A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1993-1999)

Celica 2.0 GT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az ezüst rakéta...

Szöveges ítélet

A történetet valahol ott kezdeném, hogy van egy imádott Renault 19 1.9D-m ( http://nepitelet.hu/index.php?op=itelet&cat_id=76773 ), de az sajnos már nem igazán bírja az autópálya 140-et, inkább csak a 120-at.
No meg lóerők tekintetében is elég kevés (1/3-ad annyi, mint a Celicának :)). Továbbá 220 km a hazaút autópályán, és szeretek nyugalomban és biztonságérzetben hazamenni, amit az R19 nem igazán adott.

Szóval elkezdtem autót nézni. Eredetileg német importon gondolkodtam, de arról lemondtam, miután a válság hatására 300Ft fölé ment az euró.
Így maradt az itthoni vásárlás.
Az igényeim: erős motor (min 150LE), megbízható motor/elektronika, coupé kivitel (vagy esetleg 3 ajtós verzió), elfogadható fogyasztás(max 11 liter körül), biztonság (értem ez alatt abs, asr) és az árban kb 6-900000 Ft került szóba.

Hosszú keresgélés után nem sok típus maradt. Bevallom eredetileg BMW E36 325i-t nézegettem. Ezt nyilván a megbízhatósága és ereje miatt, de sajnos coupé változat (főleg compact) alig van belőle az országban.
Mármint vannak, csak nem abban az árkategóriában, amiben én keresgéltem. Hozzáteszem, a keresgélés vége felé már 320i/323i-vel is megbékéltem volna, csak legyen.

Végül valamiért megtetszett ez a típus is, de csak a 6. generációs, dupla lámpás változat.
Itt megjegyezném, hogy sokan el vannak kicsit tévedve a generációkkal kapcsolatban, többek közt a népítélet kategóriáinál is, ugyanis a ´94-´99 között gyártottak a 6. generáció, utána a 7., előtte meg nyilván az ötödik.
Ez ugye pl. itt azért hibádzik, mert az évjárati felsorolásban csak 6 évjárat van 7 helyett, ha jól láttam, a legelső generáció hiányzik.

Szóval nézegettem neten, és ráakadtam erre a vagányságra. Egy autókereskedésben állt, elmentem megnézni. Hát igen. Próbáltam volna ésszel vásárolni, meg okosan megoldani, de ez egy ilyen autó esetében esélytelen.
Körbejártam, kerestem rozsdát (15 éves autó, és nem találtam rajta...), felnyitottuk a motorháztetőt, teljesen normális volt (nem túl koszos, nem túl olajos, de nem is frissen mosott, csilli-villi állapot).

Próbáltam volna még hibákat keresgélni, de a szívem nem engedte, ezt a kocsit ott helyben ki kellett próbálni. Hozzáteszem, állt mellette egy másik hasonlóan szép coupé, egy ford mondeo, sokkal jobb árban, sokkal fiatalabban, és nagyon is tetszett, de automata váltós volt, innen tovább nem érdekelt.

Szóval indítás. Valami írtózatos nagy sportkipufogó van rajta, és nagyon szép, mély, erős hangja volt. Ez már rég túl mutatott a Love for the first sight és egyéb perverziókon.

Mentünk egy próbakört. Csak annyi apróság tűnt fel, hogy haver, lefulladt a kocsi alapjáraton meleg motor mellett. Természetesen felhívták a tulajt, és az meg mondta, hogy biztos csak azért, mert sokat állt (3 hónapot), és hogy kicsit megjáratom és menni fog. Na jó, én marha bevettem, de tövig.

Sebaj. Ez a kocsi nekem kellett. Kicsengettem az eredetileg tervezett vételi árnál többet (kb 1M), és utána jött a használat.


Nem volt vele semmi baj, azokon kívül, amiket a hibalista elején soroltam. A többi meg a szerelőnél derült ki. Hol máshol? Még ha vittem volna egy szakembert is magammal, akkor se állapította volna meg, hogy lengőkar, meg fékbetét csere.

De elég húzós volt a végösszeg, és ugye még nincs minden kész, ha meg lesz, majd leírom.

És egy kicsit az élményről is:
1200Kg, 2000cm^3, 170LE, szívómotor, sportkipufogó. Feledhetetlen. Egyedi.
Az első pár száz km során mindenütt megbámultak, elég ritka egy látvány :) És nem tudok vele betelni. Gyönyörű.

Gyorsulás? Tökéletes. Bőven elég minden körülmény között. Nem akar kiszaladni alólam, nem akar lerohadni midnenütt, és alig van, aki gyorsabb lenne nálam :)

De tényleg. Városban, országúton, pályán is mászkáltam vele, de nem igazán volt még autós, ami nagyon meg akart előzni (voltak azért: Audi 4.2TDI motorral, BMW 528i, 335D, Volvo S80).

És az ára? Kicsivel több, mint amit terveztem, főleg úgy, hogy az utólagos javítási/csere számla szerintem 120-150E lesz. Igen. Valószínűleg ennyiért már sok. Sőt. De az ember, ha szerelre talál, akkor nincs az, ami le tudná állítani :)

Amit nagyon szeretek még benne: nagyobb, mint az előző R19, így nagyobb a hely hátul, és a csomagtartóban is :)


Aki Celicát szeretne venni, az vegye figyelembe, hogy ez egy sportkocsi, és nagyon sokat az önjelölt boyracerek használtak (mint pl az enyémet), így sok futóművi, fék oldali probléma / javítás / csere várható, nem kis áron!
Vásárlás előtt megnézni:
- fékbetét, féktárcsák állapota!
- Lengőkarok állapota!
- kézifék
- hol volt törve (3 évesnél idősebb sportautó biztosan volt már törve)

Hibalista

- Hogy mi romlott el rajta? Ez egy vicc kategória... - - első ablakmosó nem nyomta a löttyöt -> én voltam hülye, nem is romlott el, csak itt nyomni kell a gombot, amit nem vettem észre, és nem egy kart húzni... - - vásárláskor nem működött a gyári rádió... mint kiderült nem volt bekötve - 10 percnyi szerelés otthon - - nem ment a fűtéskapcsoló - csak a műanyag tekerő volt eltörve, amúgy működik - - egyelőre nem megy a motoros rádióantenna - öcsém nézte, 10 perc javítás lesz - - És ami nem romlott el, de szerelve/cserélve volt: - - Fékbetét csere jobb elöl: 14000 - - Első féktárcsa csere: 2*14000 - (ezekre munkadíj 9000) - - Olajcsere: 20000 - - jobb első-alsó lengőkar csere - 35000 a felújítás + 20000 munkadíj - - két ékszíj cseréje - valami 5000 a kettő munkadíjjal - - gyertya csere - denso iridium 14000 (4db össz.) - - az alapjárati ledöglést az alapjárati motor okozta, amit egyszerűen kitakarítottak, azóta jó :) (5000 a gyertyacsere munkadíjával együtt)

Ide hordtam szervizbe

18 éves öcsém - elektronika, küty-mütyök

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bp. Róna utcai szerelő - nem tudom mi a neve Korrektek, meg jól megcsinálnak mindent, csak néha azt is, amit nem kérek :) De legalább szóltak, hogy haver, ezzel a fékkel max 500km-t mehetsz még, különben gáz lesz... Mondjuk kicsit sok a munkadíjuk, de hát már nem tudom a debreceni szerelőmhöz vinni...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 181000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Renault 19 1.9D Következő autója? Caterham
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1993

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)