A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1999-2005)

Celica 1.8S 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Élményautó napi használatra

Szöveges ítélet

Az autót augusztusban vettem Németországban (2013). Ez már a második autó, amit onnan hozok magamnak (első: http://nepitelet.hu/autok/mazda/mx-5_1998/oszinte_auto/). Ebben sem csalódtam, de nem kis munka volt rátalálni.
Először május végén mentem ki motorral, majd 2 nap keresés, s rommá ázás után hazajöttem eredménytelenül. Majd másodszorra kölcsön autóval mentünk, s ha már úgyis, akkor egy-két látnivalót is útba ejtettünk, h nyaralás is legyen. Aztán kezdődött a vadászat, 3 nap alatt vagy 20 autót néztem meg.. A végére eléggé el voltam kenődve, mert ennyi szétrohadt, lepukkant romot már rég láttam, s hiába telefonáltam oda, az autó szóban mindig jó volt, a helyszínen meg megesett, h egy csavarhúzó volt beleszúrva az ablak mellé, h le ne essen az üveg.. Két-három jónak tűnő vétel elkelt, amíg kimentem, végül szinte a legutolsóval volt szerencsém. Magánember volt a hirdető, mint később kiderült, nyugdíjas (korú) orvos, mint a mesében. :-)
Házhoz mentünk megnézni, jó környéken, szép házban lakott az autó, ez már bizalmat ébresztett. A tulaj elmondott mindent róla, én körbejártam, de láttam, h itt nincs nagyon mit nézegetni.. A kocsi második autó volt, abban az értelemben, hogy az első egy Nissan Skyline GT-R volt (az is be lett indítva, szuper a hangja), ez pedig arra szolgált, hogy a doktor hetente meglátogassa a volt NDK határ közelében dolgozó feleségét s gyerekét. Már meg volt az utódja is, egy E cabrio, már sajnálom, h nem beszéltem meg a tulajjal, h ha 10 év múlva eladná, engem hívjon először.. :-)
Az autó gyakorlatilag makulátlan, sehol egy kopásnyom, csak a váltógombon, de mind ilyen, 6. fokozatban azon a legjobb a csuklót pihentetni.. Beindítottuk, vitt egy kört, mutatta a futóművet, féket, etc, nem volt mibe belekötni. Hamar megalkudtunk, járt hozzá 4 db felső kategóriás téli gumi alufelnin (a garázs falára felerősítve, karc nincs rajtuk), s egy tetőcsomagtartó is. A papírmunka elintézéséhez velünk jött, segített végig, 2 hetes rendszámot vettem, rövidebb már nincs M.o-ra.
A hazaút már mindjárt kellemesebb volt, mint kifelé a kölcsön Corollával. :-) Elsőre az tűnt fel, hogy a ennek a váltója fényévekkel jobb, ez után a 140K-t futott Corolláé olyan volt, mintha egy vödör malterben rángatnék egy fakanalat. A második pedig, amin meglepődtem az az, hogy milyen kitűnően viselkedik az autópályán. 6. fokozatban 130-nál 3400-at forog, csendes, az úttartása pedig elsőrangú. Itthon a forgalomba helyezés flottul ment, mindenki segítőkész volt, a hivatalok jól működnek.
Akkor az autóról is. Volt már Celicám, 12 éve a 3-al ezelőtti generáció, csak az cabrio volt, s automata. S nagyon lepukkant, viszont occsó.. Ami közös, az a kiemelkedő futómű, ami sztem a kocsi legjobb része. Sebességet egyáltalán nem érezni, kanyarban meg csak az MX-5-höz tudom hasonlítani, meg van az a nagyon közvetlenül reagálás is.
A váltó is szuper, elsőkerekes autóban jobbal még nem találkoztam. 6 fokozat, jól elosztva.
A motor meglepetés volt. Azt gondoltam, h ez a használós, átlag verzió, a TS meg a sportos. Hát nem, ez is sportos, a TS meg gondolom még inkább.. Volt a sógoromnak a donor 1.8i, vvti Avensise, az 129 lóerős volt, s az is kellemesen ment. Ez 143 lovas, az erős tartomány nem 4000-nél, hanem 4500-nál kezdődik, s 7000-ig tart. Itt szép, gurgulázós hangja lesz, s érezni, h forogna még tovább, csak gondolom nem akarták, h konkurencia legyen az erősebb verziónak. A kocsi csak 1175 kg, ami sztem nagyon jó érték, nem kis szerepe van a dinamizmusban. Aztán a fogyasztáson megint meglepődtem..
