A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Yeti (2009)

Yeti 1.2 TSI 

Az ítélet értékelése
3,8(5 db)

Český blesk

Szöveges ítélet

Mivel egy 21 éves VW Jetta és egy 44 éves Ford Taunus üzemben tartása – nejem némileg sarkított megfogalmazásában: némi ipari hulladék dajkálása – mellé autó is kellett, körülnéztünk. Miután a Skodák iránt genetikailag is elfogult a család, képbe került a Yeti. Öldöklő szájkarate vette kezdetét: legádázabb ellenlábasai a Qashqai és a Kuga voltak, de egy téli szalonlátogatás alkalmával a plüss Yeti-felirattal, mato-barnában feszítő bemutatóautó aztán nem engedett bűvköréből szabadulni.

Formáját tekintve mintha egy játékmackó és egy elemes szekrény törvénytelen nászából fogant volna, de ennek előnyei is vannak: barátságos, bocsánatkérő pofájával minden besorolásnál beengedik, a dobozszerű farban pedig felegyenesedve is lehet ülni (ami pedig mondjuk a Superb II-ről sem mondható el). Magasan, mégsem a kopaszra gyúrt terepjárósok önteltségével trónolunk benne, nyugger nagyszülőknek sem kell beszálláskor magatehetetlenül járdaszintig zuhanniuk. Az ülések variálhatósága bámulatos: a kiemelt hátsó középső ülés helyére egy dugig tömött cigánykoffert (XXL-sporttáskát) is be lehet tolni. A csomagtartót mindenféle izérögzítő készséggel felszereltettük (a „sörpásztor”-kerítés nagyon hasznos!), az összkerék hiányában adódó 420 liter pont a használhatóság határa.

Motorja fantasztikus, mintha egy mogyoró hajtana egy dinnyét: az 1200 cm3 egy szokványos ásványvizes palack méretét sem éri el, ugyanakkor a turbó csodákat tesz. 1500 fordulattól mintha kamion rohant volna bele hátulról és – bár turbós kocsiknál ezt nem szokás – ki lehet egészen 4500-ig húzatni, ott még mindig nagyokat lép. Elképesztően csendes, a 800-as alapjárat hangját – kívülről hallgatva – egy köhintés is elnyomja, de bent sincs zaj még pályán sem. Nagyon hamar bemelegszik (állítólag a vízpumpa hidegindításkor nem is jár) és a talán a csöpp motor csekély súrlódási veszteségeinek is köszönhetően a fogyasztás is hamar kedvező értékre áll be. Csodák persze nincsenek, városi, lépésben araszolásnál 10 liter alá vinni nagyon nehéz, ha viszont meglódulhat, egészen a tartós autópályázásig tartja a 7-es átlagot. Autópályán, szó szerint agyig megrakva, 130-140 (néhol 150) környékén (ahol a 6 gang dacára 3000-3500 körül forog) már a 8.5 is igen kedvező érték volt. A váltónál maradva: kicsit karcos, a rükverc néha nehezen megy, amúgy elfogadható, a váltásfigyelmeztető nagyon hasznos.

A felszereltségre nem lehet panasz, a 4,6-ért mért alapváltozat se lett volna rossz (az is klímás), 600 ezerért mégis megérte a némileg gazdagabb és rangosabb kivitel. A 110 lovas dízel – elismervén, hogy jobban megy – 900 ezres felára viszont sok volt, ráadásul ez az 1.2 TSI tényleg bámulatos egy szerkezet (ömlengést ld. fentebb). A tolatóradarról sose hittem volna, hogy ilyen hasznos, a távirányítóval nyitható-zárható ablak, a csomagtéri szatyorakasztó kampó és a napszemüvegtartó pedig nagyon elmés. A mato-barna metálfény kiváltképp most, ősszel mutat eszméletlen jól.

Végül néhány apróbb – konstrukciós – hiba: a könyöklő hátsó végében lévő billenőrekesz állandóan kinyílik, már sikerült is az ajtaját letaposni, a hátsó ablak pedig – szerintem az ekhós szekerekre emlékeztető, némileg homorú hátfal miatt – mintha bűvös erővel szívná magára a mocskot, erősebb esőben pár másodpercenként törölni kell.

Családi kocsiként remekül helytáll, nejem is elbír vele, egy bábuval pedig a komplett udvartartás (beleértve a kiskádat és a szoptatópárnát is) elfér benne. Jó választás volt.

Hibalista

- egyelőre semmi

Ide hordtam szervizbe

vonóhorogtól parkolóban behorpadt b.e. ajtó javítása kereken félmillióért (!!!) a Skoda M5-ben

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Jetta Következő autója? Ha lesz belőle: Yeti+2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Yeti 2009 (2009)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)