Feleségem kedvence...
Szöveges ítélet
2002. júniusban vásároltuk, mindenképpen diesel autót akartunk. Sok Opelt, Fordot, Fiatot megnéztünk, de valahogy egyik sem úgy röffent, ahogy én gondoltam. Budapesten jártunk. Vettem egy autósújságot. Megláttuk a hirdetést, felhívtuk és elmentünk megnézni. Az autó egy pöccenésre indult. 200 000 km volt benne. Skoda 120-as után Ég és Föld volt a különbség természetesen a Toyota javára. Ismerős szerelőkkel megnézettem, aztán megvettük. A Skodát beszámították. A megvételt követő 3. napon: Irány a Magas-Tátra, Lengyelország... Semmihez nem nyúltam, nem javítottam. Ez volt a "teszt-út".
Az első érdekes dolog: Azt hittük, rossz az üzemanyagszint-mérő. 420 km után is még többet, mint a felét mutatta. Tankoltunk... Aztán kiderült: nem az óra volt rossz, hanem tényleg az 5 literes átlagot sem érte el. Később tüzetesebben átnéztük: voltak rohadások a karosszérián - ezeket kijavítottuk. Olajat kb. 2 litert kellett utána tölteni 10 000 km alatt.
Később az én hibámból eltört a jobb hátsó spirálrugó, aztán a két hátsó lengéscsillapítót is cserélni kellett - ez egy kicsit mellbe vágott...
Két év múlva egy balatoni nyaraláskor kilukadt a hűtő... Szaladgáltam szerelőhöz, aki jól megvágott... Mégis a lukas hűtővel jártuk be a környéket, és jöttünk haza. Itthon próbálkoztunk ragasztani, de semmit nem ért. Vettünk egy újat bele - megérdemelte!
Zenélni jártunk, utánfutót húzott... Szép lassan, de mindenhova, minden időben elvitt.
Nagyon szerettük, nagyon megbízható autó volt. 4 év alatt 80 000 km-t mentünk vele, de a motor -15 fokban is izzítás nélkül, egy fordulatra indult.
Most elcseréltem egy Skoda Octavia 1,9 TDI-re.
Aki nem kinézetre vesz autót, NAGYON JÓ GÉP!
15 évesen adtam el, minden tökéletesen működött benne, csak a klíma hiányzott.
Hátrányának talán az róható fel, hogy nagyon alacsonyra kellett ülni, és a kiszállás is nehezebb volt.
Ha ilyen találnék újszerű állapotban és klímával: ma is megvenném!!!
Hibalista
- Hűtő kilukadt, 30 000 Ft, magam javítottam... új hűtő
- Hátsó lengéscsillapító: 42 000 Ft/2db.
- Főfékhenger, bontott: 3000 Ft.
- Szélvédőcsere: 17 000 Ft+10 000 Ft csere.
- Vezérműszíj, görgő+szűrők: 30 000 Ft.
- Karosszéria munkák: 30 000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
FIMÜV 2000 AUTÓJAVÍTÓ, BUDAPEST
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | Skoda Octavia 1,9 TDI, Toyota Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |