A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GLX VVT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Pozitív csalódás

Szöveges ítélet

Először is el kell mondanom, hogy nagyon tartottam a típustól a megoszlott vélemények miatt.

Egy 4 éves, 1.3 VVT-s, GLX-es példányt tudhatok magaménak 2007 augusztusa óta. Hihetetlenül nagyot csalódtam az autóban, pozitív irányban. :)

Sokan a keményebb futóművet, ill. a rossz menetkomfortot kifogásolják. Az az egy biztos, hogy a régi Swiftnél JOBB. Sokat jártam azzal is kátyús útszakaszokon, de az Ignis sokkal jobban csillapít, amikor 1-1 kátyúba kénytelen belehajtani az ember. Az egyetlen negatív tulajdonságát az autónak mégis itt tudnám megjegyezni, ez pedig a futómű nyikorgása (menet kozben, lassabb városi tempónál hallani elég szépen, bár lehet, hogy csak egyéni probléma).

A hátsó merevtengely sem annyira vészes, mint ahogy sokan leírták. Egyáltalán nincs "árrébbdobálás" 1-1 kátyú, vagy fekvőrendőr után, ha nem 100-zal hajtasz át, nem repülsz ki az ülésből sem, ilyen egyszerű.

A belső tér kialakítása határozottan tetszik, a műszerfal világítás tényleg hangulatosra sikeredett, le a kalappal. A műanyagok minősége is jó, minden nagyon szépen össze van rakva, lassan 68 000 km lesz benne és semmi sem nyikorog, zörög vagy ilyesmi.

Az ülések kényelmével nekem nincs bajom, de ez eléggé személyfüggő. Eleinte kicsit furcsa volt a keményebb és magasabb ülés, de egy vékonyabb kispárna orvosolta a problémát. Egyébként az sem igaz, hogy rövid lenne az üléslap (a Swift II-ben pl. 3-4 cm-rel rövidebb), csak meg kell találni a megfelelő beállítást, nekem is eltartott egy ideig.

A külső visszapillantók lehetnének egy kicsit méretarányosabbak, az átlagosnál nagyobb holtterük van.

A váltó viszont pontos, szinte bepattan a fokozatokba, elég nehéz "félreváltani". A hátramenetet nem mindig veszi be elsőre, de ez ritkán fordul elő.

A motor bivalyerős, húz is rendesen, ha az ember úgy akarja. A 4 hengeres, 16 szelepes Euro 4-es 3000-es fordulatig szép csendes, de utána mintha beindulna valami és megy, mint az állat! A gyári 160-as végsebesség nagy kamu, jóval többre képes. 180-190-et simán kiviszi.

A fogyasztás is teljesen normális, 6-7 liter között eszik rendszeresen. Autópályán, országúton és városban is használom. Havonta mérem a fogyasztást, a legnagyobb érték 7,1-re jött ki eddig.

Legjobban a magas felépítmény befolyásolja az autó étvégyát. El kell ismerni, hogy a "kockaforma" nem éppen áramvonalas, de hát semmi sem lehet tökéletes.
Erős, viharos szélben hajlamos leginkább 7 liter fölött kajolni. A régi Swift-hez képest finomabb pedálkezelést igényel ugyan, de talán itt derül ki, hogy ki tud VEZETNI és nem taposni neki 5-6 ezres fordulaton, mint a hülyegyerek.
Nem értem azokat, akik ilyen 9-10 literes fogyasztásról beszélnek. Ha nem nyomod neki padlóig, nem kell utána kötni a benzinkutat sem.

Az autó magas építése másrészről kifejezetten előnyös, terepen sem akad fenn, megpakolva sem ér le az alja és olyan terepjárós feelingje van, nekem nagyon bejön.

A "papírautós" mese is csak rosszindulatú fröcsögés, lejárt lemez. Az Ignis karosszériája igényesen tervezett és masszívabb, mint bármely eddigi Suzuki. A régi Swiftek és Sedanok pléhdobozok voltak, de ez a Suzuki már nem az a Suzuki, jó lenne, ha a sok sznob is felfogná végre.

Az Ignis végeredményben egy jól sikerült autó, nyugodt szívvel ajánlanám bárkinek, aki megbízható, olcsó használtautót keres. Újonnan már nem éri meg az árát elsősorban a magas értékvesztése miatt. A használt autók Kategóriájában meggyőzödésem szerint jobb vétel nincs.

Lehet jönni más márkákkal, hogy így meg úgy jobbak. A tudatlanokat és a sok "elvből" anti-Suzukis-t úgy sem tudom meggyőzni, de az is biztos, hogy nem 1-2 állt már magatehetetlenül az út szélén, amikor a nem-Suzuki autócsodája otthagyta a sz*rban.

Azt még hozzátenném (lehet, hogy most úgy tűnt), hogy soha nem voltam nagy Suzukis, de az utóbbi 2 év gyökeresen megváltoztatta a véleményemet a márkával kapcsolatban.

Persze ebből is ki lehet fogni 1-1 sejejtet, de melyik autómárkából nem?

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő javítja, ha valami gond van.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? egy jó darabig marad az Ignis.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)