Kisadag
Szöveges ítélet
Nos már a sokadik Fabiát nyüstöljük a családban, az utolsó kettő a 100 Le-s 1.4-es blokkal van szerelve ezért is a kíváncsiság, hogy mit tud az új Fabia. Mivel egészen 2000 óta Fabiákat használok ezért van már néminemű rálátásom a típusra.
Fabia II
Külső: A Roomster ugyanezzel az orral nagyon tetszik, ez a Fabia viszont a megemelt kasznijával és a kissé befejezetlennek ható hátsó felével ( a lámpákról ne is beszéljünk ) nem nagyon tetszik, talán majd a kombi....... talán. Érdekesség hogy a Roomster fényszórói már alapban is vetítőlencsések és H7-H3-as izzóval világítanak ( mint a régi Fabia ), míg az Fabia II alapban szerény H4-es izzóval és egyszerű foncsorozással kerül a szalonokba, ezt szerintem nem sokan vették egyenlőre észre.
Belső: mosolyognom kell azon miszerint a felhasznált belső anyagok minősége jobb mint az elődjében, ez téves megállapítás. Nekem mondjuk nem egy alapfelszereltségű autóm van, de a műszerfal anyaga nem kopogós, ráadásul az ajtókárpit műanyag része sem az a kőkemény műanyag, ugyanez vonatkozik a B oszlop borítására, a kalaptartó vagy a combiban a roló oldalsó tartójára és az ötödik ajtó műanyag borításának az anyagára is. A Fabia II műszerfala ugyanolyan kőkemény anyagból készül, mint Pl az Ignisé, ráadásul a többi felhasznált műanyag ugyanolyan kőkemény hatású minr anno az első Classic modelleké volt, talán a szövetkárpitok finomabb tapintásunak hatnak, ebben biztosan javult a Fabia. A műszerfal nagyon modern és tetszetős, ez határozottan tetszik, viszont szerintem hibás megoldás volt a klimavezérlő konzolt a rádió fölé telepíteni, jó helye lett volna annak a régi megszokott helyén legalul. Hatalmas ötlet a dupla kesztyütartó, kár hogy a régi prkatikus pakolóhelyeket megszüntették ( gondolok itt a rádió alatti kis polcra vagy utóbbi időben dobozkára, a kormány alatti láthatatlan brifkótartóra ), ott a pont a 1,5 l-es palackot is elnyelő italtartókért is.
Vezethetőség: magas az üléshelyzet és kicsit nehéz az oldalra-előre kilátás is az autóból. A pedálok működtetésének erején finoman igazítottak egy kicsit, a váltó nem változott semmit sem a 2004-es finomítás óta. A fékek is egy az egyben a régi modellből jöttek, érzére tehát nem javult az autó vezethetősége.
Futómű: az autónak magasabb a kasztnija és magasabb a súlypontja is, ezáltal jobban billeg minden helyzetben. Én egy 1.6 16V Sport felszereltségű modell próbálgattam napokon keresztül, de hiába a 205/45 16-os gumiméret, kegyetlenül nyikorog és megdől, hamarabb sodródik minden helyzetben mint a 195/50 15-ös gumikon futó első sorozat.
Motor: na ez aztán a kényes szitu! Először elvittem egy 1.4 16V 86 Le-s kocsit, ez állítólag nyomatékos is meg tempósabban is lehet vele haladni mint a régebbiekkel és jobban szeretik mind a kereskedők, mind a vevők ezt a motort az 1.6 16V-nál. Na ezt inkább nem kommentálnám bővebben, mert aki vezetett huzamosabb ideig 100 Le-s 1.4-est az úgyis tudni fogja hogy miről is beszélek. 1.6 16V: na gondoltam majd talán ezzel már tökéletes lesz ( tudván hogy a bő 2-300 kg-val nehezebb Golfokat, Toledókat, Leonokat, Passatokat rendre el szoktam hagyni a pici 100 lovasommal ), de tévedni emberi dolog. Ugyan erőteljesebben húz már lentről mint az 1.4 100 Le-s változat, viszont nehézkesen pörög és nincs meg benne az az erő 4000-es fordulat felett mint a kicsi blokkban ( nemrég mentem egy kört egy már bejáratott 8000 km-s autóval, annál is ugyanez a helyzet ), tehát a vagánykodás ezzel a motorral is eleve kizárható. Most azt nem tudom hogy az eu4-es norma vagy esetleg egy 2 lambdaszondás megoldás, vagy egy álmosított motorvezérlő elektronika teszi ennyire lustává ezeket a blokkokat. Nos aki 1.6-ost vesz az számítson rá hogy a régebbi 1.4 100 lovasok rendre el fogják verni az autójukat bárhol, bármikor. Marad az 1.9 Pd közepes felszereltséggel és még 1-2 aprósággal megfejelve 4.6-4.7 körül. Akkor inkább a Roomster ugyanezen felszereltséggel, de 400000 kedvezménnyel 4.6-ért, vagy a Gift Oktáv II 1.9 Pd 5 milkáért.
Szóval a II-es Bigyónak kemény csatái lesznek a vevőkért, ráadásul a régebbi Fabiák tulajdonosait sem lesz olyan egyértelmüen könnyű átültetni ebbe a szekérbe. Talán ha kapna még mondjuk egy 1.4 Tsi, 1.4 Tfsi blokkot ésszerű áron, akkor elgondolkodnék rajta, így viszont kicsi kompromisszummal de inkább a Roomster 1.6 16V-vel és akkor ráfoghatom a nagyobb kasztnira hogy nem megy az autó.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 467 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fabia 1.4 16V 100 Le | Következő autója? | Octavia II vagy Roomster |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |