A sehol sem elmenő, ami mindenhol elmegy.
Szöveges ítélet
Vadászom, ebből kifolyólag szükségem volt egy olyan autóra, ami nem szédül el még az aszfalton, mikor lenézek a földesútra.Nem offroadozni van, csak arra, hogy közelebb juttasson a célomhoz. Fontos szempont volt, hogy be tudjam tenni a kutyám szállítóboxát is és akkor se legyek 3 napig kérdőjel alakú, ha egyszer el kellene mennem vele 3-400 km-t. Ezért a jövőben fog is kapni 1 új ülést előre, mert a gyári van még benne, ami az előttem volt tulajok - vélhetően az átlagosnál nagyobb - testének lenyomatát erősen őrzi...
Kissé alacsony a gép, ezért tervezem egy 4 cm-es emelés beépítését, ezt állítólag még elbírja. Sajnos a kocsi legalacsonyabb pontja az üzemanyagtartályt védő lemez, ez szintén cserés lesz, a karosszériásom makogott valami karbonszálas motyóról, hogy tud olyat szerezni, az lesz rá feltéve (szkeptikus vagyok). A napokban viszem egyébként is a kocsit áttekintésre, leverjük róla az összes műanyag borítást, már nemigen alszom jól. úgy vélem, drága lesz a buli. Mivel az autó a 19. évét tapossa, így helyenként jönnek rajta a rozsdafoltok, jellemzően a sárvédőívek és a küszöbök porladnak, azt most szépen megjavítjuk és megyünk tovább.
Az autó menettulajdonságaihoz hozzátartozik, hogy a somogyi viszonylatban is elég ramatynak (elég kultúrált szó ez erre) mondható utakon el tudok közlekedni az egyszerű Matador MP71 A/T gumikkal, ami azért nem egy BF Goodrich, de a paraszt nem is örül neki, mikor a szántásban közlekedek ,így azt nem is teszem.
Még egy apróság: a karosszéria elemek pofátlanul drágák rá, viszont a motorhoz gombokért meg lehet kapni mindent, így csak a külsejére kell nagyon vigyázni.
Kívácsian várom a karosszériás várhatóan lesújtó véleményét, aztán csapatom vele tovább.
Hibalista
- 1. Hengerfej (6 helyen repedt meg és ment!) - 80.000 az új + a síkolás és a szerelés: összesen 130000 Ft - 2. Féltengely: fogyó eszköz, félévente cserélnem kell, mert megyek vele terepen, ezért van. 14.000 Ft darabja - 3. Gyári rugók vannak a "kotlában", ezt ki kell cseréltessem, mert kezd lógni. - 4. Üzemanyagtartály-védőlemez --> szétrohadtm, valószínűleg azért, mert mindenhez odavertem az utóbbi egy évben. (itt a parasztok a földesutakat téglatörmelékkel javítják, amitől az nem lesz jobb, viszont a törmelékben maradt egész téglák kiválóan amortizálják a kocsikat)
Ide hordtam szervizbe
Gőbel Autószervíz, KaposfüredKorrekt, gyors. Mindenkinek ajánlom őket, aki a közelben lakik. Talán drágábbak a többieknél, de a műhely tiszta, a munkát csak akkorra vállalják, ha meg is tudják csinálni az adott időpontban.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 317000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Corsa C 1.3 CDTI | Következő autója? | Grand Vitara |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |