipót veszek, feltétlenül vegyek hozzá jó erős sűrű hálót, amit a motortér alá ki lehet feszíteni, így ami menetközben kihullik, legalább nem vész el. Japánt vegyél, mondta ő.
Az első munkahelyem egy Toyota kereskedésben volt, ahol aztán sikerült mindenféle típust kipróbálnom, a fapad ősöreg Corollától, a Celica TS-ig, kezdtem megbarátkozni a márkával. A szervizesek sem hazabeszéltek, amikor ódákat zengtek a megbízhatóságról. Csak hát az akkori Corolla árak nekem magasak voltak. Úgy döntöttem, hogy mindegy csak japán legyen. Volt otthon Nissan Sunny is a családi repertoárban, tehát elkezdtem dízel Sunnyt keresni. Találtam is egyet, amit pici pénzből széppé lehett volna tenni, de aztán megláttam az Őt, és már nem is gondolkoztam a Sunnyn.

Szóval idestova négy éve használom az autót, és a tapasztalataim a következők:

Négynél többen ne üljünk bele, és csak minimális cuccal, vagy kettesgolfosan megül a hátulja

Ha az ember nem tiporja a gázpedált meghökkentően keveset tud enni: Lakástól Jesolóig hárman, cuccal, 115-130 közt stabilan 4,7-re jött ki az átlag

Ha az ember tiporja, akkor képes 7,1-et megenni. (Azért ez sem botrányos, főleg a téli havas ökörködéseket is beleszámítva)

Ha valaki ilyen motorral venne Toyotát és csattogó hangot hall indítás után kb. 8-10 mp-ig, nyugi! Csak a hengerfej tetején trónoló vákuumpumpa sikít olajért. Semmi gond, csak használva van már egy ideje. Cserélni nem érdemes, mert semmi baja, a gyári új meg kb. 200000 Ft! Inkább kopogjon induláskor, nem?

Jellemző rohadási pont nincs, csak a szakszerűtlenül javított példányok rügyeznek.

Kényelméről annyit, hogy nem egy luxuslimuzin, hanem egy kiskategóriás autó, ennek ellenére magamnak (187 cm) kellemesen be tudtam állítani, igaz mögöttem egy majdani gyerekülés fér csak el. Szélzaj minimális, a motorzajon némi plusz feltét tudna segíteni. Az ülést otthontól Jesolóig bírtam, pedig az 870 km.

Dinamika:

Kétliteres szívódízel autótól senki ne várjon csodát, ez egy "öreguras" autó. Városi közlekedéshez az 1-2-3-4 fokozatokban a gyorsulási tudása elég, országúton meg nem kell mai benzines és JTDHDITDIDTI autókkal összemérni, mert nem arra való!!! Sokkal inkább lehet kellemes kirándulásokra, 110-es tempós tájnézős utakra használni, igaz lehet gyorsabban is menni, de ötödikben 120-nál forog 3000-et a motor, szóval nemtom megéri-e?

Az tuti, hogy engem még nem hagyott durván cserben önhibából. Egyszer fordult elő, hogy az önindító nem volt hajlandó forogni, aztán némi akksisaru mókolással megoldódott a gond. Az más kérdés, hogy a sarut azonnal cserélnem kellett volna, így generátorral együtt cseréltem, mert annak a bele porhanyósra égett.
A futóműve isteni, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés, plusz elöl-hátul kanyarsatbilizátor, a rugók lengéscsillapítók pont jók, nem fapad de nem is hajóhinta, szóval jó gumikkal az egyenesben elhúzós drágaautósokat móresre lehet tanítani. A motor, mint azt már több ponton említettem nem egy erőgép, de 13 éves korára sem hajlandó olajat enni, sem izzadni/csöpögtetni. Ennyi idős korára a beltér sem használódott el, pedig van benne km rendesen. Mindene működik, az összes kapcsolót és elektronikát is ideértve, szóval oké, hogy öreg, oké, hogy antirakéta, de abszolút nem bántam meg, hogy megvettem. Ha még klímás is lenne, el sem adnám. Az tuti, hogy ha elmérem, az új gazdája nem fog perbe, és nem jár a nyakamra! :)

Ja, az önindítózaás tényleg csak egy sikkanás! A haveri körben van német népautó, francia jószág, olasz telivér, de mindnek a gazdája csak csodálkozik, mikor ők tekernek-tekernek, én meg egy szemvillanásnyi csuklómozdulattal indítok!

Közben módosítok a szövegezésen:

Kiderült az én kis drágámról, hogy céges autó volt. Igazából nem zavar, hiszen semmi bajom sincs vele, viszont egy-két kopásnyomot legalább meg tudok magamnak magyarázni. Nna. Szóval 2001-ben adta el a cég akkor 420 000 km-rel az órájában, amit egy kedves nepper visszatekert 130 000-re, azóta is ennyi van a kocsiban, legalábbis óra szerint ... :)
Viszont tény az, hogy már legalább kétszer cseréltem bordásszíjat, azaz mínium 200 000 km-t tapostam bele, akkor már legalább 600 000 ! km van a kocsiban. De abszolúte nem zavar, mert tökéletesen indul, hosszú távon kijövök vele 4,3 l/100 km fogyasztással (azért ilyenkor tatásan autózok, 90-110 közt), belefér minden és mindenki ésszerű keretek közt, szóval nagyon jó.

Távoli project, hogy a Previa kis jóindulattal tipusazonos 2.2 TD moitorját belerakom, + cooler + turbónyomás emelés (csak finoman), és így a kb. 140 LE igazán fickósan fogja mozgatni az 1050 kg tömegű kis drágámat. Csinálok belőle egy népnevelő autót! Ja, és megmarad! Igaz, hogy öreg, de nem kell elektronikai majréktól rettegnem!

Blogszerű oldala a kocsinak: http://corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=817&start=0

Hibalista

- Kuplungtárcsa csere - 23 000 Ft
- Féltengelycsukló porvédő külső jobb és bal - 1400 Ft/db
- Hátsó fék felújítás (dobok és pofák) - 31000 Ft összesen
- Hibás akksisaru = generátor csere 35000 Ft (bontott)
- Egy garnitúra izzítógyertya - NipponDenso 20000 Ft (van olcsóbb is 1500/db valami jugó cucc)
- bontott vákuumpumpa: 24000 Ft, www.nippondiesel.hu, azóta nem csattog
- első fékbetét: 7200 Ft a szett, Nipparts, jó, nagyon fog, de sikít
- ugyanez TEXTAR: 140000 Ft, ennek viszont leszakadt a fele... kuka, ugyanez gyári : 9130 Ft, és nem sikít, nem porol, nem szakad le a fel...
- plusz kötelező szervizek:
-
- Fina Kappa TurboDi 10W40 5l - 6000 Ft
- mostanában OMV Bixxol 10W40 - 5200 Ft
- Olajszűrő - 2500 Ft
- Levegőszűrő - 2100 Ft
- Vezérműszíj + vezetőgörgő + feszítőgörgő - 42000 Ft
- Adagoló tömítéscsere - 22000 Ft
- a teljesség igénye nélkül...

Ide hordtam szervizbe

Saját magam :) Azért néhol elakadtam...

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Autóklub Szentes - Nem drágák, és amire nem volt felkészültségem, azt pikk-pakk megcsinálták

Autó-Profit Bt. Szentes - másnapra a legcikisebb alkatrész is megvolt, és nem csapják össze a melót, bár néha 2hétre kell előjegyezni...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 420000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 330000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Átülök majd egy 620 SDi Roverbe (családi kocsi)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)