A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.6 CRTDI Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Takarékos, érzelemmentes tárgy.

Szöveges ítélet

Eljött az első márkaszervízes olajcsere ideje szűk másfél év és 30.000 km futás után. Márkaszervízben 70.000 Ft, de ennyiért alaposan át is vizsgálják és a szavatosság is tovább él. Főleg utóbbi miatt választom a márkaszervízt.
15.000 km-nél sk cseréltem olajat és szűrőt előgondoskodás és spórolás céljából.

Ezidő alatt két költségesebb javítás lett volna. Egyrészt klímakompresszor csere, amit szerencsére a használtató-márkakerekedés és az importőr szavatosságban megcsinált, ezért nekem nem volt költségem vele. Másrészt a vízpumpa eresztett hangyányit, itt viszont az anyagköltség felét én álltam.
Ezekhez képest apróság a lengéscsillapító porvédőjének cseréje. Bár márkaszervízben háromszoros áron csinálták volna.
Az utolsó piszlicsáré hiba bepdig egy darab 21W-os izzó. Ezeken kívül semmi baja nem volt eddig, ami újonnan jött volna elő.

A kocsit úgy vettem, hogy tudtam a sofőr ajtót sérülés miatt márkaszervízben, gyári technológiával javították. No ebből a gyári technológia sántít. Sokszor rezonált valami az ajtóban, ezért szétkaptam. Két popszegecs feje is letört, ill. egy kábel viszonlag szabadon lengedezett. Ez utóbbi okozta a zörgést. Mióta elhárítottam, nincs több zavaró zörgés. Így nem maradt más, mint a szélzaj. Sajnos ez a típus velejárója, 0km-es kocsiban is pont ekkora. Elfogadtam.

Manuális váltóval szerelték a kocsit, mégpedig egy igen hosszú kiosztásúval. Városban szokni kell, igényli a "kihúzatást" 3-asban 50-ig, 4-esben 65-ig. Sík úton, egyenletes tempóval meg lehet kockáztatni az 5. fokozatot akár a 70-es táblánál is, de kigyorsításra már határozott lehörgéssel reagál. Hiába a váltósegéd által kijelzett fokozat, ha azt használom, mindig hörög. Sajnos ez a típus velejárója.
Elfogadtam.

Menetdinamikát illetően a futómű kényelmes, kanyarban is stabil (a kresz betartása mellett) a gyorsulás viszont harmatos. Kicsi ez a motor ehhez a kocsihoz. Egy személy esetén még lehet esetleg örömködni kicsit, nagyon kicsit, viszont több fővel, csomaggal már indokolt a visszaváltás előzéskor, akár két fokozatot is a hosszú váltó miatt.
Elfogadtam.

Még mindig a hosszú váltó, csak hogy előnye is legyen. Autópályán, valós 130 mellett kb. 2500-at forog percenként és 5,3-at eszik 100 km-ként átlagosan. Városban alig-alig használom, sokkal inkább hétvégi 2*200km-es ingázásra. Az 5,3-as átlag így jött ki, ami nem rossz szerintem.
Na ennek örülök.

A festését gyűlölöm. Hiába metál, csak patyolattisztán csillog szépen a napsütésben, ellenben a legapróbb kosz és karc is meglátszik rajta. Utóbbiak pedig gyorsan szaporodnak, mert gyenge/vékony a lakk és festék réteg. Magasnövésű virág, köröm, kb bármi megkarcolja.
Elfogadtam, de emiatt nem szeretem a kocsim. Mindig fintorogva nézek rá.

Összköltségét tekintve, tehát a vételáron kívül azt, amiért pénzt adtam 40 Ft/km jött ki eddig. Prémium gázoljat tankolva, nincs az üzemanyag duplája.
Na ennek is örülök. 50 Ft/km vagy e feletti értékre becsültem vásárlás előtt. Emiatt nem adtam még el.

Update1:
Eltelt két év vásárlás óta, most esedékes a harmadik olajcsere (45 ekm futás után), ezúttal megint sk. Hihetetlen, de semmi baja. A bal első helyzetjelző valamiért másodjára is kiégett 10ekm-en belül valamint a jobb oldali menetfény izzóját is cserélni kellett. Ennyi az össz hibája. A gyári ablaktörlő elvileg Bosch Aerotwin 936S, mely újkorában jól törölt, pár hónaposan már csíkozott/nyikorgott, két éves korára pedig vízfátyolt húzva lett használhatatlan. Ezért most Valeo VM310-re váltottam, kíváncsi vagyok lesz-e különbség. Update: nincs különbség, ez is hamar tönkrement. Azóta olcsó lapátokat használok, azok is bírnak egy évet, de hatod áron.

Ami nem tetszik: borzasztóan szaporodnak a mikro kőfelverődések mind a motorháztetőn, mint a szélvédőn. Utóbbi már zavaró, ha épp szerencsétlen szögben ver be a Nap, mert ilyenkor ezernyi apró fénypötty töri meg a napsugarakat. Szerencsére csak hajnalban/napnyugtakor áll elő ez a helyzet, így míg nem lesz gyakoribb a kellemetlenség, addig nem cseréltetek szélvédőt.

