A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.4 MPI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Életre szóló barátságnak tűnt, de mégsem lett az.

Szöveges ítélet

Életem első vadonatúj autója volt, amikor 2006-ban megvettem. A vételkor fő szempont a méret, főleg a csomagtartóé (3 gyerek volt, kellett a hely) és az ár, amiben akkor a Skoda verhetetlen volt. Mellesleg még a formája is tetszett, legalábbis oldalról nézve. Kb. 12000 km-ig csak a benzint töltöttem bele, de akkor megijesztett, mert a műszerfalon kigyulladt az alacsony olajszintet jelző lámpa. Az volt az első és utolsó alkalom, hogy két olajcsere között (30000km) olajat kellett tölteni bele. Később a szervízben megsúgták, hogy a gyárban spórolás céljából csak annyit tesznek bele, hogy ez a lámpa éppen ne világítson. Ez után hosszú évekig semmi baja, majd 5 éves korában egyik pillanatról a másikra végelgyengülésben elhúnyt az 5. ajtó mindkét teleszkópja. Ez rettentően felbosszantott, mert pont behajoltam a csomagtartóba, és rendesen fejbe vágott. A csere szerencsére nem akkora tétel, hogy a harag sokáig megmaradjon, ezért gyorsan kibékültünk, és folytatódott a békés egymás mellett élés. A következő probléma az irányjelző bajuszkapcsolójával volt, de több hétig tartott, mire rájöttem, hogy az a baja. Először csak csak az irányjelző villogásának ritmusa változott meg, hol rendesen villogott, hol kétszer gyorsabban a kelleténél, majd később önállósította magát, és ha volt kedve villogott, ha nem volt, akkor nem. Ezt a problémát azonban a WD-40 megoldotta, azóta tökéletes. Innentől mostanáig 4 db izzó kiégésén kívül semmi gond, majd egy hónappal ez előtt az autópályán 130-as folyamatos haladás mellett vízszintes úton egyszerűen megszűnt a hajtás. Lelassítottam, visszaváltottam 4-be, az működött, de 5. már nem volt. Megálltam a következő parkolóban, belenéztem a motortérbe, de minden a helyén volt. Elindultam, de a váltó 2-3-ban rettentő hangokat adott, ezért már közel jártam ahhoz, hogy szégyenszemre autómentőt hívjak. 4.-ben azonban egész normálisan működött, ezért úgy gondoltam, ezt a hátralévő 60km-t már csak megteszem vele valahogy. Becsületére váljék a Skodának, hogy hazavitt, azzal azonban már nem büszkélkedhet, hogy a nyelestengely az 5. fokozat csapágya előtt el volt törve. Szerencsére kapható hozzá bontott váltó, ami ugyan nagy rizikó, de egy új váltó ilyen korban már drágább lenne, mint maga az autó. A bontottam szerencsém volt, ha nem is tökéletes, de legalább működik. Természetesen nem hagyhattam ki, hogy egy ilyen hiba után egy fénykép kíséretében ne írjak néhány keresetlen szót a Porsche Hungáriának, mert ilyen hiba normális esetben nem fordulhatna elő. Őket nem túlságosan zaklatta fel a dolog, az mondták, hogy ilyen bonyolult szerkezetben (2db tengely + néhány fogaskerék) bármi megtörténhet. Nem problémáztam többet a dolgon, mert hát 12 évig mégis csak hiba nélkül ment az autó, és a váltócsere költsége meg sem közelíti azokat az összegeket, amiket néhány ismerősöm más típusú autójára ennyi (vagy kevesebb) idő alatt ráköltött. Szumma: nem bántam meg a vételt, megérte az árát, és egészen eddig úgy gondoltam, hogy a Skodát csak Skodára fogom lecserélni. Most már biztos, hogy nem lesz még egy Skodám.

Hibalista

- kiégett néhány izzó elől, hátul még most is a gyáriak vannak; a csomagtér ajtó teleszkópjai nagyon hamar tönkre mentek; index kapcsoló érintkezési problémák; a váltóban eltört a nyelestengely!

Ide hordtam szervizbe

Karg Autó Kaposvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 202000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Tipo Következő autója? SX4-S-Cross
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)