A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Favorit, Forman (1989-1995)

Favorit, Forman 136L 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

A pasztellzöld cseh Táltos

Szöveges ítélet

Először is lenne jónéhány ronda szavam az okoskodó, autót nem kímélő, hozzá nem értő nemcsak Favorit tulajdonosoknak amit nem írock le inkább, hanem csak röviden: "Ne az autót szidalmazd hogy tönkrement hanem magadat hogy hagytad tönkremenni!!!"

Elsô autóm, nem apuci pénzébôl, bůszke is vagyok rá. Egy csoporttársamtól vettem aki kb. 1 évig használta miután a nagypapájától megvette. Én 35000 szlovák koronáért vettem meg (kb. 240ezer Ft) 32500 km-rel (rosszakarók: nem volt visszatekerve!), a kolléga azóta bánja hogy eladta. Pasztelzôld festés, barna-drapp belsô, kasztnilag és motorilag éveihez képest nagyon f@sza, egy kicsit ellustult ... szegénynek egy kôcsôg végignyomta ůtkôzôvel a bal oldalát, meghorpadt de igazítva lett.
És büszkén róni kezdtem a kilométereket a Táltosnak elnevezett géppel. Skodás barátaim elismerőleg nyiltakoztak.

A 130as után szokatlan volt. Maga az egész autó, menettulajdonsága, ůlések, kormány, můszerfal?!, kapcsolók, sebváltó, stb.

Megvétel után egybôl szelep- és gyújtásszôg volt állítva, és jónéhány szerszám lett véve mert hiányos volt a felszereltsége.
A jobb tůkôr belseje szét volt cseszve, javítani képtelenség, új kéne, mai napig nincs is, de OK.
Enyhe rozsda jelentkezett a sárvédôknél, amik le lettek kezelve 2007 nyarán. U.I.: Megint kell kezelni, most máshol
Mivel ebben a típusban nem volt hátsó ablaktörlő ezért elnéztem a helyi bontóba és olcsón 500 Sk-ért (kb. 3500 Ft) vettem komplett ablaktörlő motort, karral, kábelezéssel, érintkezőkkel, , plusz jónéhány műanyag biszbasz alkatrész a biztonság kedvéért ha törik valami ... Beszerelése marhaegyszerű volt.

2006-2007 tél: új téli gumik, Debica Frigo (2800 Sk cca 17000 Ft, nálam jól teljesítenek), Ladás diszkeken (bontóból, 600 Sk). Ehhez még hólánc és ůléshuzat (TESCO hehehe).

2007 tavasz: BOSH gyertyák, noná! Karbi egy picit állítva hogy jobban menjen. ... valami idióta fejjel lefelé tette bele a termosztátot, egyúttal cserélve lett a hôgomba is. Azóta hůtôvízzel gond nincs. Sebességváltóból csepegett az olaj. Egy tömítőgyűrű cseréje után ezt abbahagyta.

2007 nyár: Gyújstásszôg és szelepek újra be lettek hangolva, sárvédô élei kezelve lettek, kapott új levegôfiltert, sebváltó kar alsó mandzsettája ki lett cserélve mert már szét volt esve. Abszolvált egy cca 1000 km-s kirándulást, átlag 5,5 l/100 km fogyasztással. Ment is rendesen :-))) Karbi visszatekerve mert megszóltak, utána vissza "sportosra" mert én meg beintettem nekik :-)))

2007 ôsz: Dôgledezett a Táltos. Mutatók mutattak amit akartak, alapgáz nem volt, gyújtás akadozott ... kiderůlt hogy a vezeték az aksiról a biztosítékpanelba meg volt lazulva, csak a szentlélek segítette át az áramot. Megér egy seggberúgást a kontár szerelônek aki buzerálta! Kapott új aksit (Global Power, 45 Ah), megszívtam, errôl késôbb. A fűtőventilátor szénkeféit meg lereszeltem egyenesbe mert már olyan prímán be voltak kopva hogy csikorogtak mindhárom fokozatban :-)))