A tulaj elmondta, h nála nem evett többet 8-nál. Ez egy jó érték egy ilyen, 0-100-ra 8.7s-t gyorsuló sportkupétól, gondoltam én. Nos, az első tele tank átlaga 2/3 autópályával, 1/3 rövidtávval 7.22l lett 100km-re. Pislogtam is rendesen. A második pedig agglomerációs s városi használattal 7.26.. A volt tulaj azt mondta, h 98-asnál rosszabbat sose tankolt, én is csak prémium benzint rakok bele, 95 vagy 100-ast, ez nem tudom hogy számít e.
Múlt héten elmentünk nyaralni Olaszországba, úgyhogy kicsit tesztelhettük is az autót. Elöl hatalmas a hely (hátsó ülésen már kevésbé, de azt nem használjuk, gyerek még csak terv). A csomagtartó is nagy, s az egész hátulja felnyílik, nagyon jól pakolható. Az üléseket imádom, ilyen sportülések csak a komolyabb sportgépekben vannak (tán az Accord Type R-ben láttam hasonlót), s mégis nagyon kényelmesek. Fogyasztás úgy alakult, hogy odafelé, csak pálya, 140-150 tempó: 7.48l/100km. Visszafelé, pálya, 120-130km tempó: 6.88l/100km, de a csúcs, ott kevés autópályával, országút, s város: 6.5liter!! Ezt nem hittem volna el, ha nem én mérem.
A nyaralás alatt elmentünk Maranelloba Ferrarit teszt vezetni. Az ok, h az a világ legjobb autója számomra, de utána nem volt rossz visszaülni a Celicába, ez is elmond valamit. :-)
A fék az csak átlagos, s egy hangyányit mintha ütne is, úgyhogy azt fel fogom szabályoztatni. Az autóra semmit nem kellett még költeni, kapott egy olaj meg szűrő cserét, s kész. Majdnem 5W-40-et vettem bele, de utána olvastam, s kiderült, h 5W-30 kell, úgyhogy azt kapott. Végig garázsban tartották, ezért rozsda egy pötty se, s szerintem gyári a fénye, bár még nem mérettem körbe. A volt tulaj (akinél 12 évet volt amúgy) azt mondta, h ő csak a lökhárítót fényeztette le.
Az extrákat tekintve ez a jól felszerelt, európai kivitelű, S verzió, digit klímával, s minden jóval. Itthon a kínálat amerikai kivitelű, GT ill GT-S jelölésű, manuális klímás, hátul dobfékes, erősen elhasznált autókkal indul, amiket inkább elkerülnék.. Sport autónak, hétvégi használatra, csapatni inkább a TS-t venném, annak a motorja, fékje is erősebb, rövidebb a váltó, biztos több élményt ad. No de ha a napi használat is szempont, de nem akarunk tucat autóval járni, viszont nem szeretnénk a gatyánkat kifizetni a fenntartásra ill az üzemanyagra, akkor sztem nincs jobb autó. Volt már több hasonló, középkategóriás sport kupém is (Mitsubishi Eclipse, VW Scirocco MK1 ill 2, s a cabrio Celica), sajnos manapság már szinte kihalt ez a kategória, a nép inkább a SUV-okra bukik.. A formája nagyon tetszik, finom domborulatok, határozott élek váltják egymást, s szerintem a belseje is igényes, szép az ülés kárpit, van bőr és króm is itt-ott. Ja, s nem fekete, mint egy halottas kocsi, azt utálom. Kaptam hozzá a gyári prosikat is, a tetőablakra fájna a fogam belőle, viszont a sok márkatárson látható hátsó szárnyra már nem, sztem szebb így. A színe pedig talán a legszebb gyári szín, sokkal ütősebb, mint a tucat ezüst.
Egy navigációval is ellátott Becker rádió szolgáltatja a zenét, ilyenem még nem volt, de nagyon tetszik a kezelése, s a szolgáltatásai. Bárhova megyek, a rádió automatikusan összeszedi az ott található adókat, s csak azokat kínálja fel, nem kell programozgatni. S a navi is használható.
Magamat ismerve ez az autó is csak maximum tavaszig lesz meg, akkor majd eladom, s vadászok a következő páciensre, amit kipróbálhatok, s szerethetek. De addig sztem még sok örömet fog okozni. :-)

Update 2013.11.

