A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ssangyong » Korando Kj (1996)

Korando Kj EL 2900 D 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Bimbó a hűséges

Szöveges ítélet

Megpróbálok objektív véleményt írni erről a koreai, sokak által "fattyú"-nak tartott autóról. A Mercedes és a Ssangyong közös terméke, a motort, váltót, meghajtást és ezernyi mást a Mercedes adja, a design a koreaiaké és még néhány apróság.
A motor: 5 hengeres szívó-dízel, békebeli bevált technikájú "soros-elemes" adagolóval ellátva, a vezérlés lánccal történik. Mikor autót vettem, fontos volt, hogy ne legyen benne "űrtechnika" és különböző időzített bombaként jelen lévő alkatrészek, amik ha kimennek több száz ezerbe kerülhetnek. Pl.: az új fajta dízelekre jellemző nagy nyomású üzemanyag rendszer, automata váltó (mert mind hamarabb meghal mint a manuál akárki akármit is mondjon), vagy bonyolult elektronika, stb... Ezt a motort az Unimogba is belerakták jó pár más furgonon, mikrobuszon és munkagépen át. "Traktordízel" mert kis túlzással olyan egyszerű mint egy MTZ. Az autót "Bimbónak" hívjuk, mert olyan érzés vele menni, mintha egy tehén hátán ülnénk és az békésen bandukolna alattunk. A közel 100 lóerőt a közel 2 tonnás önsúly igencsak "megzabolázza":) Egyszerűen nem akar sietni, mert tudja, hogy úgy is odaér előbb-utóbb. Szóval lusta egy picit ez tény. Ha autópályán megyek, a 120 még éppen belefér neki (végsebesség 140 körül). Országúton 80-100 mikor mennyire sietős. A fogyasztása 90 alatti (70-80) tempónál akár 8 alá is lecsúszik, de a mindennapi "munka" folyamán olyan 9 esetleg 10 liter. A kocsi vezetése könnyű, a nagy tükrök, a vékony oszlopok, a személyautókétól nagyobb magasság jó kilátást biztosít, a kormány rásegítése több mint elég. A pedálok finoman, könnyen és viszonylag kis úton dolgoznak, a térkínálat mesés. Valójában a japános és a németes érzés keveréke a vezetési "élmény" vagy inkább érzés. A váltó bowdenes (gyenge pont), a kulissza pedig kikopós fajta, ezáltal egyre nagyobb- és nagyobb a váltókar útja, na meg a pontatlansága. Alapból hátul hajt, az első hajtást elektromosan és vákuummal egyszerre kapcsolhatjuk. Ez a műszerfalon található tekerő gombbal megy, 3 állása van:
1: országúti "hosszú" hátsó hajtás,
2: havas-csúszós országútra, vagy könnyű terepre a "hosszú" összkerék hajtás, ami menet közben 70 km/h-ig kapcsolható!:)
3: nehéz terepviszonyokhoz felezett "rövid" összkerék hajtás + központi diffizár. (Meg kell állni, úgy kapcsolni!)
Az autó gyenge és utálatos pontja a vákuumos első agy. Emiatt nem hajt szinte az összes Korando, meg Musso. Amikor a gombot elfordítjuk és összkerék hajtást kérünk az autótól, az elektromos rendszer bekapcsolja az első gardánt, a vákuumos pedig a féltengelyek végén az agyakat. Itt egy gumi membrán a vákuum hatására "behorpad", ezzel betolja/húzza a "fogas tárcsákat" az agy fogaiba, így hajtást adva az első kerekeknek. Csakhogy: Vannak szimeringek, amik a vákuum megtartására vannak hivatva. Ezek ha kikopnak, elmegy a vákuum, emiatt az összkerék hajtás is. 17.000 Ft körül mozog a gyári szimering szett. Sajnos nem helyettesíthető mással, esetleg az egyik előttem szóló módszerével (abszolút igaza van) ha van esztergályosunk és tudja mit csinál. (Kiszedetni, egyen méretű szimeringgel a 17.000-es tétel lemehet akár 1000-ig is.) A szimeringek cseréjekor néhány hiba szokott történni, ami miatt kevés km megtétele után újból elromlik a rendszer.
1.: A szerelő nem takarítja ki jól a sérült szimeringeken át bejutott koszt, port, homokot, stb-t és az megeszi az új alkatrészt.
2.: Rosszul van beállítva a kerékcsapágy, lógása van, így a tengelycsonkot és a "berzenkedő" agyat a szimering már nem tudja lekövetni és "letaposódik", kikészül. Ha kottyan az első kereke a kocsinak, hamarosan elromlik a hajtás, vagy már el is van romolva.
3.: A szimeringekkel érintkező felületeket nem árt feltisztítani, kissé felpolírozni beszereléskor.
