A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GLX 

Az ítélet értékelése
2,8(4 db)

Szívem csücske, megtanított ésszel vezetni

Szöveges ítélet

2002. szeptemberében vettem újonnan, életem első új autója. Igazából 1.3 16V-t szerettem volna, de csak alapot tudtam volna venni, így maradt az 1 literes GLX kivitel. Az ék alakú kasznija a választott színnel (spéci metálzöld) nekem nagyon bejön.

Megbízhatóság: kiváló
A 6 év alatt kétszer nem indult: rajtahagytam a gyújtást, lemerült az akksi, rajtahagytam a teljesen lehalkított rádiót, akksi lemerült. Egyértelmű, hogy nem a kocsi hibája! Pöcc-röff, bármikor megy-visz-hoz!

Kivitelezés:
A fényezés (metál) és a beltér műanyagjai rosszabb-sérülékenyebb anyagból nem is lehetnének, a fényezést a fa levelének széle is megkarcolja -röhejes, de igaz-, sajnos. A belső műanyagok táskával, cipőorral való első találkozás nyomát örökre megőrzik pl kesztyűtartó. Eltüntetni lehetetlen...
A műanyagok zörögnek, ropognak.
A MAGYAR összeszerelés kritikán aluli, újonnan festékhiányos hátsó ajtó, ferdén beerőltetett, lenyalt csavarok, letörném a kezét annak, aki ilyen munkát ad ki a kezéből, és azét is, aki ezt "megfelelőnek" minősíti. Suzuki úr meg sírhatna egyet szégyenében! (Az is hibás, aki teljesíthetetlen darabszámok elérését zsarolja ki az összeszerelő melósból!)

Tapasztalt hibák:

újonnan: Ajtó kédergumi már újonnan ráncos, hiába a glicerin.A benzinpumpa hangosan sípol, inkább hallgatom, de ne bontsák meg a kocsit. Bal ajtó illesztése rossz volt. Hátső ablak tömítő-dísz műanyagja levált. Idegesítően alacsony alapjárat, rázza a váltót, a motort, engem... Alapjárati motoros kivitel, így emelni lehetetlen.
Ablakmosó spriccelő ereje 90km/h fölött nevetséges, (2 prosztatával is erősebben vizelek)
A hátsó ajtók alig nyílnak, egy japán is csak élével fér be. A hátsó (5.) ajtó nyílásának érthetetlen kicsi mérete a költségcsökkentés áldozata???? Bent elférne a cucc, csak nem lehet betenni...
Az eredeti dísztárcsák (spanyol) szépek, de anyagra rosszabbak, mint a tescosak.- átlátszó műanyag kábelkötözővel a felnire szorítható.
használat közbeni:
Ablaktörlő gumi hamarabb szétszakadt, hogy elkopott volna. Műszerfal világítás egyik izzóját kellett cserélni, hát nem semmi meló! Kalaptartó madzag szakadása (rövidáru boltban vettem kicsit vastagabbat, megvarrtam pasi létemre, 15 perc)
A hátsó kipufogó dob burkoló lemez hegesztése elengedett,zörög, állítólag csak a hátsó felfüggesztés megbontásával lehet kiforgatni, miután a középső összekötésig minden leoldott az ember. Na, ne már! :(

Menetteljesítmény:
1 liter, 3 henger, 53 lóerő. Jól húz, 3000 fölött indul meg, pár autóst már meglepett. Vége 160km/h fölött Pest felé M7-esen, egyenesben. Nagyon terhelésérzékeny, de a kicsi motortól érthető. Jobb lenne nagyobb motor, 1.3 16 szelep 85 lóerő.
Új Denso gyújtógyertyát keresek!!!NGK felejtős!
Ha lehet, motorfék, 60000km még eredeti fékbetétek...

Karbantartás:
csak Shell Helix Ultra 5w-40 olaj, hidegen finom motorkezelés;
csak esőben mosom a kasznit, viaszos sampon, amikor lehet mindig garázsban áll, nyáron árnyékban parkolok
normális ablakmosó folyadék -talán nem marja a festéket;
első utas beszállása táska nélkül, táska -> hátsó ülésre;
minőségi üléshuzat, szőnyegek

Összefoglalás:
Megbízható, jó motor, jó sebességváltó, alacsony fogyasztás, kiforrott konstrukció (geo név ismerős?), strapabíró járgány, gyenge kaszni, gyenge fényezés, ócska műanyag.
De:
A Suzuki 10 év múlva is ott vár, ahova letetted, és ha nem lopták szét, akkor be is indul, és megy!
Ne hasonlítgassuk más kategóriájú kocsikkal, ez alsó kategória. Aki sír, hogy fapados, az miért azt a kivitelt választotta???
Nem bántam meg, hogy őt választottam, de a köv. autóm egy kombi vagy egyterű lesz!

Hibalista

- A gyári akkumulátort kellett garanciában cseréltetni.
-

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Mészáros
(Misi bácsi, csak ő, más nem nyúlhat(ott) hozzá) A 10-es értékelés Misi bácsinak szól!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 601 S Következő autója? Suzi marad, amúgy japán kombi/egyterű pl Toyota
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)