Megtörtént a fék revízió. Szemből nem látszott semmi gond, mert a dugattyú a belső oldalon van, de ott már látszott, h vmi nem stimmel, eléggé egyenetlenül voltak megkopva a féktárcsák. Be volt ragadva mindkét belső betét, alig bírtam kiütni őket. Féktárcsa fel lett szabályozva, a mester szerint nem használták az utóbbi időben az autót, München meg elég csapadékos, hát megszorult.. Új fékbetétekkel mindjárt rendben a fékhatás, úgyhogy ezek után abba sem tudok bele kötni. :-) Ezen kívül még volt egy kis hangja a bordás szíjnak, szemre nem volt baja, de Celicás fórum tanácsra kicseréltem egy "Gates" gyártmányúra, s immár hangtalan. Most az a legnagyobb problémám a kocsival, h a téli kerék garnitúra ballonosabb, s nem olyan szép, mint a nyári, szomorú leszek, ha fel kell tennem.. :-)

Update 2014.01

Megtaláltam az autó tesztjét a 2000/4-es (január 26.-i) autópiac újságban (szerző: Papp Tibor. :-) A cikk minden sora saját véleményemet támasztja alá, csak az összegzést gépelem be:
"A Celica a sportos menettulajdonságok és a komfortos közlekedés sajátos elegyét nyújtja: meglepően finom rugózás és elképesztő stabilitás, sportos váltó és nyugodt, de erős motor. A kormányzás kicsit ideges, de ettől még élvezetes és kellemes sportkocsi a Celica"
Az "ideges" kormányzást gondolom az azonnali reakcióra érti a szerző, tehát apró kormánymozdulatra is mozdul a gép. Hamar megszokja az ember, s utána figyelni kell más kocsiban.. legutóbb emiatt majdnem lementem az úról, mert jött a kanyar, s a VW Polo, amit vezettem, a megszokott kormánymozdulatra nem csinált semmit. :-)
Ott van a cikkben a vételár is, anno 7390000 Ft volt, ez akkor nagyon drágának számított. Emlékszem, egy kolléganőm nagyon szeretett volna ilyet, de ennyit nem köhögött ki rá.. Akkortájt kapott az akkor munkahelyemen az ügyvezető új céges autót, s 6 millióért 2.5 V6 motorral, Ghia felszereltségű Mondeot adtak.
Nem említettem még a kipufogó hangját, pedig az is jellegzetes. Amikor megvettem, akkor azt hittem, h vmi sport dob, mert jóval markánsabb hangja volt, mint egy átlag autónak. Aztán jobban megnézve, aláfeküdve kiderült, h ez bizony gyári, bele van ütve a márkajelzés, ezt így hangolták. Beindításkor van egy Ferraris felhörrenése, majd alapjáraton szolidan mormog. Menet közben 2-3000 fordulat közt kövérebb gázra szépen dalol, kellemes lehúzott ablakkal hallgatni. :-) Viszont állandó sebesség tartásnál elhallgat, kiforgatva pedig a motorhang dominál inkább. Ügyes megoldás, megadja a sportosságot, s a kellemes utazást is, hiszen csak akkor van komolyabb hangja, ha a pilóta is úgy akarja.
A napokban vettem egy 6. gen (békalámpás) Honda Civicet rohangászós autónak. Ugye az is egy pörgős, sportos, komoly futóművel rendelkező kompakt autó, de a Celicával összehasonlítva van vagy 2 nagyságrendnyi különbség az utóbbi javára. Tudom, h nem fair az összevetés, s a Prelude a konkurens, de akkor sem gondoltam ekkora különbségre. Mondjuk árban is pont a fele volt a Civic anno.. S az is egy jó kocsi. De ezt a stabilitást, pontosan kattanó váltót, szép motorhangot nem tudja.. viszont legalább van tetőablaka, az hiányzik a Celicáról nekem. Úgyhogy már ki is néztem magamnak az MR2-t. :-)

Hibalista

- Még semmi, egy tompított izzó égett ki, mondjuk le kellett szerelni a cseréhez egy burkolatot is, akárcsak az alján az olajcseréhez.. - - Update: Fék, bordásszíj, feszítő görgő

Ide hordtam szervizbe

Garasanin-autó, Isaszeg. Vmiért nem pont egyenesen állt a kormány, így beállíttattam. A futómű így is jól állt..

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 203000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 106 Következő autója? Pajero Pinin
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1999

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)