Kapott az autó pár extrát is. Kopásmegelőzés céljából beépítettem egy Calix RE670-es, elektromos motorolaj előmelegítőt. 2 óra alatt kb 40 fokra tudja felfűteni az olajat, aminek legszembetűnőbb hatása, hogy pöccre indul télen-nyáron. Városban, télen egyébként előmelegítés után is kell neki 5,5 km, míg eléri az 50 °C-t (az olaj), nyáron viszont már 1,5 km is elég ugyanerre. Előmelegítés nélkül 7 ill 3,5 km ugyanez az paraméter, tehát nem jelenthető ki, hogy sokkal hamarabb bemelegszik. Inkább az indítózáskor történő kopásmegelőzés a fő előny, a 40 fokra előfűtött olaj hamarabb elér a szűk helyekre is, gondolom ezért indül pöccröff. Előmelegítés nélkül is indul télen, de nagyon kelletlenül, mint akit másnaposan nem hagynak kialudni magát, teker hármat-négyet zavaróan lomhán, már azt hinné az ember, hogy az akku is döglött, végül beröccen, de dedog pár másodpercig, végül csak kisimul a járása és lehet indulni. Na ez nem tetszett, ezért döntött az olaj villanyfűtése mellett.

Láthatóságot tekintve is fejlesztettem. Osram Night Breaker Laser H7 tompított izzók kerültek beszerelése, mivel a gyári Hellákkal semmit sem láttam. A különbség szembetűnő, azt mondanám, hogy az összes gyengébb izzó kukába való. Persze Xenon lenne az igaz vagy bármilyen gyári LED, de ehhez a generációhoz sajnos még nem volt utóbbi elérhető. A túlfeszített Osram-ok élettartamának csökkentése érdekében csak akkor kapcsolom fel őket, ha a tompított fénye már javítja a látást. A láthatóságot a gyári menetfény 21W-os teljesítményű izzói garantálják, ill. egy szoftveres módosítás mely révén nappali menetfény üzemmódban a hátsó helyzetjelzők és a rendszámtábla világítás is aktív. Szürkületben ill. kora reggel, amikor a topmított érdemben semmit sem adna, jobb ha hátul is ég a helyzetjelző, elöl pedig a nappali fény.

Update2:
Lefutott az újabb 15ekm, így olajcsere, olaj/lég/pollen/üzemanyagszűrő csere következett. Utóbbi három olyan retkes volt, hogy elhatároztam ezentúl a gyári ajánlástól eltérően 30 ezrenként fogom cserélni. Egyébként is volt egy kis hidegindítási probléma, nevezetesen minden harmadik, negyedik hidegindítás kelletlenül és sokáig tartott. A fenti kisszervíz ezt megoldotta.
Történt egy váratlan, így sos volta miatt drága javítás (igazából csere) is: az egyik jobb első fékbetét olyannyira elkopott (1mm kopófelület maradt), hogy a betét hordozója hozzáért a tárcsa vállára. Azt ugyan tudtam, hogy tengelyenként legfeljebb egy kopásjelző van a kocsiban, de azt nem, hogy az enyémbe még az sincs, ugyanis a két féle fékrendszer közül az olcsóbb, kopásjelző nélküli került bele. Ezért jelentős hétvégi felárral lettek az első betétek cserélve.
Egy hétre rá elkezdett kopogni a jobb hátsó futómű, most ennek (hátsó lengéscsillapítók és/vagy toronycsapágy) cseréje lesz terítéken. Sajnos kezdi az autó produkálni az egyelőre még nem horribilis, csak kellemetlen szervízköltségeket. Az átlagfogyasztás is növekszik, az elmúlt 60eKm-re 5,47 jött ki.

Update3: immár 90ekm-t töltöttünk együtt. A hátsó futómű kopogása elmúlt magától, most az első kopog rossz földúton. Egyelőre ráhagyom, hátha ez is meggyógyul. Csáposon feszegetve nem látszott hiba rajta.
Van az öreg székely meg a lova vicc. No én most mondtam, hogy EGY!. Autóúton izzító jel, check engine, limp mód. Egyes henger injekor hiba. Egy új injektor és a másik három felújítása szakszervízben, szerelés márkaszervízben 338eFt-ba került. A hiba előtt 36Ft/km volt az üzemeltetési kötlség, most ismét 40Ft/km, mint az elején. Tehát anyagilag nem vészes, csak egyben esett rosszul kifizetni az injektorszervíz díját.
A felújítás óta sokkal jobban gyorsul, finomabb a motor járása, talán a fogyasztás is csökkent, regenrálás hatékonyabb, viszont negyedikben megjelent 50...70 között némi remegés, ami korábban nem volt. Majd elválik, hogy ez minek köszönhető.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/766563.html

Hibalista

- Klímakompresszor csere 360.000 Ft / 0 Ft (márkaszervíz) - Vezérlés idő előtti cseréje vízpumpa szivárgás miatt 210.000 Ft / 80.000 Ft (márkaszervíz) - Hátsó lengéscsillapító porvédő gumi csere 10.000 Ft (márkafüggetlen szervíz) - Bal első helyzetjelző izzó kétszer is. - Jobb és bal oldali menetfény izzója többször. - Egyes henger injektor csere újra, többi felújítva (338eFt)

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5 ill. Walter Autó kft. ill. Autó Körös kft ill. Mentes és Társai

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

F + F Autóklinika Bt ill. Gombárdiesel

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Jetta Következő autója? Valami kis szívó benzines városba, ha nem lesz már szükség a dízelre.
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)