A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (2000-2007)

Wagon R+ 1,3 fapad 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

A megbízható vadszamár - igénytelen, strapabíró

Szöveges ítélet

A gépsárkányt 2004-ben vettem. Egy MB 123-ból ültem át belé, mert a szegény pára hosszas szenvedés után kilehelte egy balatoni út után a lelkét. 240-es dízel volt, nem egy rakéta, de éveken át cipelt nagyon megbízhatóan.
Valami hasonló autót kerestem, abszolút nem Suzukiban gondolkodtam. Az autó napi használati eszköz számomra, sokat kell mennem. Nem tehettem meg, hogy sokat keresgéljek, gyorsan kellett megoldást találnom. Egy ismerős autókereskedő mutatta meg, mikor felhívtam, mit tud gyorsban ajánlani. Elmentem, megnéztem, és mivel nem találtam rajta semmi rendkívüli kifogásolnivalót, meg is vettem.
Először ámulatba ejtett a merci utáni rakéta fíling, mert, mint akit seggbe rúgtak, úgy gyorsult lámpáknál, előzéseknél. Hatalmas volt a kontraszt! Aztán az első esős napon jött a kijózanító pofon. Egy kanyarban kicsit besokalltam és az autó, mintha jégen csúszott volna, leszáguldott az útról, no tapadás. Szerencsére minden következmény nélkül úsztam meg a dolgot, csak bementem a mezőre füvet nyírni.
Ezt az utálatos szokását már tudom kezelni, de megszokni soha sem fogom. A 165/65-ös virslik száraz úton még megteszik, de amint leesik pár csepp eső, kifut az út a talpuk alól. Átlag gumik vannak rajta, most meg nem mondom milyen (talán Fulda?), de hozzáértők szerint valami minőségi darabbal valamelyest lehet ezen változtatni pozitív irányba.
A másik negatívum számomra a belső anyagválasztása. A full műanyag dizájn nem valami szívet melengető, viszont praktikus. Van 3 elvetemült ebszerű képződményem, akik sportot űznek szőrelhagyásból, nyálzásból és a virágágyások zsíros földjének kocsiba mentéséből. Ne tudjátok meg hogy néz ki a kocsi egy kiadós legeltetés után ... De ezt akár gőzborotvával is lehet pucolni, szerintem az se tenne kárt benne :) Gyorsan, nagy hatásfokkal lehet eredményt produkálni szerényebb eszközökkel is. A műanyag hajlamos a karcolódásra, ami nem mutat valami jól, de ha vigyázunk rá, évek múlva is képes az ember új autó érzést keltő kinézetet varázsolni belőle. Összességében strapabíró, egyszerű, könnyen kezelhető. Nálam évek óta van, szerencsére nem kopog, zörög, bár mostanában hátulról hallok egyszer-egyszer nyöszörgést, de ezt is 6 évesen kezdte el és egyenlőre alkalmanként jelentkezik csak.
És akkor a pozitívumok.
A motorja szenzációs. Lámpáknál kategóriákkal nagyobb, komolyabb autókat képes lealázni, előzéseknél egyet visszadugva a seggét a földön húzva ugrik meg és aláz porig szinte minden alsó,alsó-középkategóriás autót,de a felsőbb osztályok példányainak is tud meglepetést okozni. Ellenben japán, ami azt jelenti, hogy hatékony haladás esetén pörgetni kell, hogy valamit produkáljon. Ennek ára van:tempósabb városi közlekedés esetén az elején bőven 9 liter fölötti fogyasztást tudtam okozni neki, de akkor ezt a fíling miatt nem bántam :)
Mostanra elszállt az újdonság varázsa, már nem hoz annyira lázba ez. De akárhogy is vigyázok, nem tudom a fogyasztását lehozni 7,5-8 liter alá. Itt a márkatársak rendkívüli, 6 lityi körüli étvágyat emlegetnek, én ezt csak az oldalon olastam, sose éltem még meg, egyedül 1X, mikor nagyon ráérősen mentem le Karcagra a 4-en 70-80 közti tempóban, mert baromira ráértem. Akkor evett 6,2-t, se előtte, se azóta :))
A futóműve meg kicsit vegyes érzelmeket ébreszt bennem. Feszes, de nem annyira, hogy megmondjam az 5 forintosról, hogy fej vagy írás volt felül mikor átmegyek rajta, de alkalmanként kirázza a szuszt az emberből buszmegállók, bordák leküzdésénél (és ilyenkor baromira tud zörögni benne minden). A pesti utak kátyúit jól tűri, néha mikor fel tudom emelni csápos emelővel, megdöbbenve tapasztalom, hogy még mindig nem lóg, kotyog rajta semmi. A beletett km-ek 90%-át városon belül raktam bele vegyes útviszonyok közepette, de ennek ellenére még mindig hibátlan!
Az elektromos dolgokról pedig azt sem tudom, eszik vagy isszák őket... A néha előforduló izzócserén kívül sem a computerrel, se a lambda szondával, se a gyújtással nem kellett soha sem foglalkoznom.Az önindító, generátor valahol megvan benne, teszi a dolgát.A fényszóró jó nagy méretű, megfelelő izóval a lósz@rt felégeti az útról. Belülről állítható, nagyon tág határok között.
Elég fapados változatot vettem, nekem kellett beletennem a riasztót, központi zárat, elektromos ablakemelőt, rádiót,CD tárat, hangszórókat. Ezek megvoltak otthon, mikor ráérő időm volt valamelyiket beszereltem, nem volt egetrengetően megerőltető és ördöngős mutatvány, mivel ez a szakmám :))))
A csomagtere meglepően jól pakolható, az ülések döntésével hatalmas teret lehet elővarázsolni. Én 192 cm magas vagyok és éjszakai peca alkalmával, mikor nem ment a hal, aludtam benne hátul úgy, hogy majdnem teljesen ki tudtam nyújtózni. Igaz, nem hosszában vagy keresztben, hanem átlósan, de elfértem.
Az első vezetőülés pedig majdnem tökéletes. Nem kicsi méretem ellenére bőven van helyem, mondjuk mögöttem barokkos túlzás lenne azt állítani, hogy kényelmes az utazás. De mivel egyedül használom, pont nem érdekel ez a szempont.