2007-2008 tél: Az elsô fagy leszopta az aksit nullára. Feltôltôttem de gyengén forgatott. Most januárban ismét lenullázta a fagy mert 1 hetet állt a gép, már visszavittem reklamálni, várom az eredményt. Vettem Varta márkájú aksit 44 Ah 2200 Skért (cca 14500 Ft), megérte bazzeg!!! A karbi és a szívótorok kôzt levô alátét cserélve lett mert tôbb helyen repedt (ahol túl volt feszítve) és bent esett széjjel a gumi, ára 260 Sk, (kb. 1800 Ft). Az indító generáljavítást kapott, új szénkefék, új perselyek bagóért.

Osszegezve: Elfogultságra hivatkozva nem fogom hasonlítgatni más autókkal ... Én meg vagyok elégedve a géppel. 196 cm magas vagyok 83 kilóval de helyhiány az nincs, hiába dumált mindenki hogy kicsi lesz az autó nekem. Motorilag semmi bajom a géppel, 46 kW-os a motor (63 LE), amit megyen az bőven elég a törvényes kereteken belül. De azon felől is bírja, persze a fogyasztás kárára. Nyáron pöccre indult, télen egy picit nehezebben mert a szabad ég alatt parkol. Semmi okom hogy szidalmazzam. Kétszer hagyott cserben, akkor is csak az elôzô tulaj trehánysága és az aksi miatt. Ha tôrôdik az ember vele akkor meg is hálálja. Megyen amennyire menni tud. Jó tudom, hogy nem egy bivaly motor van benne és nem lehet ugrálni vele, de lealáztam már jónéhány újabb autót akik dühöngve előztek vissza "nehogymáregyFavorit..." alapon miután utólértek és taposták is mint a bolondok mert a nyomukban voltam egy kis ideig (max. 140). Valahol olvastam hogy nem csajozós autó, no erre mit reagáljak, tényleg nem kurvázós autó. De nem is amiatt van autóm :-)))

Az alkatrészek bárhol beszerezhetőek de lengyel gyártmányt sose vegyetek mert azzal csak megszívjátok. Bontóban is van elég alkatrész. Akár boltban akár bontóból az alkatrész, olcsó!

Imádom ezt a gépet, megfogott a Škoda. Egyszerů és nagyszerů :-))) Ha lehet maradok a Škoda márkánál vagy amiben Škoda motor van (kivéve Fabia régi/új, Roomster).

Hibalista

- hőgomba - újat kapott
- termosztát - újat kapott
- sebváltó kar alsó mandzsetta - újat kapott
- benzinszintjelző - bontóból nevetséges áron vettem,
- műszerfalmegvilágítás izzói - bontóból vett műszerfalból volt dögivel,
- fűtőtest sírt - új tömítés egy kis motorszilikonnal,
- karburátor alátét - új kellett (260 Sk, kb. 1800 Ft),
- indító - le lett generálozva (nem kerůlt 100 SK-ba se, kb. 700 Ft)
-
- ... nem romlott el ezeken kívül semmi ebben a "dögben", csak beállítani vagy utánaigazítani kellett rajta a dolgokat ez előző tulajok trehánysága és nemtörődömsége miatt

Ide hordtam szervizbe

A "Mester"-hez aki a bérmakeresztapám, gyerekkora óta szerelget, Skodákat nagyon magas szinten. Bár a Favoritot nem szereti de a motorját nagyon bírja

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én magam, de csak egy 7est adok magamra, mert sokmindent a Mestertől lestem el hogy kell javítani na meg persze a gyakorlat a 130as Skodával. Nem érettem a Favo-hoz de megtanultam/megtanulom lassan

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 32500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 130L Következő autója? venni akarock: Octavia 1,9 TDi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Favorit, Forman 1989

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)