4.: Túl sok zsírt nyomnak bele, a vákuumcsőbe kerülő kenőanyag dugóként viselkedik és nem mozdul a membránunk, így újra csak nincs hajtás az agyakban. Fontos tudni! Ha a vákuumcsövek a helyükön vannak és nincsenek kikötve, "ledugózva" az autónak leállításkor azonnal meg kell állnia. A leállító membrán is ugyanazon a vákuumkörön van mint az agyak. Ha az agyak szimeringjei "szellőznek", nehezen (már kint a fél lábunk a kocsiból mire leáll), vagy egyáltalán nem áll le az autó. Valaki éveken át kuplunggal lefojtja, ami nem tesz jót a gépnek.
Az autót egyébként nem árt óvni a terepen. Terepjárónak terepjáró, magasnak magas, de annyira azért mégsem magas, hogy úgy használjuk ahogy pl egy Patrolt lehet. A váltó tartó vázszelvény igen mélyre lóg így könnyen fennakadhatunk. Sok Korando és Musso "térdel" (lóg az elejük). Évek alatt az első torziós rugók megfáradnak és lejjebb engedik a kocsit. Egy foggal felfokolni, nagy meló, de nem kell új alkatrészt vennünk. Kormányteleszkóp nincs, így rossz utakon nagy tempóval hamarabb kikészíthetjük a kormányművet a többi nagy márkákhoz képest. '97-es létére a gépezet klímája jéghideg, minden elektromos kütyü működik, nem régen szedtem szét az autó egész belsejét és 2000 Ft-nyi új kárpitbolhával meg öntapadó szivacscsíkkal teljes mértékben sikerült elnémítanom az utasteret. Olyan, mintha egy kőtömbből kifaragott dobozban ülnék. Hatalmasat növelt a komfortérzetemen a zörgések megszűnése. Egyébként az üléshuzatok és a kárpitok jó minőségűek, sehol egy pörsenés, vagy hiba. Ha normális gumit szereltet fel a gépre az ember az utastér meglepően csendes. A lámpája szépen fakul, a Niváé méretét tekintve pont bele való, de a felfogatás más. Legózni vele, jó lesz, 2200 Ft/db:) Kardánokat, kulisszát zsírozni kell néha, meg a váltó bowdeneknek sem árt egy kis olaj.
A formájáért odáig vagyok, nekem tetszik. Nem egy 1.000.000 Ft-os autó benyomását kelti, pedig ott körül van az ára. Senki nem gondol maffiózónak, gazdagnak, de csóringernek sem. Biztonságos, megbízható, kis érzékkel házilag javítható autó. Kicsit hasonlít a Toyota FJ Cruiserhez:) és ez volt előbb!
Télen kért egy kormány-szervo szivattyút (bontós 30 ropiért) meg most dobni fogok bele egy nyelestengely-csapágyat + kuplungtárcsát v.mikor. Cola, chips, a cucc 12.000 Ft körül lesz, a beszerelés meg 60-80.000 helyett ingyen magamnak:) Ja, mikor megvettem lengett a fara, Barkas teleszkópok elfekvőből fillérekért (1200/db) pont bele valók.
Szoktam nézegetni a Korandokat a neten. Némelyikben olyan kókányolást lehet látni, hogy hihetetlen. Jó autók ezt évek alatt már bebizonyították. De vásárláskor nagyon meg kell nézni. Én -10, -15 fokban jártam őket megnézni mikor venni akartam, megnéztem vagy 5-6-ot. Volt köztük borzasztó lepusztult is, de egy mozdításra indult mind.
Az egész autót a gyengeségeivel, lustaságával együtt a Merci blokk az igen tartós és nagy futásteljesítményű gépek sorába juttatja. Sajnos ilyen újban már nincs. Előre félek mi lesz velem ha ez mégis kikopik alólam és tetszik- nem tetszik meg kell vegyek egy ilyen mai "kérészéletű" dízelt használtan amibe 100.000 Ft egy porlasztó (az én autómba már 900 Ft-ért adnak de még nem kell), vagy a szoftver miatt ott marad a család az út szélén.
Szóval Bimbót nehéz elnyűni. Az pedig hogy nálunk a neve miatt nincs ára, csak nekem jó, mert ez az autó az árához képest sokkal többet tud.

Hibalista

- Összkerék hajtás, szervo-szivattyú, kipufogó:), zörejek mindenhol, nyelestengely-csapágy, kuplungtárcsa

Ide hordtam szervizbe

Mindent csak magamnak, türelmesen, odafigyelve és semmi gond. (Persze csak ami nem elektronika, de ebben nem sok van)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 64000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift Következő autója? egyelőre marad ez
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ssangyong Korando Kj 1996

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)