Ha eszembe jut még valami, később pótolom.
Nem azért vettem ezt az autót, mert életem álma volt, kicsit a kényszer vitt rá. Ha az ember nem kompromisszum képes, akkor talán nem is fogja szeretni. Vannak hibái, kár lenne tagadni, de azt hiszem alapvető gondok, életveszélyes típushibák, pénztárca apasztó kilengések nem jellemzik ezt a típust. Biztosan van nála szebb, szerthetőbb, de egészében ha az ember úgy áll hozzá, hogy egy kiskategóriás autót vesz X ft-ért és azért mit várhat, akkor nem csalódik benne. Rengeteg olyan tulajdonsága van amiért szerethető, amiben kategóritársait messze megelőzi. Az a pár negatívum pedig olyan , ami a mindennapi használat során megszokható, tolerálható. Ha ezeket is ki szeretné az ember küszöbölni úgy, hogy a jó dolgok mind megmaradjanak, lényegesen drágább autót kellene vennie.
Az én célom az, hogy A pontból B pontba eljussak gyorsan, idegeskedés, útszéli dekkolás veszélye, mindennapi használat során jelentkező problémák nélkül, alkalmanként cuccolhassak vele átlagosan szállítandó tárgyakat, ne kelljen minden alkalomra tehertaxit fogadnom.
Azt hiszem ebben az autóban mindezt szinte tökéletesen megtaláltam.

Hibalista

- Az eltelt 3 év alatt megevett 1 garn első-hátső fékbetétet, 2 db hátsó fékmunkahengert, amik egyszerűen berohadtak, 2 db első féktárcsát, ezeket csak a vizsga miatt cseréltem le, talán elbírt volna még egy szabályzást.
- Ezen kívül csak a szokásos olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertya, vezérműszíjcsere volt rajta km szerint.
- Összegszerűen alkatrészre, anyagra (van kedvezményem sok nagykerben, és benne vannak a kötelező olajcsere során cserélendők is)) 55-60.000 ft-ot költöttem. Ez szerintem a 3 évre elosztva abszolut nem sok. Ezt átlagember 20-25 %-al drágábban oldja meg utcáról beesve egy alkatrész árúházban. Ha javasolhatok beszerzési forrást, akkor nézzetek szét a Láng, Bárdi, Amero-R vagy a Start üzleteiben.

Ide hordtam szervizbe

Először is le kell szögeznem, hogy nem sokszor kellett a dobozhoz javítási szándékkal közelednem!
Az autót mind a mai napig magam szervizelem,még egyszer sem állított megoldhatatlan feladat elé. Van szakmai multam, kreatív hozzáállásom, az autóban kiforrott technológia. Csak a kopó,forgó,mozgó alkatrészek adták meg magukat eddig, de ezek is iszonyat km, ill nyúzás után. Nem kímélem az autót, igaz extrém használat sincs, de a beszerelt anyagok megbízhatóságban, ellenállóképességben felveszik a versenyt bármilyen , akár prémiummárka típusával is. Nem találkoztam berohadó csavarral, lenyalódó csavarfejjel, rossz anyagminőségű alkatrésszel.
Nagyon sokszor elgondolkodom a javítások során, hogy ha ezek a dolgok ennyit kibírtak, akkor érdemes inkább gyárit venni bele, mert akkor azzal ugyanennyit lehet ismételten elmenni.
Az osztályzat nem öntömjénezés, igazából az autó érdeme, mert egy ügyesebb kezű, autót látott ember minden sallang nélkül meg tudja oldani rajta a futó javításokat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 74
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 123 Következő autója? még nem aktuális, nem gondolkodtam rajta
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (322 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)