A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Kisadag

Szöveges ítélet

Nos már a sokadik Fabiát nyüstöljük a családban, az utolsó kettő a 100 Le-s 1.4-es blokkal van szerelve ezért is a kíváncsiság, hogy mit tud az új Fabia. Mivel egészen 2000 óta Fabiákat használok ezért van már néminemű rálátásom a típusra.

Fabia II

Külső: A Roomster ugyanezzel az orral nagyon tetszik, ez a Fabia viszont a megemelt kasznijával és a kissé befejezetlennek ható hátsó felével ( a lámpákról ne is beszéljünk ) nem nagyon tetszik, talán majd a kombi....... talán. Érdekesség hogy a Roomster fényszórói már alapban is vetítőlencsések és H7-H3-as izzóval világítanak ( mint a régi Fabia ), míg az Fabia II alapban szerény H4-es izzóval és egyszerű foncsorozással kerül a szalonokba, ezt szerintem nem sokan vették egyenlőre észre.

Belső: mosolyognom kell azon miszerint a felhasznált belső anyagok minősége jobb mint az elődjében, ez téves megállapítás. Nekem mondjuk nem egy alapfelszereltségű autóm van, de a műszerfal anyaga nem kopogós, ráadásul az ajtókárpit műanyag része sem az a kőkemény műanyag, ugyanez vonatkozik a B oszlop borítására, a kalaptartó vagy a combiban a roló oldalsó tartójára és az ötödik ajtó műanyag borításának az anyagára is. A Fabia II műszerfala ugyanolyan kőkemény anyagból készül, mint Pl az Ignisé, ráadásul a többi felhasznált műanyag ugyanolyan kőkemény hatású minr anno az első Classic modelleké volt, talán a szövetkárpitok finomabb tapintásunak hatnak, ebben biztosan javult a Fabia. A műszerfal nagyon modern és tetszetős, ez határozottan tetszik, viszont szerintem hibás megoldás volt a klimavezérlő konzolt a rádió fölé telepíteni, jó helye lett volna annak a régi megszokott helyén legalul. Hatalmas ötlet a dupla kesztyütartó, kár hogy a régi prkatikus pakolóhelyeket megszüntették ( gondolok itt a rádió alatti kis polcra vagy utóbbi időben dobozkára, a kormány alatti láthatatlan brifkótartóra ), ott a pont a 1,5 l-es palackot is elnyelő italtartókért is.

Vezethetőség: magas az üléshelyzet és kicsit nehéz az oldalra-előre kilátás is az autóból. A pedálok működtetésének erején finoman igazítottak egy kicsit, a váltó nem változott semmit sem a 2004-es finomítás óta. A fékek is egy az egyben a régi modellből jöttek, érzére tehát nem javult az autó vezethetősége.

Futómű: az autónak magasabb a kasztnija és magasabb a súlypontja is, ezáltal jobban billeg minden helyzetben. Én egy 1.6 16V Sport felszereltségű modell próbálgattam napokon keresztül, de hiába a 205/45 16-os gumiméret, kegyetlenül nyikorog és megdől, hamarabb sodródik minden helyzetben mint a 195/50 15-ös gumikon futó első sorozat.

Motor: na ez aztán a kényes szitu! Először elvittem egy 1.4 16V 86 Le-s kocsit, ez állítólag nyomatékos is meg tempósabban is lehet vele haladni mint a régebbiekkel és jobban szeretik mind a kereskedők, mind a vevők ezt a motort az 1.6 16V-nál. Na ezt inkább nem kommentálnám bővebben, mert aki vezetett huzamosabb ideig 100 Le-s 1.4-est az úgyis tudni fogja hogy miről is beszélek. 1.6 16V: na gondoltam majd talán ezzel már tökéletes lesz ( tudván hogy a bő 2-300 kg-val nehezebb Golfokat, Toledókat, Leonokat, Passatokat rendre el szoktam hagyni a pici 100 lovasommal ), de tévedni emberi dolog. Ugyan erőteljesebben húz már lentről mint az 1.4 100 Le-s változat, viszont nehézkesen pörög és nincs meg benne az az erő 4000-es fordulat felett mint a kicsi blokkban ( nemrég mentem egy kört egy már bejáratott 8000 km-s autóval, annál is ugyanez a helyzet ), tehát a vagánykodás ezzel a motorral is eleve kizárható. Most azt nem tudom hogy az eu4-es norma vagy esetleg egy 2 lambdaszondás megoldás, vagy egy álmosított motorvezérlő elektronika teszi ennyire lustává ezeket a blokkokat. Nos aki 1.6-ost vesz az számítson rá hogy a régebbi 1.4 100 lovasok rendre el fogják verni az autójukat bárhol, bármikor. Marad az 1.9 Pd közepes felszereltséggel és még 1-2 aprósággal megfejelve 4.6-4.7 körül. Akkor inkább a Roomster ugyanezen felszereltséggel, de 400000 kedvezménnyel 4.6-ért, vagy a Gift Oktáv II 1.9 Pd 5 milkáért.

Szóval a II-es Bigyónak kemény csatái lesznek a vevőkért, ráadásul a régebbi Fabiák tulajdonosait sem lesz olyan egyértelmüen könnyű átültetni ebbe a szekérbe. Talán ha kapna még mondjuk egy 1.4 Tsi, 1.4 Tfsi blokkot ésszerű áron, akkor elgondolkodnék rajta, így viszont kicsi kompromisszummal de inkább a Roomster 1.6 16V-vel és akkor ráfoghatom a nagyobb kasztnira hogy nem megy az autó.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 467
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Fabia 1.4 16V 100 Le Következő autója? Octavia II vagy Roomster
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)