A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Splash (2008)

Splash 1.2 GLX+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Irány Gibraltár (vagy ahova akartok)! - 1.24 dual-vvt - frissitve!

Szöveges ítélet

2014. Kis dilemma volt a vásárlás előtt, hogy az új, korszerűbb swift-3, vagy ez a más szempontból praktikusabb kisautó... Miért inkább ez? Beülsz és megtudod... Egyterűen nagyterű... (Azért a 600 ezer Ft különbözet is elgondolkodtató volt.) Ha ebben ledöntöm a hátsó üléstámlákat, köbméternyi űr keletkezik. Nem szeretem a kisautókat, ezért vettem ezt. :-) Ebben van TÉR! Nem csupán a fejtérre gondolok, mert cilindert és kalapot sem hordok... Két személynek, kisgyerekeseknek, vagy második autónak ideális.

A csomagtartó könnyen bővíthető a másodpercet igénylő hátsó támla ledöntésével. Praktikus a kétszintű csomagtartó, az alsó kemény műanyag tartóban sok szatyrot el lehet süllyeszteni, ha kifolyik valami, könnyen tisztítható. Az utastérből a kilátás minden irányban jónak mondható, viszont az A-oszlop eléggé vaskos, pl. zebra közelében fokozottan figyelni kell! A széles C-oszlop sarok irányban sok mindent kitakar, tolatáskor, vagy jobbra sávváltáskor a tükröket kell használni, nem érdemes forgolódni.

Ami nem igazán nyerte meg a tetszésemet:
- a két értelmetlen "díszlyuk" a hátsó lökhárítón. Az indiai gyártású Suzuki-Maruti Ritz (Splash) vízszintes fényvisszaverő piros macskaszemet kapott ide, jobban néz ki és van legalább hasznos funkciója. Miért gondolták, hogy az európai ízlésnek a lyuk megfelelőbb, nem tudom. Sportos?... ugyan!
- közepes hangzású hangszórók

Az 1.24-es dual-vvt motor - az új swiftben is ez van - rugalmas, jól húz, megfelelően gyorsul. Egy tesztben olvastam, hogy a szívómotorok gyöngye. Aláírom és kétszer aláhúzom. Már most nagyon szépen dolgozik, de 10 ezer körül még jobb lesz, akkor "érettségizik" majd. Még nyers, nem igazán pörgetem 3-3500 fölé, padlógázt sem próbáltam. 120 volt eddig a legnagyobb sebesség amit hosszabb úton tartottam, hosszú, kapaszkodósávos emelkedőn is. Olvastam valahol, hogy az euró 5-ös emissziós szabvány megfojtotta ezt a motort. Hát, nem! Szépen fut, lelkesen veszi a gáz, nem erőlködik, futóműve stabil, nem billeg és aminek nagyon örülök - mert tartottam kissé tőle - átlag alatti a szélérzékenysége.

A kormány csak le-föl irányba állítható. Jobb lenne, ha az ülést még lejjebb lehetne süllyeszteni, kissé magas az alaphelyzete. Hátul, átlag magasságú utasoknak elég kényelmes az üléshelyzet. Hosszabb út Ausztriába volt eddig. Hova utaznál? Gibraltárba? Ülj be, és nyugodtan indulj el! Tesztek szerint városi és helyközi utazásra ajánlott ez az autó, úgyhogy Gibraltár a "helyközibe" belefér. :-)

Futómű. Korábban olvasott tesztekben jókat írtak róla... Szerintem tipikusan japán: célszerűség, egyszerűség, megbízhatóság. Sok úthibát elnyel a 15"-os Continental gumikon gurulva, de a többségében minősíthetetlen magyar utakat nem tolerálja. Terepjáró való inkább a toldozott-foltozott kátyús utakra.

Fogyasztás: a szalonból elhozva, azóta sem nulláztam le az átlagfogyasztás mérőt, mely szerint most 4,8 l/100 km. (Tavaly, a tél beálltáig 4,6-ot mutatott.) Tankolástól tankolásig mérve és utánaszámolva, télen 6-6,2 liter volt városban. Legutóbb, egy február végi 500 kilométeres út 5,1-el zárult, a tankolásnál utánaszámolva. Volt benne fővárosi, minimális autópálya és közúti forgalom... A gyárilag megadott 5,1 liter átlagfogyasztás reálisnak tűnik.

