A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift SEDAN 1,3 GLX-C 

Az ítélet értékelése
2,5(4 db)

Fiatalít és (gyorsuláskor) eltünteti a ráncokat!

Szöveges ítélet

Egyszerűen a odavagyok érte! Nem mintha nem szeretném az igazán jó, szép, gyors és drága autókat, legyen az japán, német vagy akármilyen (jó, indiai azért ne legyen ;-). Viszont ez, hogy ez az olcsó kis semmiség ennyire hihetetlenül jó, megbízható és hogy mennyire agilis, ez döbbenetes számomra! (És egy-két olyan ismerősöm számára is, akinek a Suzuki a gépkocsik legajla volt, egész amíg nem ült ebben a kis zöldségben)

Úgy ugrik meg "elrajtoláskor" zöld lámpánál, hogy azt öröm nézni. (Mások leginkább a hátulját nézik, mert sajnos nem bírok vele totojázni - persze leginkább csak a megengedett sebességig gyorsulok. Ők meg persze azt hiszik, versenyezni szeretnék, pedig egyszerűen csak jól megy és szép a hangja, élvezkedem!)

Pedig ez a kocsi 12 éves! Amúgy csendben jegyzem meg, hogy a pörgős motorjának hála még autópályatempónál is könnyen gyorsul. Legutóbb például tavaly nyáron négyen, csomagokkal csurig megpakolva is igen gyorsan tudtunk haladni, sík úton a 170-180-at erőlködés nélkül tartotta (remélem, rendőrök nem olvassák a Népítéletet). De lehet, hogy csak a lendület vitte, ki tudja... ;-)

Van egy olyan gyanúm, hogy - amellett, hogy tényleg tök jó kis kocsi és a szerelőm szerint az egyik legjobb volt az 1996-os széria - a fickósságban még egy bizonyos amerikai adalékanyag is szerepet játszik, amit szinte a kocsi megvétele óta használok, mind a motor-, mind a váltóolajban.

De persze még ilyen jó állapotban sem tudnám párszázezer forintnál többért eladni (pont azért, mert már 12 éves), többek között ezért ezt egyelőre nem is tervezem.

A csomagtartó szerintem egy ekkora kocsinál bőven elégséges. Még nem voltam úgy, hogy kevés lett volna, pedig síelni is voltunk vele - szintén négyen, jól megrakva csomagokkal és a tetőn síléctartóval. Oda-vissza több, mint 2000km-es út, a kocsival sem volt gond, a kényelem meg olyan volt, amilyen, de semmiképpen sem vészes. Mindig meglepődöm, amikor egy új mondjuk középkategóriás vagy még nagyobb autónál azt írjátok: a 180 centisen éppencsak elférnék magam mögött. Én 184 vagyok, és ebben a kisautóban is rendben elférek magam mögött. Na persze, biztos a kevesebb karosszéria merevítő és egyéb biztonsági cucc hiánya miatt - gondolhatják sokan.

Na akkor a tömjénezés után íme néhány kisebb negatívum is. Például a kicsi 13-mas kerekeken igencsak pattogós az autó, ebben gondolom közrejátszik a kis tömege is (820kg üresen). Azért nem egy vesekő-kezelés, de vannak ennél sokkal komfortosabb kisautók is. Viszont ennek ellenére szerintem teljesen jó az úttartása. Másik hibája konkétan az én példányomnak, hogy nincs benne légkondi. ;-) Tudom, hogy utasként az alacsony üléspozíció is kényelmetlen, főleg a kiszállásnál. Emellett a hátsó ajtók szerintem nem nyílnak elég tágasra. A kissé kagylósított első üléseimet azonban igazán kényelmesnek tartom!

Persze tisztában vagyok azzal, hogy ez nem egy tank (mint pl. az újabb Swift), sőt, vékonyka lemezei nagy ütközés esetén gondolom nem sok védelmet nyújtanak. Ez van. Bár azt hiszem, a 80-as évek végéig más gyártók modelljei sem voltak sokkal masszívabbak (lásd pl. Honda CRX).

A karosszériával kapcsolatban még annyi, hogy rozsdának, rohadásnak a 12 év alatt gyakorlatilag nyoma sem volt. Igaz, leginkább garázsban éjszakázott. Két rozsdára érzékeny pontot találtam: a motorhűtő alatti alsó kereszttartó - ezt ki is cseréltettem, mert gyakorlatilag szétrohadt -, és a benzinbetöltőnél belül egy picit, a lemezek hegesztésénél megpúposodott a fényezés. Az is igaz, kocsimosás után szárazra törlöm a nyílászárók széleit és a benzinbetöltőt is. Ez talán kicsit túlzottnak tűnhet, de csak kb. 5 percet vesz igénybe.

A motorral két kisebb problémán kívül nem volt gond. Az egyik, hogy cserélni kellett az injektort, mert eltömődhetett, és a tisztítóadalék sem hozta rendbe (a szerelő bontóból szerzett, kb. 20eFt-omban volt az egész).

A másik már egy érdekesebb eset volt. Az autó egyszercsak elkezdett kopogós és erőtlen lenni. A szerelő először a dugattyúkra gyanakodott, hogy letörhetett belőle egy kis darab. De nem. Teljesen úgy tűnt, hogy ennek annyi, motorgenerál (Hogy mi?!). Jött a szétszedés, de a motor kiváló állapotú, semmi gond a vezérműtengellyel. Akkor meg mi? Végül hosszas töprengés után a szaki kiderítette: a hengerek vezérlésével volt a gond. A tengelyen van valami kis nút vagy pöcök, a dugattyúk szinkronizálása a feladata (ha jól értettem), ami egyszerűen kikopott, így a hengerek elkeztek valamelyest egymás ellen dolgozni. Ezért volt gyenge a kocsi. Lényegében ez is egy pár-tízezer Ft-os szervíz volt (amúgy nem is kellett volna szétszedni a motort ennyire, ha rögtön tudja a szerelő, mi a gond és akkor még olcsóbb lett volna). Más gond nem volt soha a motorral, a hangja most is gyönyörű.

A váltót viszont pár éve kicseréltettem, mert a kettes fokozat viszonylag gyakran recsegett, valószínűleg szinkrongyűrű hiba miatt. Egyszerűbb volt olcsón egy kevesett futott bontott váltót beszerelni, mint megbontani a régit. (ez is kb.20-30eF-omban volt mindenestül). Amúgy a régi váltó is bőven használható volt, de ennyit nekem megért, hogy tökéletes legyen újra.

Fogyasztás. Ez az 1,3-mas motor még 8 szelepes, ennek ellenére ha országúton nem megyek 120 fölé, képes 4,9 literrel is beérni, de amúgy sem megy 6 liter fölé. Nagyon megterhelve, gyorsan haladva városon kívül max. kb. 7-7,5 litert eszik. Városban az én nagyon izgága vezetési stílusommal együtt sem fogyaszt többet 7,5 liternél, ez nyugis vezetéssel úgy kb. 6-6,5 liter lenne.

Mindezeket azért írtam le, hogy mások is lássák, igenis lehet büszkének lenni még egy régi öreg (de cseppet sem öreges!) Suzuki Swift-re is. Pedig ha belegondolok, hogy amikor először láttam ilyen lépcsős hátú Swift-et, mennyire nem tetszett...!

Hibalista

- Injektor
- Váltó szinkrongyűrű
- Kipufogódob
- Valami motorvezérléssel kapcsolatos kis pöcök lekopott

Ide hordtam szervizbe

Gödöllő, Suzuki Benkő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 135000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 2107 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)