Megbízható,szerethető kisautó.
Szöveges ítélet
Egy alap extrás,első szériás gömbölyű Swiftet cseréltem be erre a narancs színű közepesen felszerelt példányra,nem azért pont erre mert ez tetszett,hanem mert ez volt készleten,a fő szempont a gazdaságosság,és a megbízhatóság volt,és ennek a két kívánalomnak maradéktalanul eleget is tett...
Az elmúlt nyolc év/101000 km alatt semmiféle meghibásodás nem történt,rendkívüli eseményként egy szélvédő törés volt,(14500.- szereléssel együtt),90 ezernél féktárcsákat/betéteket cseréltem,mert zavart a betétek nyikorgása,(Textar,a két tárcsa+betétekkel együtt 20000.-,beszerelés után a nyekergés megszűnt),százezernél hosszbordás szíj csere,(kemény 2500.- forintért),ezeken kívül a kötelező olajcserék 15 ezrenként,a nyolc év alatt egy garnitúra nyári gumi,és ennyi a sztori...
Akinek nincs sok pénze,annak ez az autója,vehettem volna az újkori árából egy tíz éves hetes BMW-t,(más kérdés hogy már hetvenhétszer eladtam volna,mert a bimmerhez egy féktárcsa kerül annyiba amit erre 8 év alatt összesen költöttem),de a fenntartási költségei alapján ez a kocsi az átlag magyar,megfizethető,és ami a legfontosabb,fenntartható kisautója,nyilván van sokkal jobb,sokkal szebb,de a családi költségvetést ez terheli meg a legkevésbé...
Pár szóban a kocsiról:
Szigorúan két személynek ideális,elől a hely több mint elég,a vállak nem érnek össze,a lábtér elegendő,az ülések átlagosan kényelmesek,oldaltartásuk szinte semennyi.
Hátul gyerekeknek épp hogy elég a hely,a lábtér kevés,(igazából nincs is),a ki-beszállás problémás,a fejtámlák idétlen formájúak,és belülről nehezen állíthatóak.
A csomagtér jelzés értékű,két felnőtt hétvégi cuccai elférnek,de két gyerekkel,meg a cuccaikkal kvázi lehetetlen elindulni.
Pakolóhely,kacattartó alig van,a kesztyűtartó kicsi,a térképzseb még kisebb,a pohártartó szar helyen van,és kicsi.
Az egyhármas benzinest pörgetni kell,3000 alatt nem csinál semmit,3500-nál megjön a kraft,innentől meglepő vehemenciával viszi az egytonnás bódét,kanyarban élvezet neki nyomni,a gyárilag felrakott 195/55/15-ös gumikkal lesöpörhetetlen,jól tartja az ívet,barátságos,hülyebiztos a vas.
Háromezres fordulatnál a sebesség 110 körül van,a hangja meglepően kicsi,pedig nincs agyon szigetelve a kaszni,130 felett megjön a hang a tükrök felől,és a fogyasztás is meredeken ível felfelé.
A fékek jók,és jól adagolhatóak.
A fogyasztása elég érdekesen alakult,kb 10-20 ezerig simán benyalta a 7 litert,aztán elvolt 6.5-el,kb ötven,hatvanezer óta nagyjából 6 litereket evett,kevés klímával,anélkül beérte 5.8-al is,télen minimum plusz fél litereket kért.
Igazából aki a fogyasztása miatt venné,annak nem ajánlom,annak az egyhármas DDIS való.
Az egyetlen komolyabb bajom a kocsival a párásodás volt,esős időben állandóan mennie kellett a klímának,ha ki akartam látni az ablakokon.
Ettől függetlenül,lényegében elégedett voltam a géppel,leginkább azért mert amíg a kollégáim sokkal nívósabb,és drágább kocsijai rendre lerohadtak,meghibásodtak,vagyonokat emésztett fel a fenntartásuk,én szimplán csak vezettem,tankoltam,és nem volt kérdéses hogy ez az "unalom" éveken át kitart,ha megfelelően gondozom,megadom neki ami kell,és nem gyilkolom.
Nem mellesleg amikor mennie kellett,(mert a két gyerekkel tényleg használhatatlan szegény) pillanatok alatt (és jó áron) eladtam,hiába van belőle tengernyi a Használtautón.
Hibalista
- Semmi hiba,amit cseréltem az nem a kocsi meghibásodása miatt történt,hanem kopó alkatrészek voltak,illetve a szélvédő,amit egy kavics intézett el.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Benkő Kistarcsa,korrekt,megbízható társaság volt.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Garancia idő után én magam szervizeltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 101000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Vitara |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |