A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift Swift 1,6 Sport 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Meglepetés, nem csak nőknek szól

Szöveges ítélet

Harmadik új Suzukim, és az előzőek tapasztalataira hagyatkozva már nagyjábol tudom mit várhatok illetve mit kell majd sajátkezűleg finomítanom. Gondolok itt a gyári silány minőségű olajak cseréjére, az űlés nyikorgások megszüntetésére, és az érzékeny üzemanyagrendszer rendszeres karbantartására, injektor tisztító adalék rendszeres használatára. Ez utóbbi előző autóimnál rendszeres motordiagnosztikai hibajelzésekkel rendszeresen megviccelt, majd az üzemanyagadalék 2-3000 km-kénti használatával megszünt.

Akkor a lényeg: Az autó elejébe esztétikusan és aránylag szellősen beépített motor ebben a kategóriában maga a tökély. Olyan hihetetlen erő tartalékokkal rendelkezik, hogy így 15 ezer km után is meglep néha az autó, bizonyos helyzetekben. Gondolok itt emelkedők, előzés és egyéb motort próbáló szituációk leküzdésére. Hegyekben, szerpentineken egyenesen fenomenális a motor, olyan huzóerőket produkál amiket más autóknál sosem tapasztaltam. Ugyanezen helyzetekben a futómű és a rákötött elektronika (kitörésgátló, menet stabilizátor, fékerő elősztó) annyira hatékony, hogy szinte aki a sportossága miatt vette az autót, keresni fogja az extrém helyzeteket, és azt tapasztalja hogy ami más autónak extrém, az a Swift Sportnak egy átlag dinamikájú menet teljesítmény. Zárt betonpályán (reptéren) kipróbáltuk az autót, amúgy driftesnek szánt menetben és az autót bekapcsolt elektronikával lehetetlen megpörgetni, megcsúsztatni, borulás határára vinni. Kikapcsolva az elektronikát viszont már erős vezetői tudás kell az autó kordában tartásához, ami persze nem azt jelenti hogy veszélyessé válna az irányíthatóság, csak éppen szükség van minden tapasztalatra, hogy az autó a motor erejének köszönhetően azt a viselkedést produkálja amit a gazdi óhajt. Mindkét esetben a futómű teljesen a maximumot produkálja, tehát egy rossz szavam se lehet rá. A fékek nagyon jól teljesítenek, és eddig nem jelentkezett a kis tesóknál többször is felvetett tárcsa és betétkopási gond, Az olajcsere ráfér a fékrendszerre is valami minőségibre főleg azoknál akik többször használják ki az autó erejét és biztosak szeretnének lenni abban hogy megálláskor, az autó korrigálásakor sem lesz gond. A belső tér kialakítása, a chromozott pedálok, a recaro sportűlések, a műszerfal és a digit klíma kezelő összhatása mondhatni tökéletesek és esztétikailag is nagyon feldobják az autót. Bár az ülésmagasságnak nevezett funkció, inkább az ülőlap viszinthez képesti állítgatását jelenti. A hátsó űlésen éppen a minap utazott közel 300 km-t egy 2 méter magas srác, és pl. az új Focushoz képest, melyben hátul nyakgörcsöt kap egy 185 cm-es ember is, szóval ahhoz képest elmondása szerint teljesen jól érezte magát. A csomagtérre nem térnék ki, hiszen nem furgont vettem, de azért eddig aminek bele kellet férnie az bele is fért. Max a hátsó üléstámlát kellett döntögetni. Az autó összképe, a formák, a mélyre nyúló markáns homlokfal a módosított hátsó lámpák, a gyönyörű 17-es felnik a G.Y. F1 Eagle gumikkal, a sötétítés, a tetőspoiler, nekem első találkozáskor az autóval már szerelmessé tett. Bár merre járok is, az autókat szerető emberek mind-mind megfordulnak utánunk. A kezdeti nem ritkán 10-12 literes fogyim így a bejáratás végére, az oljacserékkel ma már nagy átlagban beéri 7,5 liter körül. Lendületes de nem erőszakos módban a 6,5 litertől kezdődően, az autópályás rally-s, nem ritkán 200 közeli tartósabb tempós, 8,5-9 literig bezárólag. 9 liter feletti fogyasztást olyan 5 ezer km óta nem mértem, pedig a vezetési stílusom nem változott. Azaz meghálálja a motor a minőségi anyagokat.

Ha az első 6 hónaphoz mérten marad az autó meghibásodása, fogyasztása, fenntartása, akkor mondhatom nagyon meg leszek elégedve, és ahogy a Suzukit ismerem, és az előző 7 év tapasztalatait veszem, ezzel nem is lesz gond.

Akinek nem szempont a nagy család, nagy csomagtartó, viszont fontos az ár, mostmár bátran mondhatni a minőség is, a költségek és a megbízhatóság, valamint egy igazi sportos élményt nyújtó kisautóra vágyik, az ne habozzon.

Ami még lényeg, nagyon jól számolja be a Suzuki a Suzukit új autó vásárlásnál. Az 5 éves leadott autóm 1 millió körüli TAX ára helyett 1,4 millióért számították be, a listaárból a számla végösszegében 280 ezer kedvezmény, semmilyen üzembehelyezési és egyéb költség, sőt az egyébként a Sporthoz nem járó teljes ajándék téli kerék garnitúra, ráadásul ADAC tesztgyőztes gumikkal. Szóval ha mindent összeadok nekem az autó a 4 milliós listaár helyett kb. 3,3 millióba van.

Én nem bántam meg és ha cserélek is később, biztos hogy a család ifjabbik tagja nagy örömére lesz az autó.

Hibalista

- Kicsit hajtósabb üzemmód után, főleg a visszaváltásoknál és a hátrament kapcsolásakor, feltünően nehezebb volt a kuplung-váltó használata. Mintha nem emelt volna ki rendesen felhevült állapotban. Kicseréltettem a kuplung munkahengert, így egy fokkal jobb lett de sztem a fékkel közös tartályból használt hidralika olaj nagyon silány lehet így az is cserlve lesz. A gyárilag használt motor és váltó olaj is gyatra lehet, mert sem a motor hangja, sem a váltó működése nem tettszett. Mindkettőt 5000 km környékén lecseréltem minőségi olajra (motor: Valvoline Synpower VR1 5w-50, váltó: Valviline Synpower TDL 75w-90) és az eredmény nem maradt el. Sokkal simább, egyenletesebb és csendesebb motor és váltó, lényeges fogyasztás csökkenés. Olajcserék előtt az istenért sem ment le 8,5 liter alá, cserék után 1-2 ezerrel már mértem bőven 7 alattit is. (Legjobb 6,5 l). A vezető oldali központi ajtózár zörgött és nem működött a retesz. Csere után helyreállt és azóta is jó. Nyikorgtak az első és hátsó ülések csukló pontjai. Megfelelő helyre fujt kúszózsír használata után megszünt.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Réfy Kalocsa. Attol független hogy a szerelők (tegeződős viszony) mindig morognak ha zaklatom őket (viccből), rendesen megcsinálnak mindent. :))

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Japán Ignis Következő autója? 1,9 Diesel, 3 ajtós Vitara ha behozzák végre az országba
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (783 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)