A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1.6 XLi 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Megbízhatóság négy keréken

Szöveges ítélet

A legtöbb népítéletes bejegyzés elfogult, vagy isteníti az adott márkát, vagy a sárba gyalázza (ha nem hiszitek, olvassatok Dacia Logan, vagy Suzuki bejegyzéseket) azt. Igyekszem objektív, másoknak hasznos bejegyzésekkel szolgálni.
Az autót korábban egy vidéki város utazási irodájának ügyvezető igazgatónője használta, aki gyakran kiruccant vele külföldre, de a nemes-nemzetes fővárosunkat is gyakran látogatta vele. Ezt követőn került hozzánk, egy másik vidéki városba, azzal a kiegészítéssel élve, hogy gyakran Budapesti megpróbáltatásokon is részt vett.

Felszereltség és biztonság: Vezető és utas oldali légzsák, ABS, manuális klíma, elektromos ablakok elől és hátul, állítható magasságú kormány, központi zár távirányítóval. Szervokormány. Hatalmas, jó ég tudja hány literes csomagtartó irdatlan nagy zsanérokkal, de ettől függetlenül jól pakolható. (Ami nem egyszer már belefért: Babakocsi bölcsővel, 120x120-as összecsukható járóka, etetőszék, összecsukható babaágy, játékok, stb. Három felnőttre 2 hétig elegendő ruha, stb.) És ez nem egy kombi autó.

Kényelem: Elől és főleg hátul hatalmas lábtér. Kényelmes első ülések. Vezető oldali ülés gerinctámasszal, kis kütyü, ami hosszú utakon igen hasznos lehet. Kormány jó markolatú, és szépen kopik, mert ezt már Nagy-Britanniában szerelték össze. A vezethetősége szerintem kiváló, bár a kuplung lehetne egy kicsit finomabb. A feleségem sokat küzdött vele, mire megszokta. Úttartása, útfekvése jeles, rugózása kemény és pattogós, megpakolva, több személlyel kényelmes, lágy. Parkolásnál, észnél kell lenni, hatalmas a holt tér.

Motor: Az alig több mint másfél literes motor, könnyű jobb lábbal barátságos fogyasztást mutat. Országúti használat során nem mértem 7 liternél többet. Autópályán 140 alatt alig több mint 7 liter. Vegyes használat során 8 liternél megáll, csak városban és télen 9 liternél nem több. Nem formabontó motor, inkább átlagos, japán jegyeket mutat, mert csak 4 ezer fölött húz látványosan. A sebességek kiosztása a városi használat mellett szól: 55 km/h után nyugodtan 5. fokozatba kapcsolhatunk. Hátránya, hogy autópályán 130 után már hangosnak mondható. Erősebb menetzaj csak 170 után észlelhető.

Egyéb észrevételek: Utastér világítás gyakran elszáll, akárcsak a műszerfal bal oldali világítása. Később megtudtam, hogy ez kvázi típushiba, zabálja a belső kis égőket, orvosság ellene a japán égő (két éve nem cseréltem). A vezető oldali első ajtó műanyag borítása egy helyen fellazult. És amit már említettem, kopik a kormánykerék borítása. A műszerfal középső konzolján a rádió alatti kemény műanyag néha-néha nyiszog. A hátsó biztonsági övek centire (japánra) szabva; a gyerekhordozót éppen csak hogy be tudom kötni. A motorháztető és az ablaktörlő közötti résbe a lehullott falevelek szépen befészkelik magukat, nehéz tisztán tartani. A pótkerék előhalászása a tele csomagtartóból, kész horror, inkább tették volna alá.

Forma, küllem: 10 évvel ezelőtt nem volt egy hivalkodó autó és most sem az; vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy 10 év után sem lóg ki az új autók sorából. Sértés lenne, ha átlagos jelzőkkel illetném. Autópályán, ha visszapillantó tükörben látják, nem iszkolnak előle, viszont termetes feneke az üldözőmániás, leparancsolós, villogós autósoknak tekintélyt parancsol.

Szervizben eddig egyszer voltam vele: 100 ezer után vezérmű szíj csere volt, görgő alkatrészekkel, vízpumpával. Ekkor kicserélték az egyik hátsó kis összekötő kart is. Féktárcsákat és a fékdobokat is cserélni kellett. Elhasználódtak. Vészfékezésnél beremegett a kormány, valószínűsíthető, hogy a korábbi tulaj a leszabályozással próbálkozott, de az esztergagép mestere nem volt a helyzet magaslatán.
Nemrég észleltem, hogy a hűtővíz csöpög. Megtaláltam a hibát, a hűtő fölső borításán egy hosszúkás műanyag alkatrész van, amely több helyen elfáradt és üzemmeleg állapotban elereszti a vizet, tehát cserélni kellett.

Az autónk idén volt 10 éves. Rozsdának jelét nem látom. Reménykedem, hogy még sokáig megleszünk egymással. Nem értem, hogy egy ilyen jól eltalált autót miért nem gyártanak tovább.

Hibalista

- Vezérmű szíj csere a görgő alkatrészekkel együtt 100 ezer körül;
- Hűtő, NISSENS-t vettem, kedvezménnyel 16 ezerért;
- Féktárcsák elöl (leszabályozás korábbi tulajnak nem jött össze), fékdob hátul.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Supratrend Üröm

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 980000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ascona C Következő autója? Toyota
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)