Kicsi a bors,de er?s!
Szöveges ítélet
Ez a második Samuraiom,2004 szeptembere óta hajtom immáron a spanyol ipar zárt,fémtet?s remekét.A korábbi gépem még japán gyártású,91-es kabrióként(nálam csak hardtop tet?vel) Érd környékén rója az utakat jelenleg.
Igazából mindig is zárt kasztnis Suzit szerettem volna,a nyitottal valahogyan nem vagyok kibékülve.Maga a feelingje tetszik,de nagyon sokszor olyan helyen parkolok,ahol nem tanácsos értéket hagyni ponyvatet?s autóban.
Másodsorban:télen kicsit szell?s.F?teni jól f?t,de hogy bent is maradjon a meleg:nagyon jól záródó vászon vagy keménytet? szükséges.
Harmadsorban:rejtélyes helyekr?l nagyobb es?ben beázott az utas lábánál.Állítólag a lenyitható els? szélvéd? alatt egy szivacstömítés porlad szét id?vel.Mi megragasztottuk,de ugyanúgy beázott utána is.
Viszont ez már a múlt.
A jelenlegi autómmal nincsenek ilyen jelleg? problémák.A zöld szín? kis terepest Németországból vásároltam.Korábbi gazdája is szerethette (a vásárlás óta érdekl?dött már,hogyan szuperál)."Kényelmi" funkcióin ? kezdte el az upgrade-t:König elektromosan állítható sportülés (sajnos csak a vezet? oldalon),Momo sportkormány,plusz sz?nyeggarnitúra.Meglep? módon egy Warn M5000-es csörl?t is "rajta hagyott",amit itthon már én adtam el.M?szaki vizsga után a saját 8000-esemet plusz a csörl?tartós löklapot cseréltem le a gyárira.
Gazdagodott az autó továbbá: komplett OME 2"-os emel?szett,légsz?r?kivezetés,er?sített kormány-rezgéscsillapító,szinterezett kupplungtárcsa.Külön 7,5x15-ös alufelnigarnitúrán 30*9,5-15-ös MT-s (terep) gumi és télire természetesen egy szett téligumi,ugyanezen méretben.
Maga az alap Samurai is igen jól teljesít terepen,de az épített,módosított könny? autók még a nagyobb,komolyabbnak gondolt 4x4-eseket is lepipálják,amit már tapasztaltam.
Ezt a tipust csak annak ajánlanám,aki egyszer kipróbálja és megszereti.Ebben az autóban nincs elkényeztetve az ember:spr?d,pattogós laprugók,a kényelmi extrák minimálisak - nincs szervókormány,elektromos ablak,plüsskárpit,felesleges elektronika,stb.Négy személyre van vizsgáztatva,de két személyes a kisutó gyakorlatban.A hátsó ülések egyikét ki is vettem,így növelve valamelyest a sz?kös rakodóteret.
Tipushibaként talán a befecskendez?s modellek komputer meghibásodását említhetném,ami itthon viszonylag olcsón és gyorsan javítható.A közvélemény szerint a spanyol darabok kevésbé jól összerakottak,nem annyira megbízhatóak,mint japán társaik.Ezt még szerencsére nem tapasztaltam.Alkatrész:tulajdonképpen minden van és relatíve olcsón.Németországból és Ausztriából akár komplett autót is hozhat az ember alkatrészbázis gyanánt,viszonylag korrekt árakon.Korróziós szempontból a tipikus helyeken tud rozsdásodni a lemez:sárvéd?ívek,küszöb,hátsó ajtó környéke.
Hibalista
- -3db. kardánkereszt 3.500Ft./db.
- -szelepfedéltömítés 800Ft.
- -kupplungtárcsa+kinyomócsapágy 22.000 + 7.000Ft.
- -bal hátsó kerékfékmunkahenger jav. szett 1.500Ft.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizek felejt?sek,mert nem ismerik a tipust... ismer?s cimbora javítja.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |