A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2010)

Swift 1,2 GLX  

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Piros Lazac

Szöveges ítélet

Amit vételkor írtam:
Először is leszögezném, hogy egyelőre a bejáratós üzemnél tartok, 200 km van az autóban, így első körben a kezdeti benyomásokat írnám le, később pedig majd szerkesztem a most megírt ítéletemet.

Azért esett erre az autóra a választásom, mert egy stabil, biztonságos, ár/érték arányban rendben lévő kisautót kerestem. Az 5 csillagos törésteszt, az ESP, a 7 légzsák nálam elég sokat nyomott a latban a választáskor, illetve nagyon csábított az ígért 5,5-es vegyes fogyasztás. Meglátjuk.
Első benyomásom a belső térről volt: szép, tágas, apró, jól átgondolt rekeszekkel, remek műszerfallal, szuper rádióval (a mostani GLX-ekbe egy USB-s CD-s autórádiót raktak, ami kormányról is vezérelhető, összességében nagyon rendben van), igényes anyaghasználattal (kivéve középkonzol, az a régi kopogós műanyagból van, de kit érdekel). Szokatlanul nagy számomra a szélvédő, kicsit olyan, mintha egy modern akváriumban suhannék. Itt említeném meg azt a kevés karosszériabeli negatívumot, amit szubjektíve találtam eddig: elég kényelmetlen számomra a vezetőülés (egyszerűen széttörik a derekam, valamint a dőlésszöget sem nagyon tudom beállítani, mert nekem épp két állás között lenne kényelmes), nagyon nagynak tartom az A és B oszlopokat (szélesnek, pontosabban: körforgalomban, illetve sávváltáskor kétszer is megnézem, nehogy legyen valaki a holtteremben), illetve kicsit ormótlan számomra a visszapillantó: ha keskenyebb lenne a kerete, akkor is klassz lenne, és legalább csökkenne a holttér. De ezek a negatívumok lényegében apróságok.

Amit menet közben tapasztaltam, az sok szempontból meggyőző. Nagyon stabil, ésszerű keretek közt nincs az a kanyar, amiben megdőlnék (korábbi Ford Ka-mhoz képest ez nagy előrelépés :), remek a váltója (a II-es Swifthez képest kemény, de az ugye híresen kicsi váltó volt a kasztnihoz, ezért cserélték le az új Swiftnél), nagyon finom a kormányszervó mechanikája. Fantasztikusan csendes a motor, alapjáraton szinte teljesen csendes kívülről is, belülről is, de pályán 130-140-nél sem kell a rádiót bömböltetnem ahhoz, hogy halljam.
Ami egyelőre bosszant, az a dinamikája az autónak, ami konkrétan nincs. Vagyis 94 LE-höz képest nincs. Mivel én főleg pályán használom (vagy esetleg vegyesben, de minden nap benne lesz 40 km pálya), kéne a dinamika, de egyelőre úgy érzem, nem ez az erőssége. Mindezzel talán kicsit összefügg a fogyasztás, ami nálam eddig 6,0-5,9 l/100 km, kicsit több a gyári ígért értéknél. Mindkét tekintetben reménykedem abban, hogy majd a bejáratás után javulni fog (1000 km-nél kell vinni szervízbe, utána update-elem jelenlegi értékelésemet), és természetesen egyik említett probléma sem egetrengetően súlyos fokú, épp csak zavaró. Egyelőre 8/10-nek értékelném az autót, aztán majd meglátjuk, merre mozdul ez el az első 1000 km után.

10000 km után:
Imádom! A fogyasztása szépen csökkent, 5,7 l/100 km jelenleg vegyesben (napi 40 km autópálya + 20 km pesti forgalom), ezzel párhuzamosan a dinamikája is megjött az autónak az ötezredik km után. Mostmár teljesen hihető számomra, hogy 94 ló robog alattam.
A nyárra való tekintettel kipróbáltam a klímáját is (manuál klíma), és nagyon elégedett voltam. Gyorsan lehűti a belső teret, mindezt úgy, hogy nem érzem meg a motor teljesítményén, mint némely kategóriabelinél.

Megszerettük egymást a kisautómmal.



Ajánlott olvasmány Suzuki-szkeptikusoknak ez a cikk: http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2012/05/15/a_suzuki_esete_a_magyarokkal_es_a_magyar_gazdasagi_patriotizmussal/ .

Hibalista

- Egyelőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Ház - korrektek, csak a hétköznapi nyitvatartásuk nem elég rugalmas.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Suzuki Plusz - korrektek, nekem jobban az utamba esnek munkába menet, így ide tervezem hosszútávon vinni a kocsit.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ka Következő autója? Auris
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2010 (2010)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)