2015. 07. 26. Egy év használat után. Megvolt az 1 éves szerviz, a szokásos cserékkel. Hiba eddig nem volt. 7000 km fölött járunk - ahogy vártam -, ez a kiváló motor sokkal élénkebb, mint új korában. Autópályás tapasztalat: nem kell szégyenkezni a belső sávban. 130-140-el lazán gurul, nem labilis, nem zajos, nem üvölt a motor... Óra szerint 140 fölé szabálytiszteletből nem hajtottam... Fogyasztás - nyár, főváros, autópálya, + légkondi - a mért átlagfogyasztás 5,5 liter. Autópálya nélkül továbbra is 5,1 liter a jellemző.

2015 november. Több lett az autópályás tapasztalat. A Gibraltáros címet félig-meddig viccesnek, illetve a típusra ragasztott "városi autó" címke cáfolatának szántam, de valóban reálisnak mondható a továbbiak tükrében. Ahogy korábbiakban írtam, a 130-140 km/óra szépen tartható a pályán. De a legutóbbi út során 4 felnőtt + csomagok = kb. 300-320 kg, v.mint a 10 kg híján 1 tonna önsúly (990 kg), és az 1240 köbcentis kis szívómotort figyelembe véve, a gps szerinti 150 km/óra szerintem nagyon jónak mondható úgy, hogy menet közben nem is érzékeltem, hogy ennyivel haladunk. A GPS útstatisztikáját utólag böngészve olvastam: legnagyobb sebesség 149 km/óra. A több autópályás út emelte a komputer szerinti - az eddig megtett 10 ezer kilométerre vetített - fogyasztási átlagot 4,8-ról 5,0 literre.

Autópályán mostanában többet megyek, jellemzően 500 kilométereket. A legutóbbi úton GPS szerint megvolt a 158 km/h (óra szerint úgy láttam 165), mert a forgalmi helyzet ezt kívánta. Eddig a pontig szépen gyorsult, stabil, oldalszél, kamionok nem lengetik be a karosszériát, nem kell különösen izgulni ennél a sebességnél sem. Jól eltalált az aerodinamika.

2016. július. Kétéves szerviz után. Közúton a fogyasztás 4,8 l/100. Viszont egyszer autópályán, sietős, forszírozott menetben - 200 kilométeren keresztül 140-165 km/óra sebességgel autózva - megivott 7,6 litert. A gps szerinti 165-nél nem erőlködik, úgy érezni, mintha még messze lenne a vége. (A you tube-on láttam olyan videót, amin a 86 lóerős elődjét 200-ig kergették.) Persze, nem versenyautó, kímélve van a hétköznapokban, de adódnak helyzetek, amikor menni kell, és akkor nem okoz csalódást. Egy adriai utazást követően még jobban a szívem csücske lett ez az autó. Ha kell, 150-160-at simán, erőlködés nélkül tolja, stabil, tapad az úton... De ekkor már 4000 fölött forog, jól jönne a 6. sebesség, ha lenne. Éppen ezért 3500-4000 között autózom, ami 120-130 km/h-t jelent. Még egy megjegyzés: nincs hangzavar, üvöltő motor 130 felett sem. A motornak van egy mélyen morgó, egyáltalán nem zavaró orgánuma. Erősödik, de nem elviselhetetlen mértékben. Ha túl zajos, akkor az a nyitott ablak miatti menetzaj miatt lehet maximum.

2017 szeptember. Éves szervizkor Eneos Premium Ultra 0w20 japán motorolajjal lett feltöltve. Ezentúl már csak ezt rakatom bele. Az autóval minden rendben van. Nyáron egy adriai út - összesen 1830 km 10 nap alatt - során műszaki probléma nem volt. Erősen szeles idő volt a horvát autópályán - a hidakon, viaduktokon 60 km-es korlátozással -, meg sem érzi. Nincs libegés, bizonytalan kormányzás, görcs.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? suzuki wagonR+ Következő autója? Suzuki
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Splash 2008 (2008)

További ítéletek (137 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)